تبیان، دستیار زندگی
مكت سپاهان می نشینم تیم های ایرانی درآسیا بهترین هستند  طبق نظر مهندس اسلامیان و بخاطر رعایت مصالح ملی علیرغم تصمیم قبلی به روی نیمكت مربیگری سپاهان خواهم نشست. فرهاد كاظمی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان ضمن بیان مطلب ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهاد كاظمی : بخاطر مصالح ملی روی نیمكت سپاهان می نشینم

تیم های ایرانی درآسیا بهترین هستند

طبق نظر مهندس اسلامیان و بخاطر رعایت مصالح ملی علیرغم تصمیم قبلی به روی نیمكت مربیگری سپاهان خواهم نشست.

فرهاد كاظمی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان ضمن بیان مطلب بالا ، گفت: بازی با نفتچی ازبكستان به نوعی یك بازی ملی به حساب می آید و من بخاطرآن كه در این شرایط بحث ملی مورد نظراست ازتصمیم قبلی خود منصرف شده ام.

فرهاد كاظمی درادامه راجع به اولین حریف سپاهان درمسابقات جام باشگاه های آسیا افزود: ما شناخت جامع و كاملی ازحریف آسیایی خود داریم . فیلم بازی سال گذشته آنها با استقلال و همچنین بازی چهارپنج ماه پیش این تیم با پاختا كور را آنالیز كرده ایم و براساس ویژگی های حریف خود، برنامه تمرینی سپاهان را تنظیم كرده ایم.

كاظمی فوتبال تیم نفتچی ازبكستان را فوتبالی متكی به قدرت بدنی برشمرد و دراین رابطه گفت: فوتبال آنها دقیقا به مانند فوتبال شوروی سابق می باشد. آنها متكی به بازی قدرتی هستند و دربرابر ما سعی می كنند كه با استفاده از حربه ضد حمله به نتیجه برسند. البته باید اذعان داشت كه ازبكها برروی ضربات ایستگاهی نیزبرنامه دارند. ما سعی كرده ایم تا برروی نقاط قوت و ضعف آنها كاركنیم و دراین رابطه تمهیدات ویژه ای را درنظرگرفته ایم.

فرهاد كاظمی در ادامه راجع به برنامه آماده سازی تیم مطبوع خود افزود: تمامی سعی ما این بوده كه سپاهان را در روز بازی با نفتچی به بهترین شرایط روحی و روانی برسانیم. در این رابطه برای بازیكنان تیم خود كلاس های آمادگی ذهنی گذاشتیم. برای آنها برنامه های تفریحی در نظر گرفتیم و حتی آنها را به قایق سواری بردیم . مثل همیشه ما اردوی شبانه روزی نیز نخواهیم داشت. زیرا احساس می كنم بازیكنان ایرانی در اردوی شبانه روزی خسته می شوند و این اردوها مفید واقع نمی شود.

كاظمی شركت خانواده بازیكنان در مراسم جشن باشگاه سپاهان را از دیگر حربه های روحی مهم این تیم در آستانه ورود به مسابقات قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا برشمرد و در این رابطه گفت: به خاطر آنكه در روز عید غدیر خم، یكی از بزرگترین اعیاد مسلمین جهان تیم ما درگیر مسابقه با نفتچی ازبكستان می باشد ما چند روز زودتر بازیكنان تیم را همراه خانواده هایشان دور هم جمع كردیم تا با ذكر یاد مولا علی (ع) از لحاظ روحی به شرایط ایده آل تری برسیم.

كاظمی ضمن بر شمردن مسابقات لیگ برتر به عنوان بهترین مكان برای آماده سازی تیم سپاهان تصریح كرد: همانطور كه بارها گفته ام تیم های باشگاهی ایرانی جزو بهترین تیم های آسیایی محسوب می شوند. از این رو مسابقات لیگ برتر شایسته ترین مكان برای آماده سازی تیم سپاهان محسوب می شود وما از این بابت مشكلی نداریم.

كاظمی در پایان خاطر نشان كرد: مثل همیشه سپاهان با افكار هجومی به مصاف حریف خود خواهد رفت. در این راستا سیستم هجومی (3-3-4) مد نظر سرمربی خوش فكر زرد پوشان اصفهانی خواهد بود.

كاظمی در پایان این گفت و گو اظهار امیدواری كرد كه بقیه بازیكنان سپاهان جای خالی كاپیتان محبوب و گلزن تیمشان (ادموند بزیك) را با تلاش و دوندگی پر نمایند.

كربكندی: بازیكنان كمكی به بازی اول نمی‌رسند

سه امتیاز مقابل پاختاكور پله صعود ذوب آهن است

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با تاكید بر اهمیت دستیابی به امتیاز دیدار مقابل تیم پاختاكور ازبكستان گفت: تیم ذوب آهن با كسب سه امتیاز این بازی پله‌های صعود از این گروه را راحت‌تر طی خواهد كرد.

محمدرضا كربكندی  در مورد آخرین وضعیت این تیم، در آستانه‌ی آغاز رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، اظهار داشت: تیم ذوب آهن پس از بازی مقابل استقلال روحیه‌ی خود را باز یافته و روند صعودی را طی كرده است و هم اكنون نیز در مرحله‌ی آمادگی بدنسازی به سر می‌برد.

وی تنها مساله‌ی موجود در مورد تیم را بحث بازیكنان كمكی عنوان كرد و افزود: مسوولان باشگاه قول‌هایی را در مورد جذب بازیكنان خارجی داده بودند كه احتمالا به علت عدم صدور روادید برای این بازیكنان، تاكنون وارد كشور نشده و در تمریناتمان حضور نیافته‌اند.

كربكندی خاطر نشان كرد: در فرصت كمی كه تا روز مسابقه با تیم پاختاكور باقی است با همین نفرات، اردوی 11 روزه‌ای را پیش بینی و برنامه‌ریزی‌ كرده‌ام كه سه روز آخر آن شبانه‌روزی خواهد بود، بخش اعظمی از تمرینات فیزیكی ویژه بدنسازی است و مابقی نیز به مرور تاكتیك و بررسی تئوری نقاط قوت و ضعف حریفان می‌باشد.

وی اولین دیدار تیم ذوب آهن را حیاتی دانست و گفت: تیم پاختاكور از مدعیان صعود در این گروه می‌باشد، لذا تیم ما نیز باید با رسیدن به شرایط ایده‌آل اولین گام را محكم بردارد، بنابراین با اطمینان كامل به نفرات تیم به دنبال كسب نتیجه هستیم و در مورد این بازی در انتظار بازیكنان كمكی نخواهیم بود.

كربكندی با اشاره به تماشای یكی از دیدارهای تیم پاختاكور از نزدیك، اظهار داشت: تیم پاختاكور، فوتبال منظم و محكمی دارد، ولی شكست ناپذیر نیست، البته این تیم با تیمی كه در دوره‌ی قبل با تیم پرسپولیس بازی كرده بود بسیار تغییر كرده و مهره‌هایش عوض شده است، در مجموع با توجه به امتیاز میزبانی شانس ذوب آهن بیشتر است.