تبیان، دستیار زندگی
یکی از بهترین عکاسان جهان، گفته است عکاسی یعنی طوری به جهان نگاه کنیم که برای اولین بار است آن را می‏بینیم. برای اینکه بتوانیم از موضوعی خوب عکس بگیریم باید با موارد زیر آشنا باشیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه عکس بگیریم!

یکی از بهترین عکاسان جهان، گفته است "عکاسی یعنی طوری به جهان نگاه کنیم که برای اولین بار است آن را می‏بینیم. برای اینکه بتوانیم از موضوعی خوب عکس بگیریم باید با موارد زیر آشنا باشیم.

1- کادر عکاسی

پنجره مستطیل شکل دوربین که از آن به منظره نگاه می‏کنیم را کادر عکاسی می‏گویند.

برای تمرین خوب دیدن بهتر است یک کاغذ را بردارید و یک کادر مستطیل شکل درون آن ایجاد کنید سپس توسط این کادر به موضوعات مختلف نگاه کنید.

یا اینکه می‏شود از کادر دوربین برای این کار استفاده کرد. بیشتر وقت‏ها ما یاد گرفته‏ایم که موضوعی که می‏خواهیم از آن عکس بگیریم را در وسط کادر قرار بدهیم.

برای بهتر عکس گرفتن به کادر زیر نگاه کنید که به سه قسمت مساوی تقسیم شده است.

چگونه عکس بگیریم!

چگونه عکس بگیریم!

در جائی که خط‏های عمودی وافقی همدیگر را قطع کرده‏اند بهترین نقاطی است که موضوع می‏تواند در آنجا قرار بگیرد. که به این نقطه‏ها (نقاط طلائی) گویند.

2- موضوع جالب

انتخاب موضوع جالب، قدم اول است. پیش از گرفتن عکس از خود بپرسیم چه چیزی توجه ما را برای عکس گرفتن به خود جلب کرده و سعی کنیم آن را به روشنی در عکسی که می‏گیریم نشان دهیم.

چگونه عکس بگیریم!

همچنین از یک موضوع می‏توان عکس‏های زیادی از جهت‏های مختلف یا به شکل‏های گوناگون گرفت و این کار به ما کمک می‏کند برای انتخاب بهترین عکس.

چگونه عکس بگیریم!

زمانی که می‏خواهیم عکس بگیریم باید در کادر عکاسی نگاه کنیم و آنچه راکه نمی‏خواهیم در عکس باشد حذف کنیم. همه‏ی دوربین‏ها قابلیت این را ندارند که موضوع مورد نظر را بزرگ کنند برای همین گاهی نیاز است،

دو سه قدم به موضوع نزدیک شد. تا قسمت‏های اضافه حذف شود.

چگونه عکس بگیریم!

چگونه عکس بگیریم!

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:شبکه کودک و نوجوان

مطالب مرتبط:

کیف مناسب

می‌خواهم قاطع باشم

من پشت سر کسی حرف نمی‌زنم

مهمون فردا شب

قانون خانوادگی

امام خوب و مهربونم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.