تبیان، دستیار زندگی
سلام به دوستان عزیزم. حتما تعجب کرده اید. اما باید بدانید حشره ای که امروز می خواهیم نقاشی کنیم حشره ی دعاخوان نام دارد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاشی از یک حشره دعاخوان
نقاشی از یک حشره دعاخوان

سلام به دوستان عزیزم. حتما تعجب کرده اید. اما باید بدانید حشره ای که امروز می خواهیم نقاشی کنیم حشره ی دعاخوان نام دارد. به این دلیل اسم او را چنین گذلشته اند که هنگامی که آرام می‌ایستد پاهای خود را مانند دو دست به سمت جلو نگه می‌دارد و در این حالت انگار دارد دعا می‌خواند.

این حشره می‌تواند مدت درازی را بدون آب و خوراک تاب آورد. او تنها حشره‌ای است که قادر است سر خود را به اطراف بچرخاند. آن‌ها بیشتر در لابلای شاخ و برگ درختان زندگی می‌کنند و برای فریب طعمه ها، خود را به شکل شاخه‌ای کوچک در می آورند.کشیدن این نقاشی کار سختی نیست. اگر گام به گام این مراحل را انجام دهید می بینید که چه به راحتی می توانید این حشره را بکشید.

ابتدا با یک پیش طرح کار را شروع می کنیم. یک دایره کوچک برای سر و یک بیضی برای بدن او در نظر می گیریم. باید دقت داشته باشید که مکان قرارگیری آنها مهم است. پس سعی کنید در جایی قرار دهید که در تصویر می بینید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

خطوط سبزی که در تصویر زیر می بینید مکان قرارگیری پا و دست ها و همچنین شاخکهای این حشره را مشخص می کند. پس در کشیدن آنها تمام سعیتان را بکنید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

در این مرحله نقاشی اصلی را شروع می کنیم. یک دایره کوچک برای چشم و یک خط منحنی برای صورت او رسم کنید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

چشم دیگری که کمتر دیده می شود به یک نیم دایره نیاز دارد. قسمت دیگری از صورت با خطوط منحنی کامل می شود. باید دقت داشته باشید که خطوط نرم و ظریفی را بکار ببرید تا زیباتر دیده شود.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

در همان جایی که شاخک هایش را مشخص کرده بودید دو کمان کوتاه بکشید. برای دست های او کافی است به دقت آن را ببینید. مطمئن هستم که می توانید به سرعت دست های او را بکشید. دستان او از دو بند تشکیل شده است که بند دوم کمی شبیه به چنگک می ماند. برای کشیدن این قسمت کافی است خطوط کنگره داری را با مدادتان بیافرینید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

پاها هم از سه بند تشکیل شده است. البته قسمت دیگری نیز وجود دارد که پاها را به بدن متصل می کند و آن را در مرحله ی بعد می کشید. به راحتی می توانید با خطوط موازی این سه بند را بکشید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

خطوط بدن بلند و کشیده هستند اما پیچیده و سخت نیستند. پس با دیدن آنها تعجب نکنید. یادتان نرود پاها را با یک بند دیگر به بدن متصل کنید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

به تصویر زیر خوب دقت کنید و پاهای دیگر حشره را بکشید. سپس خطوط اضافه پیش طرح را پاک کنید و جزئیاتی که دوست دارید را به نقاشیتان اضافه کنید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

این حشره به رنگ سبز در طبیعت وجود دارد. پس سعی کنید از رنگ های سبزی که دارید استفاده کنید و آن را رنگ آمیزی کنید.

نقاشی از یک حشره دعاخوان

امیدوارم کشیدن این نقاشی شما دوستان مهربانم را خوشحال و راضی کرده باشد.

مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

میمون بازیگوش

زنبور طلایی

کلاغ سیاه

ماهی آزاد

رنگ افشانی با شیر

لاک پشت دریایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.