تبیان، دستیار زندگی
250 گرم پودر نارگیل 5 عدد سفیده تخم مرغ 400 گرم شکر نصف قاشق چایخوری جوهرلیمو یک سوم قاشق چایخوری وانیل یک سوم فنجان آرد گندم یا آرد برنج یا آرد ذرت طرز تهیه: در ظرف گودی سفیده تخم مرغ ها، شکر و آرد برنج یا آرد ذرت را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیرینی نارگیلی

مواد لازم:

250 گرم

پودر نارگیل

5 عدد

سفیده تخم مرغ

400 گرم

شکر

نصف قاشق چایخوری

جوهرلیمو

یک سوم قاشق چایخوری

وانیل

یک سوم فنجان

آرد گندم یا آرد برنج یا آرد ذرت

طرز تهیه:

در ظرف گودی سفیده تخم مرغ ها، شکر و آرد برنج یا آرد ذرت را مخلوط کرده و این مایع را 3 تا 4 بار از چرخ گوشت رد می کنیم تا مایع شیرینی کشدار شود. بعد آن را در قابلمه ریخته، روی حرارت ملایم اجاق قرار می دهیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع داغ شود. جوهرلیمو را در یک قاشق سوپخوری آب جوش حل کرده، به مایع شیرینی اضافه می کنیم . ظرف را از روی حرارت برمی داریم و کمی سفیده تخم مرغ روی آن می ریزیم تا سطح آن خشک نشود و مایع خنک شود.

بعد وانیل را به آن اضافه می کنیم و آن را به هم می زنیم. در کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایع شیرینی را در قیف با ماسوره ساده ریخته، با کمی فاصله روی کاغذ می ریزیم و در فر ملایم ،250 درجه قرار می دهیم تا به مدت 15-20 دقیقه بپزد.

چند نکته ضروری:

1- سعی کنید فر را با همان حرارت تنظیم شده برای شیرینی، از نیم ساعت قبل روشن کنید.

2- پخت این شیرینی نیاز به تجربه و دقت کافی دارد.

3- وقتی مایع را چرخ می کنید، اگر خمیر سفت بود، می توانید یک تا 2 عدد سفیده به آن اضافه کنید تا خمیر شیرینی شل شود.

4- سعی کنید در مرحله اول 3 تا 4 عدد شیرینی را در فر بپزید، اگر شیرینی بیش از اندازه پهن شد، نشان می دهد شیرینی آن زیاد بوده ، بنابراین مقداری آرد برنج یا ذرت به آن اضافه کنید و یک بار دیگر آن را امتحان کرده، بعد دنباله کار را ادامه دهید.

5- اگر شیرینی به کاغذ چسبید، نشان می دهد شیرینی آن کم بوده و خمیر کمی شل می باشد.

6- برای این که شیرینی نارگیلی بیشتر پف کند و نرم بماند، یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر و دو قاشق سوپخوری روغن مایع را قبل از ریختن در قیف، به آن افزوده و خوب به هم بزنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.