تبیان، دستیار زندگی
خدای مهربون ما جوایز و پاداشهای زیادی به بنده های خوبش می ده .بنده های خوب خدا همونهایی هستند که کارهای خوب می کنن. یکی از کارهای خوب، که خدا به خاطر اون پاداش خیلی خیلی زیادی می ده ، خوبی کردن به پدر و مادره
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه‌های خدا

جایزه‌های خدا

خدای مهربون ما جوایز و پاداشهای زیادی به بنده های خوبش می ده .بنده های خوب خدا همونهایی هستند که کارهای خوب می کنن. یکی از کارهای خوب، که خدا به خاطر اون پاداش خیلی خیلی زیادی می ده ، خوبی کردن به پدر و مادره . خدای مهربون توی کتاب قرآن نوشته : «  باالوالدین احسانا » : یعنی به پدر و مادرتون محبت و خوبی کنید.

حضرت فاطمه زهرا (که سلام و درود خدا بر او باد) ، انقدر پدرش رو دوست داشت و بهش محبت می کرد که پدرش (یعنی رسول خدا) می فرمود تو برای من مثل مادر هستی.

شاید اصلا فکرش رو هم نکرده باشید ،خدا برای کوچکترین کار خوبی که برای پدر و مادرتون انجام بدید انقدر پاداش و جایزه می ده که از تموم جوایز دنیا بهتره. اگه به خاطر خدا مواظب باشید خونه رو کثیف نکنید، کارهای خودتون رو خودتون انجام بدید، کارهایی که مامان و بابا می خوان انجام بدین و... خدا توی بهشت به شما قصری می ده که به فرموده ی قرآن ، از زیر درختاش رودهای آب جاری شدن.

پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله ) در مورد رودخانه های بهشتی فرموده اند: بعضی از رودهای بهشتی به جای آب ،پر از شیر خوشمزه و شیرین، و بعضیها شون پر از عسل و شربتهای شیرینن. در کنار این رودخانه ها،همشه گلهای جدید و تازه در میاد. و پرنده های زیبایی که جایزه ی خود شما هستند در کنارشون پرواز می کنن.

اما برای زندگی کردن در بهشت، خوبی کردن و احترام گذاشتن به پدر و مادر خیلی مهمه. حتی این امکان وجود داره که یه بچه ی خوب، روز قیامت پدر و مادر و دوستاش رو هم به خاطر خوبیهای خودش به بهشت ببره و از جوایز خودش به اونها هم بده . اگه تا حالا حواستون به این مسئله ی مهم نبوده از همین حالا شروع کنید .اول پدر و مادرتون رو ببوسید و بعد بگید که خیلی دوستشون دارید و همیشه به حرفهاشون گوش می کنید.

انسیه نوش ابادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

استخونی که تیر می‌کشید

کیف مناسب

می‌خواهم قاطع باشم

من پشت سر کسی حرف نمی‌زنم

مهمون فردا شب

قانون خانوادگی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.