تبیان، دستیار زندگی
محمد جواد جعفرپور بازیگر نوجوان فیلم «نارنجی پوش» است. با همه کم سن و سالی اش بازیگر خیلی خوبی است و در فیلم هایی مثل «به همین سادگی»،«12 روز»،«فقط بیست» و سریال «امروز، فردا» بازی کرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت و گو با بازیگر نوجوان فیلم «نارنجی پوش»
 محمد جواد جعفرپور

محمد جواد جعفرپور بازیگر نوجوان فیلم «نارنجی پوش» است. با همه کم سن و سالی اش بازیگر خیلی خوبی است و در فیلم هایی مثل «به همین سادگی»،«12 روز»،«فقط بیست» و سریال «امروز، فردا» بازی کرده است. او در روز جهانی کودک 16 مهر به دنیا آمده و تا حالا توانسته دو بار در بیست و سومین و بیست و چهارمین دوره ی جشنواره ی فیلم کودک و نوجوان همدان، پروانه ی زرین بهترین بازیگر پسر را به دست بیاورد. با محمد جواد درباره ی تجربه ی بازی کردن در فیلم «نارنجی پوش» و این که کار کردن با «داریوش مهرجویی» چه طور بوده و چه خاطراتی از بازی در این فیلم دارد، گفت و گو می کنیم.

فکر می کنی «نارنجی پوش» با پیام های زیست محیطی اش بتواند تاثیر اجتماعی داشته باشد؟ نوجوان ها به پیام های فیلم توجه می کنند؟

به نظر من این فیلم به تنهایی نمی تواند روی جامعه به صورت کلی تاثیر بگذارد باید فیلم های زیادی ساخته شوند و کسانی مثل آقای مهرجویی هم زحمت بکشند و تلاش کنند فیلم های دیگری در این مورد بسازند. البته اگر قرار است این نوع فیلم ها برای نوجوان ها ساخته شود، باید متناسب سنشان باشد تا آن ها به پیام های فیلم توجه کنند.

پایان قبلی فیلم را که همه ی مردم شهر از جمله شهردار شهر، جارو به دست می گیرند تا شهر را تمیز کنند دوست داشتی یا این پایانی که به خاطر مشکلات فنی و خوب نشدن سکانس پایانی اتفاق افتاده؟

پایان فیلم را بیشتر دوست داشتم.

چرا؟

چون به هر حال پایان اصلی فیلم بود و در فیلم نامه، فیلم آن شکلی تمام می شد.

کار کردن با کارگردانی با تجربه مثل «داریوش مهرجویی» چه حس و حالی دارد؟

آقای مهرجویی یکی ار بهترین کارگردان های ایران هستند و هر ثانیه کار کردن با ایشان به من کلی نکته یاد می داد. امیدوارم باز هم فرصتی پیش بیاید تا در فیلم های آقای مهرجویی بازی کنم.

تجربه بازی در مقابل «حامد بهداد» چه شکلی بود؟

آقای بهداد یکی از استادان خوب بازیگری هستند و طرفدارهای زیادی هم دارند. قبلاً قرار بود در یک فیلم دیگر هم با ایشان هم بازی شوم که متاسفانه نشد.

حامد بهدا خیلی به من کمک کرد در یکی از سکانس ها که قرار بود با هم آواز بخوانیم، ترانه ای را که من گفته بودم اصلاح کرد و با هم آن را خواندیم.

یعنی خودت ترانه گفته بودی؟

نه، در واقع ترانه ی یکی از خواننده ها بود و من تغییرش دادم که آن را دو نفری با آقای بهداد اجرا کنیم. بعد هم حامد بهداد آهنگ من را اصلاح کرد.

چه خاطره ی خوبی از فیلم «نارنجی پوش» برایت باقی مانده؟

این که با حامد بهداد زمین را جارو می کردیم، خیلی بامزه بود.

اگر یک روز پدر خودت هم مثل شخصیت «حامد بهداد» تصمیم بگیرد که رفتگر شود و شهر را تمیز کند، کمکش می کنی؟

بله، صد در صد! حتی اگر پدرم هم این تصمیم را نگیرد شاید خودم چنین کاری بکنم و بچه هایم را هم با خودم همراه کنم! به نظرم خیلی خوب است کما نه تنها در خیابان های شهرمان که روح و روان زندگی خودمان را هم تمیز کنیم.

خیلی از هم سن و سال های تو دوست دارند الان جای تو باشند؟ با تجربه ای که تو داری، به نظرت آن ها باید چه کار کنند؟

کسانی که سینما را دوست دارند باید تلاش کنند. نه تنها سینما، بلکه برای هر هدف بزرگ دیگری هم باید تلاش کنند تا به

آرزوهایشان برسند.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:همشهری دوچرخه

مطالب مرتبط:

هدیه‌ای برای نرگس

لوکیشن ؛ جایگزین جلوه های ویژه شد

زندگی با خدا زیباتر است

همیشه چیزی برای نوشتن دارم

نوشتن آرزوی من است

من یک نویسنده‌ی خوش‌شانس هستم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.