تبیان، دستیار زندگی
معلم حمید شعاعی – نویسنده و محقق سینما و تئاتر – درگذشت آیین نامه ارزشیابی و قیمت گذاری آثار تصویب شد بیانیه دانش آموزی در روز معلم تهران – اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانش آموزان ایران به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری و رو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار هنری (11 اردیبهشت)

بیانیه دانش آموزی در روز معلم

تهران – اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانش آموزان ایران به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم در بیانیه ای گسترش اندیشه آن استاد فرزانه در جهان اسلام را خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در بخشی از این بیانیه آمده است: استاد شهید مطهری یکی از تبیین کنندگان اندیشه جمهوری اسلامی ، همواره با تأکید بر آیات و روایات، طراحی نو در اجرایی شدن حکومت اسلامی افکند و جمهوریت و اسلامیت را قرین یکدیگر دانسته و آنها را جدایی ناپذیر می دانستند.

در این بیانیه از دانش آموزان و معلمان آگاه و دردمند خواسته شده است، اندیشه های روشنگر این استاد بزرگ را که برخاسته از اسلام ناب محمدی است در سطح مدارس گسترش دهند.

حمید شعاعی – نویسنده و محقق سینما و تئاتر – درگذشت

حمید شعاعی، نویسنده و محقق سینما و تئاتر، روز یکشنبه بر اثر سکته قلبی در سن 80 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، از آثار او می توان به نمایشنامه "یاجام بان" یا قصه کوتاه " نمایشنامه و فیلمنامه در ایران"  ، "فرهنگ سینمای ایران"، "چهار مجموعه نام آوران سینمای ایران" درباره ی عبدالحسین سپنتا، فریدون رهنما، فروغ فرحزاد و فرخ غفاری، " نمایشنامه " ، " شکوه رستن " ، و " امثال شعر فارسی " را می توان نام برد.

مجلس گرامی داشت یاد او روز پنج شنبه 11 اردیبهشت از ساعت 11 تا 30/12 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی بزگرا می شود.

سرویس ادبی – هنری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در گذشت آن مرحوم را به خانواده ایشان و جامعه ی ادبی و هنری  کشور تسلیت می گوید.

خانه هنرمندان ایران اعلام کرد: آیین نامه ارزشیابی و قیمت گذاری آثار تصویب شد

در سومین جلسه ی شورای عالی خانه ی هنرمندان ایران که روز یکشنبه 7 اردیبهشت ماه تشکیل شد، آیین نامه ارزشیابی و قیمت گذاری آثار هنری در حوزه ی هنرهای تجسمی تصویب شد.

به گزارش (ایسنا)،  روابط عمومی خانه هنرمندان ایران اعلام کرد: در آیین نامه ی مذکور پیش بینی های دقیقی صورت گرفته است تا متقاضیان خرید آثار هنری (نقاشی، خوشنویسی و گرافیک) با اطمینان خاطر از ارزش زیباشناسی و کیفیت و مرغوبیت آن از نظرات کارشناسان خبره خانه ی هنرمندان ایران بهره مند شوند.

همچنین شورای عالی خانه ی هنرمندان یران اعلام کرده است که پس از تصویب آئین نامه ی ارزش گذاری و قیمت گذاری آثار هنری، تدوین آیین نامه ی ضوابط دفاع از حقوق هنرمندان حوزه سینما و تئاتر را آغاز خواهد کرد.