تبیان، دستیار زندگی
انتخاب مبلمان مناسب یکی از عواملی است که بر زیبایی و جذابیت منزل ما می‌افزاید. اگر در هنگام خرید مبلمان منزل دقت کنیم، قطعاً از خرید آن پشیمان نخواهیم شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نكاتی برای خرید مبل مناسب


انتخاب مبلمان مناسب یکی از عواملی است که بر زیبایی و جذابیت منزل ما می‌افزاید. اگر در هنگام خرید مبلمان منزل دقت کنیم، قطعاً از خرید آن پشیمان نخواهیم شد.


مبل

برای اینکه برای خانه خود مبل مناسبی انتخاب کنیم، باید پنج مورد را مدنظر قرار دهیم: اندازه، رنگ، شکل، جنس و محل قرار گرفتن.

- رنگ تند مبل‌ها باعث می‌شود اتاقتان شاد و جذاب به نظر برسد، البته به این شرط که با سایر اجزای اتاق هم‌خوانی داشته باشد و آن‌ها را تکمیل کند.

- مبل‌ها می‌توانند رنگ شادی داشته باشند که در عین حال تند و به اصطلاح جیغ نباشد.

- بعضی‌ها مبل‌های نقش دار را دوست دارند. توصیه ما به شما این است که تنها در صورتی از مبل‌های طرح دار استفاده کنید که بقیه وسایل اتاق رنگ خنثی داشته باشند. اگر اتاق شما رنگارنگ به نظر می‌رسد، یا در دکوراسیون آن رنگ‌های تند به کار رفته است، بهتر است از مبل‌های نقش دار استفاده نکنید.

- استفاده از پارچه های ساده و نقش دار در کنار هم نیز می‌تواند ترکیبی بسیار جذاب به وجود آورد.

- روش دیگر برای زیباتر کردن مبل‌ها استفاده از کوسن است که باعث می‌شود مبل شما حتی اگر کوچک است به چشم بیاید. بهتر است رنگ کوسن‌ها با رنگ مبل‌ها تضاد ایجاد کند، مثلاً یکی خنثی و دیگری تند باشد.

- شکل مبل‌ها عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود و برای هر خانه، مبل مناسب آن انتخاب شود.

در انتخاب مبل مناسب باید پنج نكته را مدنظر قرار دهیم: اندازه، رنگ، شکل، جنس و محل قرار گرفتن مبل.

- مبل‌های کوچک با شکل‌های خاص هم می‌توانند نشان دهنده سلیقه متفاوت صاحب‌خانه باشند. خیلی خوب است اگر گاهی کلیشه‌ها را کنار بگذاریم و وسایلی بخریم که با تصور همیشگی‌مان فرق داشته باشند.

- جنس مبل عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود. خیلی‌ها مبل چرمی را به پارچه ای ترجیح می‌دهند.

- مورد مهم دیگر محل قرار گرفتن مبل است. بیشتر مبل‌ها در اتاق نشیمن قرار می‌گیرند. با این حال مبل‌هایی هم هستند که می‌توانند در اتاق خواب قرار داده شوند، که البته این کار به اندازه اتاق خواب بستگی دارد.

- حتی بعضی مبل‌ها را می‌توانید در خارج از خانه قرار دهید که البته این کار به جنس مبل بستگی دارد. جنس این مبل‌ها باید در مقابل هوا و باران مقاوم باشد.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: moradyzade