تبیان، دستیار زندگی
سلولیت نوعی بافت چربی است با ظاهـری پرتقالی شـکل که روی سطح پوست ظاهر می‌شود و معمولاً در نقاطـی مانـنـد بالای ران و باسـن دیـده می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 ماده‌ی غذایی برای مقابله با سلولیت


سلولیت نوعی بافت چربی است با ظاهـری پرتقالی شـکل که روی سطح پوست ظاهر می‌شود و معمولاً در نقاطـی مانـنـد بالای ران و باسـن دیـده می‌شود.

اگر شما هم همین مشکل را دارید اول از همه بدانید که تنها نیستید و تقریباً 90 درصد خانم‌ها این مشکل را دارند؛ و اینکه فقط خودتان می‌توانید از شر سلولیت‌های مزاحم خلاص شوید و یا این که آن‌ها را با حداقل برسانید. برای این کار این مواد غذایی را میل کنید تا پوستی صاف‌تر و بدنی لاغرتر داشته باشید.
آب

آب

آب فراوانی بنوشید. بهتر است آبی که می‌نوشید به همراه غذا نباشد. آب معدنی، چای سبز و مایعات سالم دیگر بهترین گزینه‌اند. بیخود نیست که به این نوشیدنی، مایه حیات می‌گویند.

آب سموم بدن را دفع کرده و پوست شما را از درون هیدراته می‌کند. یعنی اجازه نمی‌دهد آب بدن از بین برود و پوست خشک شود.

اگر نمی‌توانید روزانه 8 لیوان آب بنوشید از مواد غذایی که آب کافی را به بدن می‌رسانند استفاده کنید مثل سیب و مرکبات.

نتایج پژوهشی که در  Nutrition Journal  به چاپ رسیده است، شاخص توده‌ی بدن زنانی که مواد غذایی آبداری مثل سیب و انگور و خیار بیشتری مصرف می‌کنند در مقایسه با زنان دیگری که آب بدنشان را تنها از طریق نوشیدنی‌ها برطرف می‌کنند کمتر است.

میوه و سبزیجات رنگی

سبزیجات و میوه‌های رنگی

تا می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مصرف کنید. این آنتی اکسیدان‌ها برای داشتن پوستی زیبا ضروری‌اند و مشکلات آن را برطرف می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌ها مثل یک روکش محافظتی عمل می‌کنند و نمی‌گذارند که به فیبرهای کلاژن و  سلول‌های دیگر پوست آسیبی برسد.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اگر ویتامین بیشتری دریافت کنید با ورزش کردن بیش از 30 درصد، چربی آب می‌کنید.

دانه های کامل

دانه های کامل

لطفاً تا حد امکان مصرف قند و شیرینی‌جات را کاهش دهید. بدن این قندها را به چربی تبدیل کرده و به جای سوزاندن، آن‌ها را ذخیره می‌کند. این چربی‌هایِ بیش از حد باعث ایجاد سلولیت های بیشتر می‌شود. دانه های کامل و سرشار از فیبر مثل برنج قهوه‌ای، سوپ جو و ذرت بو داده را بیشتر مصرف کنید. توجه داشته باشید که فیبرهای موجود در این قبیل مواد غذایی جلوی اشتهای شما را خواهند گرفت  و شما گرایش کمتری به مصرف غذا خواهید داشت برای همین لاغرتر خواهید شد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:plaisirssante

مطالب مرتبط:

رژیم غذایی برای چاقی موضعی

آیا سلولیت درمان می شود؟

چرا دچار سلولیت می شویم؟

آیا چاقی شما موضعی است؟

نقش تغذیه و ورزش در درمان سلولیت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.