تبیان، دستیار زندگی
برا اساس آمار ارائه شده توسط Strategy Analytics شرکت سامسونگ الکتریک برای نخستین بار از نوکیا ، بزرگترین تولید کننده تلفن همراه پیش افتاد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامسونگ همچنان پیشتاز است


برا اساس آمار ارائه شده توسط Strategy Analytics  شرکت سامسونگ الکتریک برای نخستین بار از نوکیا ، بزرگترین تولید کننده تلفن همراه پیش افتاد .

همان طور که پیش بینی می شد ، شرکت سامسونگ الکترونیکز در سه ماهه اول 2012 از بزرگ ترین تولید کننده موبایل دنیا (نوکیا) سبقت گرفته و به حکومت 14 ساله این شرکت فنلاندی پایان دهد. شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در جدیدترین گزارش خود خبر از جای گیری رهبری جدید در صنعت بین المللی موبایل می دهد.

سامسونگ همچنان پیشتاز است

نوکیا از سال 1998 که توانست موتورولا را پشت سر بگذارد، رتبه اول فروش موبایل دنیا را در اختیار داشت. اما در سه ماه گذشته سامسونگ با فروش 93 میلیون دستگاه تلفن همراه توانست نوکیا را که فقط 83 میلیون دستگاه فروخته، پشت سر بگذارد.

سامسونگ آمار مالی سه ماهه اول 2012 خود را منتشر کرد. به لطف استقبال بازار از اسمارت فون های گلکسی، این شرکت تنها در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته سود 4.5 میلیارد دلاری را کسب کند. سود خالص سامسونگ نسبت به سه ماهه مشابه سال 2011 این شرکت رشد 81 درصدی را نشان می دهد.

هم اکنون 25.4 درصد بازار تلفن همراه دنیا در دستان سامسونگ بوده و نوکیا 22.5 درصد این بازار را در اختیار دارد. همچنین اپل با سهم 9.5 درصدی در جایگاه سوم بازار موبایل دنیا ایستاده است.

نکته جالب بعدی در گزارش Strategy Analytics، کسب رتبه اول دیگری توسط سامسونگ در دنیای ارتباطات است. سامسونگ در سه ماهه اول 2012 با فروش 44.5 میلیون اسمارت فون، توانسته صدرنشینی این عرصه را هم از آن خود کرده و اپل را که در این سه ماهه 35.1 اسمارت فون فروخته، پشت سر گذارد.

سامسونگ همچنان پیشتاز است

هم اکنون در بازار موبایل های هوشمند سامسونگ با سهم 31 درصدی اول است و اپل با سهم 24 درصدی مقام دوم را در اختیار دارد. البته در اینجا هم نوکیا یکی از بازیگران اصلی است و جایگاه سوم تولید اسمارت فون دنیا را قبضه کرده است.

قلب تپنده گلکسی

همانطور که می دانید سامسونگ قرار است گوشی گالاکسی جدید خود را به زودی معرفی کند و هرازچندگاهی اطلاعاتی در مورد آن می دهد.

این بار نیز این کمپانی اطلاع داده که پردازنده قدرتمند Exynos چهار هسته‌ای قرار است برای اولین بار روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ نصب شود. این پردازنده با معماری 32 نانومتری، قدرت بیشتری نسبت به سری های قبلی داشته و مصرف انرژی آن نیز 20 درصد پایین‌تر از پردازنده‌های چهار هسته ای مشابه است.

سامسونگ از نسل جدید پردازشگرهایش برای تلفن های هوشمند و تبلت ها پرده برداشت: پردازشگر 4 هسته ای سامسونگ با سرعت 1.4GHz که آن را برای نخستین بار روی Galaxy S3 خواهیم دید.

پردازشگر جدید با معماری 32 نانومتری است و به گفته این شرکت بیش از دو برابر نسبت به مدل قبلی که روی تلفن های گلکسی S II و گلکسی نوت به کار رفته، قدرتمندتر است.

از نظر مصرف انرژی این پردازشگر نسبت به نسل قبلی 20 درصد بهینه تر عمل می کند و این شرکت می گوید پردازشگر جدید اش به شما تجربه ای از قدرت و سرعت مانند کارکردن با یک کامیپوتر رومیزی روی تلفن همراه تان خواهد داد.

سامسونگ همچنان پیشتاز است

سامسونگ می گوید تلفن گلکسی بعدی که به زودی معرفی خواهد شد از این پردازشگر با سرعت کامل استفاده خواهد کرد و مولتی تسک فوق العاده را روی آن خواهید دید.

در نهایت سامسونگ گفته این پردازشگر را در اختیار دیگر شرکت های تولید کننده تلفن هوشمند نیز قرار خواهد داد و Exynos 4 Quad از نظر طراحی کاملا مانند شکل چیپ Exynos 4 Dual طراحی شده که به طراحان تلفن اجازه خواهد داد مدل های قبلی را به راحتی به پردازشگر جدید ارتقا دهند.

اما اگر تصور می‌کنید این پردازنده 4 هسته‌ای باعث می‌شود مصرف باتری گوشی جدید سامسونگ خیلی بالا باشد، اشتباه می‌کنید. این پردازنده نسبت به پردازنده‌های سری قبل 20 درصد مصرف کمتری دارد.

نماینده سامسونگ در اینباره توضیح داد: پردازنده این تلفن هوشمند به حدی قوی است که حس استفاده از یک کامپیوتر خانگی را به کاربر القا می‌کند و اصطلاحا کم نمی‌آورد

ویدئو با سرعت بالا

قابلیت ضبط و پخش ویدئوی Full HD با 30 فریم در ثانیه در گوشی بدون افت سرعت صورت می‌پذیرد.

جهش سرعت

Exynos چهار هسته ای با تکنولوژی 32 نانومتری، قابلیت پردازش دو برابر سریعتر از Exynos چهار هسته ای با تکنولوژی 45 نانومتری دارد. در حالیکه مصرف انرژی آن نیز 20 درصد کمتر است.

براساس طراحی ARM Cortex A9

تکنولوژی به کار رفته در این پردازنده بر اساس تکنولوژی Cortex A9 کمپانی ARM است.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، گویا، نارنجی