تبیان، دستیار زندگی
برتری هایی محتوای آموزشی به آموزش در کلاس چیست ؟....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برتری هایی محتوای آموزشی به آموزش "در کلاس" چیست ؟

internet

1.       محتوای آموزشی از جذابیت بیشتری در آموزش برخوردار می باشد و بنابراین توان بالایی در ایجاد علاقه در دانشجویان برای یادگیری برخوردار می باشد.

٢.       از قابلیت های صوتی (شنیداری) و تصویری (بصری) بسیار بالایی در تنظیم و ارائه دروس می توان سود برد که به این ترتیب به آموزش های غنی تر پربارتری راه می یابیم.

٣.       امکان انتشار یک محتوای آموزشی قابل مقایسه با مشقت های چاپ و توزیع کتاب نیست. در این جا می توان با قرار دادن محتوای ایجاد شده در صفحه وب موسسه ، به میلیون ها نفر در سراسر دنیا اجازه دریافت و کار با آنرا داد ، و حتی در غیر آن ، هزینه و انرژی لازم برای کپیCD های آموزشی نیز به مراتب کمتر می باشد.

٤.       امکان تغییر این محتواها بسیار ساده می باشد . هزینه و زمان لازم برای انجام تغییرات و بروز رسانی محتوای آموزشی بسیار کم می باشد ؛ هر تغییری در محتوا را براحتی می توان بر روی فایل های پیشین آن اعمال کرد و سپس مجددا با قرار دادن آن روی سایت مدیریت موسسه ، به دست تمام دانشجویان رساند.

٥.       هزینه تولید یک محتوای آموزشی در مقابل امکانات فراوانی که در آن به کار می رود و کثرت استفاده از هر نسخه اش بسیار مرقون به صرفه می باشد.

خطاهای بزرگ طراحی وب

٦.       یکی از ویژگی هایی بسیار مفید استفاده از محتوای آموزش های دروس تکرار پذیر بودن آن است . بر خلاف کلاس های حضوری که در صورت اتمام جلسه درس شانس بسیار پایینی برای شنیدن و یادآوری توضیحات ارائه شده توسط استاد در کلاس وجود دارد اما در این جا هر دانشجو می تواند توضیحات هر درس را مرور کند و بر روی مطالب مورد ابهام خود را بارها و بارها کار کند. همچنین استاد نیز مجبور نیست که مطالب یکسان را در کلاس های مختلف همواره تکرار کند بلکه می تواند وقت خود را صرف بهبود کیفیت محتوای آموزشی خود کند.

٧.       آموزش های ارائه شده توسط محتوای آموزشی دانشجو محور می باشند. در این حالت بر خلاف کلاس که استاد مطالب را به شیوه خود درس می دهد و در تنظیم و بیان موضوع درس مطابق سلیقه خود در سر کلاس عمل می کند ولی در این جا هر دانش آموز خودش تصمیم می گیرد به چه مطالبی بیشتر توجه کند و یا در کدام مبحث مطالعه بیشتری داشته باشد.

در چه مبحثی سوال بیشتری حل کند با کدام سایت راحت تر است کار کند . همچنین در سرکلاس ، استاد درس را به دانشجو یاد می دهد و دانشجو معمولا به آن ها گوش می دهد . ولی در اینجا به دلیل تعاملی تر بودن نرم افزار و نبود استاد، دانشجو می بایست با کلانجار رفتن با محتوا و برنامه آن ، خود درس را یاد بگیرد. همچنین امکان ایجاد چنین شرایطی در تولید درس بسیار ساده تر از اجرای آن در سر هر کلاس درس است.


مرکز یادگیری سایت تبیان