تبیان، دستیار زندگی
سعی كنید كفشی را انتخاب كنید كه علاوه بر زیبایی، به پای شما فشار نیاورد و دارای كفی مناسب باشد و به انگشتان شما فشار نیاورد و بتوان در فعالیت های مختلف از ان استفاده كرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فناوری در کفش


سعی كنید كفشی را انتخاب كنید كه علاوه بر زیبایی، به پای شما فشار نیاورد و دارای كفی مناسب باشد و به انگشتان شما فشار نیاورد و بتوان در فعالیت های مختلف از ان استفاده كرد. از پوشیدن كفش های تنگ خودداری كنید چرا كه سیستم عصبی شما را مختل می كن.

میدانید پا قلب دوم انسان است و قلب دوم شما در كفش هایتان است همه ما باید در تهیه کفش هایمان بسیاردقت داشته باشیم ومی توان گفت هزینه در خرید کفش استاندارد، کم کردن هزینه های درمانی آینده خواهد بود... پس كفش خوب انتخاب كنیم.

فناوری در کفش

كفش وسیله ای است مناسب كه به ما در پیشگیری و جلوگیری از آسیب دیدن اعضای حیاطی بدن مثل کمر- پاها و حتی چشم هایمان کمک می كند. کفش باید راحت و غیرچسبان و کاملا اندازه پا باشد. بسیاری از خستگی های زودرس، دردهای پاها و ستون فقرات به دلیل استفاده از کفش های نامناسب است.

در گذشته برای محافظت از پا از برگ درختان و پوست حیوانات استفاده می كردند و مانند صندل به وسیله تسمه آن را به پای خود می بستند. شاید بتوان گفت كفش در قرن چهارم تولید شد.

كفش ها مدل های متفاوتی دارند

نوعی از كفش ها كه به دو دسته صنعتی و غیر صنعتی تقسیم می شوند كه شامل چكمه های پلاستیكی و كائوچویی و كفش های مخصوص دویدن، پیاده روی، كوهنوردی، اسب سواری و همچنین كفش های پاشنه دار معمولی و پاشنه دار نازك تقسیم می شوند.

در این میان می توان به پوتین ها و صندل ها نیز اشاره كرد.

اما نوعی از كفش ها وجود دارند كه با تجویز پزشك تولید می شوند كه كفش های طبی نام دارند.

افرادی كه دارای مشكلات و ناهنجاری در قسمت پای خود هستند از این نوع كفش ها استفاده می كنند.

البته هر كفشی را كه نام طبی بر روی آن گذاشتند واقعا طبی نیست !

برخی از ناهنجاری ها در درست راه نرفتن است.

محققان كفشی را تولید كرده اند كه درست راه رفتن را می آموزد. در واقع دراین كفش سنسورهایی در قسمت زیر پاشنه و جلوی پا تعبیه شده كه به شما در اصلاح كردن راه رفتنتان كمك می كند

اما اینكه این كفش چگونه می تواند به اصلاح راه رفتن فرد كمك كند به فرورفتگی های زیر كفش شخص بستگی دارد.

كفش ها دارای كفی هستند كه اكثر افراد كفی ها را به عنوان بوگیر میشناسند اما هدف اصلی این كفی ها راحت تر کردن ایستادن ، راه رفتن و دویدن است.

فناوری در کفش

اما میشود كفش بدون كفی باشد؟

به تازگی كفشی طراحی شده كه كفی ندارد. این محصول كه از فیبر کربن و لایه‌ای از پلاستیک که به دور نوار پیچیده شده، تشکیل شده است  فقط از یک پاشنه و یک جای پنجه پا تشکیل شده و در آن اثری از كفی که بعنوان پل ارتباطی میان پاشنه و پنجه باشد نیست.این كفش مثل یك نوار پهن یك بار به دور پا پیچیده می شود.

فناوری در کفش

سبكی كفش یكی دیگر از عوامل مهم در انتخاب كفش است.

اخیرا كفشی به سبكی جوراب طراحی شده كه پوست دوم انسان نام گرفته است. در این كفشها فقط به اندازه ای مواد به كار رفته كه پا را در برابر صدمات مصون نگه دارد.این كفش به وزن 9/160 گرم است و با بهره گیری از نظرات دوندگانی كه خواستار كفش سبك هستند ساخته شده است. برای ساخت این كفش 4 سال وقت صرف شده و از مواد سبک و قابل انعطاف استفاده شده است.

در مورد كفش های كفی دار می توان به نوعی كفش اشاره كرد كه كف آن برگرفته از پوست اختاپوس است. جلوی این كفش كه به صورت دو انگشتی است و شست پا را از چهار انگشت بقیه جدا می كند كه به نظر سازندگان این كفش انگشتان شما آزادی بیشتری خواهند داشت و تعادل شما نیز بیشتر می شود.

این كفش تمام ویژگی های ذكر شده در كفش های دیگر را داراست.

این كفش دارای كفی خنك است و باعث می شود بوی بد پا شما را اذیت نكند.

از جمله ویژگی های این كفش می توان به سبكی ان اشاره كرد.

تمام این مزایا به كف كفش بر می كردد كه دارای بسترهای مكشی است كه در هر نوع سطحی خشک و یا مرطوب به راحتی و در ایمنی و سرعت بالا با نرمی و لطافت راه بروید.

این كفش در فعالیت های مختلف از جمله دویدن، قایقرانی، پیاده روی در ساحل و...نیز به كار می رود. بیان شده استفاده از این نوع كفش ها كه دو انگشتی هستند برای سلامت مردان مضر است و حتی بر روی اعصاب نیز تاثیر می گذارد.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

"Piezoelectric generator creates power from shoes" By Jude Garvey

gizmag

Oat Shoes - Sneakers You Can Compost