تبیان، دستیار زندگی
از جمله کارهای بسیار خوبی که در رابطه با شخصیت شهید مطهری و آثار او انجام شده است تولید برخی از نرم افزارهای مناسب برای رایانه و تلفن همراه که به نمونه های از این نرم افزار در این مقاله اشاره خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم افزارهای مرتبط با شهید مطهری

شهد مطهری

از جمله کارهای بسیار خوبی که در رابطه با شخصیت شهید مطهری و آثار او انجام شده است تولید برخی از نرم افزارهای مناسب برای رایانه و تلفن همراه که به نمونه های از این نرم افزار در این مقاله اشاره خواهد شد.

معرفی نرم افزارهای مرتبط با شهید مطهری

نام کتاب: همراه با شهید مطهری (در سه فایل)

پسوند :   jar

سازنده: مؤسسه گنجینه معارف

توضیحات:

فایل اول شامل:

آشنائی با قرآن (1-8)، آشنائی با علوم اسلامی (1-3)، امامت و رهبری، امدادهای غیبی در زندگی بشر، انسان در قرآن، انسان کامل، انسان و ایمان، انسان و سرنوشت، بیست گفتار، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، استاد مطهری و روشنفکران، اسلام و مقتضیات زمان (1و2)، پیامبر امی، پیرامون انقلاب اسلامی، پیرامون جمهوری اسلامی.

فایل دوم شامل:

تعلیم و تربیت در اسلام، تکامل اجتماعی انسان، توحید، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، جامعه و تاریخ، جهاد، جهان بینی توحیدی، حرکت و زمان در فلسفه اسلامی (1و2)، حق و باطل، حکمتها و اندرزها، خاتمیت، ختم نبوت، خدمات متقابل اسلام و ایران، حماسه حسینی (1-3)، داستان راستان (1و2)، درس های الهیات شفا (1و2)، ده گفتار، زندگی جاوید با حیات اخروی، سیری در سیره ائمه.

فایل سوم شامل:

 سیری در سیره نبوی، سیری در نهج البلاغه، شرح منظومه (1و2)، شش مقاله (الغدیر و وحدت اسلامی)، عدل الهی، علل گرایش به مادیگری، فطرت، فلسفه اخلاق، فلسفه تاریخ (1و2)، قیام و انقلاب مهدی، گفتارهای معنوی، مسأله حجاب، مسأله ربا، مسأله شناخت، معاد، نبوت، نظام حقوق زن در اسلام، نظری به نظام اقتصادی اسلام، نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر، وحی و نبوت، ولاءها و ولایت‌ها. داستان استاد، عرفان حاف1 اصول فلسفه و روش رئالیسم (1-5).

ویژگیهای نرم افزار:

امکان جستجوی پیشرفته، ارسال متن انتخابی از طریق اس ام اس، ایمیل وبلوتوث، ارسال ام ام اس، رنگی کردن نکات مهم، نشانه گذاری، دفترچه یادداشت شخصی، چرخش متن، دفترچه تلفن شخصی، تقویم شمسی قمری میلادی، رخدادهای روزانه (شمسی)، امکان تغییر فونت و زمینه، مدت زمان مطالعه و …..

---------------------------------------------------------------------------

نام کتاب: نرم افزار مطهّر

نویسنده: مرتضی مطهری

حجم فایل: 10500 کیلوبایت

پسوند: jar

سازنده: مؤسسه گنجینه معارف

توضیحات:

این نرم افزار، شامل حدود 80 جلد از کتب مرحوم مطهری می‌باشد؛ که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، استاد مطهری و روشنفکران، اسلام و مقتضیات زمان، آشنائی با علوم اسلامی (1-3)، آشنائی با قرآن (1-8)، انسان در قرآن، انسان کامل، انسان و ایمان، انسان و سرنوشت، بیست گفتار، پیامبر امی، پیرامون انقلاب اسلامی،

تعلیم و تربیت در اسلام، تکامل اجتماعی انسان، توحید، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، جامعه و تاریخ، جهاد، جهان بینی توحیدی، حرکت و زمان در فلسفه اسلامی، حق و باطل، حکمتها و اندرزها، حماسه حسینی، خاتمیت، ختم نبوت، خدمات متقابل اسلام و ایران، داستان راستان،

درس های الهیات شفا، ده گفتار، زندگی جاوید با حیات اخروی، سیری در سیره ائمه، سیری در نهج البلاغه، شرح منظومه، شش مقاله (الغدیر و وحدت اسلامی)، عدل الهی، علل گرایش به مادیگری، فطرت، فلسفه اخلاق،

فلسفه تاریخ، قیام و انقلاب مهدی، گفتارهای معنوی، مسأله حجاب، مسأله ربا، مسأله شناخت، معاد، نبوت، نظام حقوق زن در اسلام، نظری به نظام اقتصادی اسلام، نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر، وحی و نبوت، ولاءها و ولایت‌ها.

---------------------------------------------------------------

نام کتاب: نرم افزار مطهّر

نویسنده: مرتضی مطهری

حجم فایل: 10500 کیلوبایت

پسوند  jar :

سازنده: مؤسسه گنجینه معارف

توضیحات:

این نرم افزار، شامل حدود 80 جلد از کتب مرحوم مطهری می‌باشد؛ که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، استاد مطهری و روشنفکران، اسلام و مقتضیات زمان، آشنائی با علوم اسلامی (1-3)، آشنائی با قرآن (1-8)،

انسان در قرآن، انسان کامل، انسان و ایمان، انسان و سرنوشت، بیست گفتار، پیامبر امی، پیرامون انقلاب اسلامی، تعلیم و تربیت در اسلام، تکامل اجتماعی انسان، توحید، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، جامعه و تاریخ، جهاد، جهان بینی توحیدی، حرکت و زمان در فلسفه اسلامی، حق و باطل، حکمتها و اندرزها، حماسه حسینی، خاتمیت، ختم نبوت، خدمات متقابل اسلام و ایران،

 داستان راستان، درس های الهیات شفا، ده گفتار، زندگی جاوید با حیات اخروی، سیری در سیره ائمه، سیری در نهج البلاغه، شرح منظومه، شش مقاله (الغدیر و وحدت اسلامی)،

عدل الهی، علل گرایش به مادیگری، فطرت، فلسفه اخلاق، فلسفه تاریخ، قیام و انقلاب مهدی، گفتارهای معنوی، مسأله حجاب، مسأله ربا، مسأله شناخت، معاد، نبوت، نظام حقوق زن در اسلام، نظری به نظام اقتصادی اسلام، نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر، وحی و نبوت، ولاءها و ولایت‌ها.

---------------------------------------------------------------

نام کتاب: مأة و عشرة أسئلة من آثار آیة الله الشهید مطهری

نویسنده: الشهید مطهری

حجم فایل: 708 کیلوبایت

پسوند: jar

سازنده: السید علاء الحسنی

توضیحات:

فهرس المحتویات: الإهداء؛ المقدمة؛ الشهید مطهری (قدس سره) فی سطور؛ من أقوال الامام الخمینی (قدس سره) فی حقه؛ من أقوال الامام الخامنئی (دام ظله) فی حقه؛ مؤلفاته. [1]

-----------------------------------------------------

نگاهی به نرم افزار استاد شهید مطهری

نشر الكترونیك شاهد نرم افزاری از آثار و زندگی شهید مرتضی مطهری را در قالب نرم افزار چندرسانه ای، منتشر نموده است

به نقل از نوید شاهد، این نرم افزار، شش بخش: اسناد مرتبط، آثار شهید، تصاویر، صوت، فیلم و زندگینامه استاد مطهری را شامل می شود.

قسمت "آثار شهید" این نرم افزار به معرفی 37 كتاب این معلم شهید، از جمله درس های اسفار، داستان راستان، فلسفه تاریخ، آشنایی با قرآن، نبرد حق و باطل و ... می پردازد.

همچنین این نرم افزار 12 كتاب را كه درباره سیره، شخصیت و فعالیت های سیاسی این شهید نوشته شده به تفكیك و به صورت كامل در خود جای داده است.

168 تصویر از دوران مختلف زندگی شهید مطهری و فایل صوتی 34 سخنرانی ایشان با عنوان "نبوت" نیز در این نرم افزار به چشم می خورد.

نرم افزارحاضر مجموعه ای از اطلاعات شهید بزرگوار مرتضی مطهری در قالب DVD می باشد كه حاوی حدود 20 هزار صفحه متن، 166 تصویر، 42 هزار دقیقه صوت و 133 دقیقه فیلم است. این اطلاعات بصورت كاملا دسته بندی شده و با قابلیت جستجو بر روی تمامی متون در اختیار می باشد.

نشر شاهد پیش از این 30 عنوان نرم افزار چندرسانه ای از جمله شهید "باكری"، "رجایی"، "باهنر"، "هاشمی نژاد"، "كاظمی" و ... را منتشر كرده بود.

همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه این نرم افزار با شماره تلفن های:

« نشر شاهد:88835143»،«مركز توزیع:88829523 مؤسسه فرهنگی شاهد»،«مركز پخش تهران:66491851-021»،«مركز پخش قم:7830340-0251»

تماس حاصل نمایند ویا به نشانی: تهران-خیابان آیت الله طالقانی-خیابان ملك الشعراء بهار شمالی-شماره 3- معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا به فروشگاههای نشر شاهد و سایر فروشگاههای معتبر مراجعه نمایند. [2]


پی نوشت ها :

[1] http://ketabmobile.com/?p=4450

[2] منبع : راسخون

تهیه و فرآوری : جواد دلاوری ، گروه حوزه علمیه تبیان