تبیان، دستیار زندگی
آدم‌های موفق مثل سایر مردم در طول روز 24 ساعت وقت دارند. این موضوع به این معنی است كه دلیل ناموفق بودن، کمبود وقت نیست!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عادت‌هایی كه افراد موفق دارند!


آدم‌های موفق مثل سایر مردم در طول روز 24 ساعت وقت دارند. این موضوع به این معنی است كه دلیل ناموفق بودن، کمبود وقت نیست!


موفقیت

موفق‌ها می‌دانند از 1440 دقیقه‌ی عمرشان در یک روز چه طور استفاده کنند، اما مشکل ناموفق‌ها، کار داشتن و وقت نداشتن نیست، بلکه تنبلی است! برای موفق شدن باید یاد بگیریم چطور برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم ساعاتی از روز را به تغذیه، ورزش و سلامت بدن‌مان اختصاص دهیم. در اینجا قصد داریم چند راه را به شما آموزش دهیم تا با اجرا و به‌کارگیری آن‌ها وقت بیشتری در طول روز پیدا کرده و کمی به خودتان برسید، اما قبل از آنکه این موارد را فهرست‌وار با هم مرور کنیم، یادآوری می‌کنیم که شما به بیش از چهار ساعت ورزش در هفته نیاز ندارید. کافی است تنها 2/3 درصد از زمانتان را در هفته به ورزش اختصاص دهید.

کمتر تلویزیون تماشا کنید

می‌دانستید تلویزیون می‌تواند شما را هیپنوتیزم کند؟ وقتی روی کاناپه جلو تلویزیون می‌نشینید، به چه چیزی نگاه می‌کنید؟ به چه فکر می‌کنید؟ جواب سؤال این است: به صفحه تلویزیون و برنامه‌ای که پخش می‌شود نگاه می‌کنید و نمی‌توانید به موضوعی غیر از موضوع برنامه فکر کنید! اگر تماشای تلویزیون را قطع کنید یا کاهش دهید، وقت زیادی پیدا می‌کنید که می‌توانید آن را به دیگر خوش‌گذرانی‌های مفید اختصاص دهید. هر بار که تلویزیون را روشن می‌کنید، این سؤال را از خودتان بپرسید: آیا می‌توانید این وقت را به کار مفید دیگری اختصاص دهید؟ در اکثر موارد جواب آری است!

آینده‌نگر باشید

یکی از مسایلی که می‌تواند در مدیریت زمان به شما کمک کند، برنامه ریزی کارها یک روز جلوتر است. کافی است شما هر شب قبل از خوابیدن در یک برگه کارهایی که باید فردا انجام دهید را یادداشت کنید و آن‌ها را بر حسب اولویت طبقه‌بندی کنید. می‌توانید این لیست را در طول روز به همراه خود داشته باشید. اگر هیچ ایده‌ای در مورد کارهایی را که فردا می‌خواهید انجام دهید ندارید، مطمئناً وقت زیادی از دست خواهید داد. وقتی نمی‌دانید چه کاری دارید یا کی می‌خواهید آن را انجام دهید، مشکلات بیهوده‌ی بسیاری جلو پایتان سبز می‌شود و همه چیز به کندی پیش خواهد رفت. مطمئناً برنامه ریزی در مورد تمام کارهای روزانه امکان پذیر نیست، اما به هر حال یک برنامه ریزی مقدماتی که تنها چند دقیقه زمان می‌برد، می‌تواند از هدر رفتن حداقل یک ساعت از زمان شما در روز جلوگیری کند!

آدم‌های موفق شبانه روزشان 24 ساعت است، ولی عادت‌هایی دارند که اوقات مرده‌شان را هم احیا می‌کند.

مرتب ورزش کنید

تحقیقات نشان داده کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، انرژی بیشتری دارند! فرمول ساده‌ای در این میان حکم‌فرماست. انرژی بیشتر یعنی بدست آوردن سریع‌تر بیشتر آن چیزهایی که می‌خواهید.

رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید

شاید فراموش کرده‌اید که وقتی یک غذای سالم حاوی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین با چربی و نمک کم می‌خورید، هرچه می‌خواهید جذب می‌کند و سالم و قوی می‌شود، در نتیجه شما انرژی کافی برای انجام کارها در طول روز را دارید، اما وقتی مواد مورد نیاز به بدن نرسد، شما دچار خستگی زود هنگام می‌شوید، اکثر آدم‌های موفق زمانی را در طول روز به پختن و خوردن پنج تا شش وعده غذای سالم و غنی از مواد مورد نیاز بدن اختصاص می‌دهند و دور رستوران‌ها را که غذاهای پرکالری و فقیر از مواد معدنی، ویتامین و... ارایه می‌دهند، خط کشیده‌اند.

موفقیت

وقت کمتری را به تلفن و چت اختصاص بدهید

مکالمه های تلفنی شخصی بدترین نوع مکالمات هستند و دلیل اصلی کمبود وقت در طول روز به شمار می‌روند. اگر شما دوست دارید که مقداری از زمانتان را صرف صحبت با دوستانتان پای تلفن کنید این زمان را به اوقاتی موکول کنید که کارهای مهم روزانه‌تان به اتمام رسیده است، در ضمن بهتر است برای تلفن محدودیت زمانی تعیین کنید، به طوری که تنها پنج دقیقه مهلت حرف زدن داشته باشید و پس از اتمام آن تلفن قطع شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید باید حتماً هر روز به خانواده یا دوستانشان تلفن بزنید و احوالشان را جویا شوند، توصیه می‌کنیم این عادت را یک روز در میان کنند یا تا حد ممکن دقایق مکالمه‌شان را کاهش دهند.

سریع‌تر باشید

برخی از افراد کارها را آرام و کند انجام می‌دهند، در حالی که اگر تنها کمی حس کنند کاری که انجام می‌دهند اورژانسی است و سرعت خود را بالا ببرند، حداقل یک ساعت در روز وقت اضافه خواهند آورد.

بیمار نشوید

یک قانون کلی وجود دارد. اگر زمانی را برای خوب بودن اختصاص ندهید، بیمار خواهید شد! ورزش کنید، غذای سالم بخورید و به سلامت خود اهمیت دهید! اگر از گوشه و کنار وقت‌هایی که به خود اختصاص می‌دهید، كم كنید تا بیشتر کار کنید، به جای آنکه پیشرفت کنید، در طول زمان به تدریج پسرفت خواهید کرد. اگر مراقب خود نباشید، ممکن است مریض شده و روی تخت بیمارستان بیفتید. پس مراقب خود باشید!

منبع:هفت روز زندگی شماره 94


باشگاه كاربران تبیان – ارسالی از: zakeezare