تبیان، دستیار زندگی
رسانه های سوریه از حمایت برخی کشورهای عربی و آمریکا از تروریست های القاعده در این کشور خبر دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت عربی و غربی از القاعده در سوریه


رسانه های سوریه از حمایت برخی کشورهای عربی و آمریکا از تروریست های القاعده در این کشور خبر دادند.
سوریه

رسانه های سوریه اعلام کردند که شیوه ها و اهداف گزینش شده در حملات تروریستی در سراسر کشور نشان از آن دارد که تروریستهای القاعده عامل آنها هستند.

این روزنامه ها نوشتند که تروریسم به رهبری القاعده در سوریه، از سوی واشنگتن و برخی کشورهایی عربی حمایت مالی می شود.

یکی از روزنامه های سوریه در ستون سردبیر خود می نویسد: واشنگتن تاریخی مملو از حمایت از تروریسم دارد و این در سوریه در حال تکرار است و برخی کشورهای عربی و غربی هم سرمایه لازم را برای این تروریستها فراهم می آورند.

موضع گیری رسانه های سوریه درباره دخالت اعراب و غرب در تنشهای این کشور درحالی است که گروه مسلح "جبهه النصره"، مسئولیت انفجارهای مرگبار روز جمعه در دمشق را بر عهده گرفت.

در همین رابطه ر نیز یک پایگاه اینترنتی عربی با انتقاد از سهل انگاری یونیفل در مقابله با قاچاق سلاح برای گروههای مسلح در سوریه، قطر را پس پرده اعزام یک کشتی حامل سلاح برای تروریستها دانست که ارتش لبنان موفق به توقیف آن شد.

واشنگتن تاریخی مملو از حمایت از تروریسم دارد و این در سوریه در حال تکرار است و برخی کشورهای عربی و غربی هم سرمایه لازم را برای این تروریستها فراهم می آورند.

پایگاه عربی پرس در مطلبی با عنوان "توقیف کشتی لطف الله 2 و علامت سئوال درباره نقش نیروهای یونیفل(نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان) در لبنان" آورده است : آیا کشتی لطف الله 2 از مقابل دیدگان یونیفل و اسرائیلی ها عبور کرده است در حالی که اسرائیلی ها چندی قبل کشتی بتهون را به اتهام قاچاق سلاح به غزه متوقف کرده اند.

بخش سیاست تبیان

منبع : مهر