تبیان، دستیار زندگی
امروزه تلویزیون‌های LED به نسل پیشروی تلویزیون‌های موجود در بازار جهانی تبدیل شده‌اند و بازار فروش تلویزیون در داخل کشور ما نیز متاثر از بازار جهانی با حجم زیادی از تلویزیون‌های LED از شرکتهای مختلف رو به رو شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی برای خرید تلویزیون‌های LED


امروزه تلویزیون‌های " LED " به نسل پیشروی تلویزیون‌های موجود در بازار جهانی تبدیل شده‌اند و بازار فروش تلویزیون در داخل کشور ما نیز متاثر از بازار جهانی با حجم زیادی از تلویزیون‌های " LED " از شرکتهای مختلف رو به رو شده است.


تلویزیون

زمانی که شما به یک مغازه فروش لوازم صوتی و تصویری وارد می‌شوید، با تعداد زیادی از مدلهای تلویزیون در اشکال و اندازه های مختلف و با توانایی‌های مختلف رو به رو می‌شوید که تصمیم گیری برای شما بسیار سخت خواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی کلی برای خرید یک تلویزیون LED مناسب و آزمایشاتی که می‌توانید در هنگام خرید برای اطمینان از کیفیت تلویزیون انجام دهید آشنا کنیم.

خروجی و وضوح مناسب

یکی از اولین نکات در زمان خرید این است که باید به خروجی ویدئویی تلویزیون و کیفیت پخش تصاویر آن بر حسب پیکسل دقت کنید.

داشتن یک خروجی " HDMI " و کیفیت پخش 1080 پیکسل یکی از نکات مهم در زمینه این تلویزیون‌ها است. فراموش نکنید که این وضوح یکی از بهترین وضوح‌ها برای این گونه از تلویزیون‌ها است.

دقت در نور محیط در زمان خرید

در زمان خرید به خاطر داشته باشید که نور موجود در فروشگاه های فروشنده با نور موجود در منزل شما متفاوت است. فراموش نکنید که تلویزیون‌های " LED "در محیطهای تاریک‌تر از کارایی بهتری برخوردار هستند. پس اگر میزان نور در منزل شما از میزان موجود در مغازه بیشتر است بدانید که تصویر دریافتی در منزل شما بی کیفیت‌تر از تصویر دریافتی در فروشگاه است.

حالت‌های پخش

تلویزیون‌ها دارای حالت‌های پخش مختلف برای شرایط متفاوت است . پخش خانگی ، پخش سینمایی از جمله این حالات است. اگر بتوانید تلویزیون خود را بر روی حالت پخش سینمایی با حالت " THX " می‌توانید یکی از بهترین کیفیت تصویرها را داشته باشید.

نور منعكس شده از تلویزیون

در زمان خرید به میزان نور منتشره از سیستم خود دقت کنید و امتحان کنید که آیا در زمانی که سیستم در حال فعالیت است می‌توانید تصویر خود را در درون صفحه نمایش ببینید یا خیر.

تلویزیون

تست تلویزیون در محل

در صورت امکان یک حلقه " DVD " یا کلیپ‌هایی با کیفیت، از فیلم‌هایی که با آن آشنا هستید را به همراه خود ببرید و از فروشنده بخواهید که به شما اجازه دهد تا این تصاویر را در تلویزیون تماشا کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا حدودی به کیفیت تلویزیون پی ببرید.

سعی کنید در زمانی که تلویزیون در حال پخش است در اطراف آن شروع به حرکت کنید و در زوایایی مختلف ایستاده و کیفیت تصویر را چک کنید.

با این تمرین شما متوجه خواهید شد که با توجه به ابعاد اتاق مورد نظر خود در منزل بایستی در کجا نشسته و تلویزیون تماشا کنید.


باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از: hasantaleb