تبیان، دستیار زندگی
گاه :     فولاد مبارکه سپاهان تاریخ تاسیس:  1323 مدیر عامل باشگاه:       محمدرضا ساکت سرپرست تیم:  عباس رمضانی سرمربی تیم:    فرهاد کاظمی نشانی باشگاه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فولاد مبارکه سپاهان


شناسنامه

نام باشگاه :     فولاد مبارکه سپاهان

تاریخ تاسیس:  1323

مدیر عامل باشگاه:       محمدرضا ساکت

سرپرست تیم:  عباس رمضانی

سرمربی تیم:    فرهاد کاظمی

نشانی باشگاه:  اصفهان- چهارباغ بالا- چهارراه نظر- جنب بانک تجارت

آدرس اینترنتی:        www.fooladsepahansports.com


روح شاهین در کالبد سپاهان

در سال 1323 و به همت زنده یاد محمود حریری اولین سنگ بنای باشگاه با نام شاهین در اصفهان برزمین نهاده شد. این باشگاه که یکی از سرشاخه های اصلی باشگاه شاهین تهران در اصفهان بود، در سال 1346 و با توجه به مسائل به وجود آمده بین باشگاه شاهین و مسئولین سازمان تربیت بدنی تغییر نام داد تا به نام سپاهان پرچمدار ورزش در نصف جهان باشد. فعالیتهای باشگاه تا اواخر سال 1371 ادامه داشت تا اینکه از ابتدای سال 1372 امتیاز باشگاه به کارخانه سیمان سپاهانداده شد تا تحت نام و مدیریت این کارخانه ادامه حیات دهد.

تغییر شرایط اقتصادی و عرضه شدن سهام کارخانه سیمان سپاهان دربورس و عوامل دیگر سبب گردید که امتیاز این تیم با مساعدت " مهندس جهانگیری" وزیر معادن و" مهندس اسلامیان" مدیر عامل مجتمع فولاد در تاریخ 5/5/1379 به فولاد مبارکه واگذار گردد. این تیم از ریشه دارترین تیم های فوتبال ایران است و همانگونه که اشاره شد وابستگی شدیدی به مکتب شاهین و اندیشه های " دکتر اکرامی " دارد.

سپاهان اصفهان باید قدر طرفداران خود را بداند و اگر بتواند مقام قهرمانی خود را در لیگ حفظ کند می تواند بر تعداد این تماشاگران نیز بیافزاید. درزمانی که این تیم با تیمهای قرمز و آبی بازی دارد از پرچمهای آنها کاسته و به پرچمهای زرد افزوده است، نکته ای که تیمهای شهرستانی بسیار به آن نیاز دارند.

مدیر عامل

محمدرضا ساکت از مردان باانگیزه و صاحب اراده فوتبال ایران است.

او با ریاست هیئت فوتبال اصفهان که دوران مقتدری را دراین سمت داشت به فوتبال ایران معرفی شد و سپس با عضویت در هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر و در نهایت مدیریت باشگاه سپاهان فعالیت خود را ادامه داد.


سرپرست

عباس رمضانی از اهالی اصفهان و از مردانی است که سالها در فوتبال اصفهان به فعالیت های  مختلف پرداخته است.

او با صبر و حوصله بسیار توانسته است در وظیفه سنگین خود موفق باشد.


سرمربی

پرشورترین و با احساس ترین مربی ایرانی است که می تواند با تقویت قوای حسی و اندیشه های تربیتی بازیکنان، آنها را به شورو تحرک وا دارد.

فرهاد کاظمی -  سال 1338 در تهران بدنیا آمد . او در تیمهای پاس، بهمن و ابومسلم مشهد مربیگری کرده است.

قهرمانی جام میلز هندوستان با بهمن و نایب قهرمانی لیگ ایران با بهمن در سال های 74و75 و قهرمانی لیگ برتر با سپاهان در سال 81 از افتخارات اوست.

سپاهان بااو بازهم قهرمان می شود؟


مهره کلیدی

نام:      محرم نویدکیا

سن:     22

قد:      Cm184

وزن:   Kg85

پست:   هافبک میانی

باشگاه قبلی

مودب ترین و منظم ترین فوتبالیست سالهای اخیرایران است، پسرخوبی که با ادامه همین روش وبا افزایش قدرت بدنی خود می تواند فوتبال ایران رابه تولد "پرویز قلیچ خانی" دوم امیدوارکند. او با تکنیک عالی و شعور فوق العاده و رفتار و گفتار و منش انسانی باید خود را حفظ کند.


مسئولین و مدیران سابق

مرحوم محمودحریری – مهندس خیلی- فرود احمدی- محمدرضا ساکت.


مربیان سابق تیم

محمود یاوری- را یکوف- مسعود تابش- امیرشاهزیدی- محد برزمهری- محمدرضاکربکندی- مهدی مناجاتی- فیروز کریمی- منصور ابراهیم زاده- ناصرحجازی- حمید ندیمیان- استانکو پاکله پوویچ.


ذوب آهن اصفهان

شناسنامه

نام باشگاه:      ذوب آهن اصفهان

تاریخ تاسیس:  1347

مدیر عامل باشگاه:       حسین کفعمی

سرپرست تیم:  اصغر فروتن

سرمربی تیم:    محمدرضا کربکندی

نشانی باشگاه:  اصفهان- خیابان شمس آبادی- باشگاه ذوب آهن اصفهان

آدرس اینترنتی:        www.zobahancsc.com


محکم و قدرتمند مثل آهن

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان همزمان با بهره برداری از کارخانه عظیم ذوب آهن در سال 1348 با همت مردی به نام محمد علی تقی زاده فرهمند که روحش با ورزش آمیخته بود تشکیل شد. و اولین دیدار خود را مقابل پیکان تهران انجام داد. که همزمان با این دیدار اصفهان صاحب یک ورزشگاه 30 هزار نفری به نام" 22 بهمن" شد و به گفتاری دیگر مسابقه ذکر شده دیدار افتتاحیه این ورزشگاه بود.

تشکیل این تیم با ورود آن به مسابقات باشگاههای استان قرین بود و توانست درهمان سال تا فینال پیش برود ولی در آنجا متوقف شد و نائب قهرمان اصفهان لقب گرفت، ضمن اینکه از همان آغاز تولد، برای رقابت با دیگر تیم اصفهانی" سپاهان" آماده می شد. تولد نخست جام " تخت جمشید" و ضوابط ورود به آن اقبال خوشی بود که ذوب آهن را از سپاهان پیش انداخت. این تیم از اولین دوره جام حذفی در فصل 1355 تاکنون دراین جام شرکت کرده و تاکنون یک عنوان قهرمانی در سال 1382 و یک عناوین نایب قهرمانی در فصل 1379 این رقابتها را درپرونده دارد. این تیم دوبار عنوان بهترین تیم شهرستانی لیگ فوتبال ایران را کسب کرده است. تلاش فراوان مردی توانمند و عاشق ورزش به نام مهندس"ابکا" به عنوان مدیر عامل شرکت ذوب آهن موجب رونق در سطح کلان باشگاه گشته که به نظر می رسد می تواند تا قهرمانی ادامه داشته باشد.

مدیر عامل

حسین کفعمی در سال 1335 در اصفهان به دنیا آمد. او رشته مدیریت را تا رتبه لیسانس گذرانده است. از سوابق او می توان به سر دبیری مجله پیام انقلاب، مدیر کل روابط عمومی و بین المللی سازمان تربیت بدنی، مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونها، فرماندار شهرهای بوشهر، آباده، و خمینی شهر اشاره کرد.


سرپرست

اصغر فروتن که فرزند حسن فروتن می باشد در اول خرداد 1323 به دنیا آمد. او یکی از افرادی است که فصل گذشته تلاش زیادی کرد تا تیم ذوب آهن در جام حذفی ایران به قهرمانی برسد تلاش او در مسابقات فصل جاری باید بیشتر از هر فصلی باشد.


سرمربی

دروازبان شجاع تیم ملی فوتبال ایران در اواخردهه پنجاه و شرایط موجود در کشور از پیشرفت  درعرصه آسیا و جهان بازماند.

او در مقابل تیم ملی یوگسلاوی هرگز گل نخورد و در جام جهانی آرژانتین نیز همراه با  با تیم ملی به سفر رفت تا بر تجربیات خود اضافه کند.

او با آرمناک پطروسیان دوستی دیرینه ای دارد و می تواند با استفاده از آرمناک کاری را انجام دهد که تیم سپاهان توانست انجام دهد.


مهره کلیدی

نام:                آرمناک پطروسیان

سن:    30

قد:     Cm 180

وزن:            Kg 85

پست:   دروازبان

باشگاه قبلی:     سپاهان

اودر مسابقات امسال حضوری چشمگیر خواهد داشت. سابقه پنج سال حضور در تیم سپاهان از او فوتبالیستی قابل ساخته است. زیرا کارکردن تحت نظر مردانی چون، محمود یاوری برای هر فوتبالیستی غنیمت است. او بهترین دروازبان لیگ برتر خواهد بود.


مسئولین و مدیران سابق

محمد مهدی تقی زاده فرهمند- مصطفی قانعی- اصغر نیلچیان- فض الله عمرانیان- حیدر طاهری- نعمت الله زرگر- علیرضا شوقی.


مربیان سابق تیم

محمود یاوری- عزیزاصلی- بهرام عاطف- محسن حاج نصرالله – محمود عرب زاده- یوگنی لیادین- محمدرضا کربکندی- فریدون معینی- ناصر حجازی- ساموئل دارابینیان.