تبیان، دستیار زندگی
اگر شما اعضای عزیز باشگاه كاربران به باهوش بودن خود مطمئن هستید، لطفا این سوال‌ها را پاسخ داده و سپس جواب‌ها را ببینید و هوش خود را بسنجید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تست هوش برای باهوش‌ها


اگر شما اعضای عزیز باشگاه كاربران به باهوش بودن خود مطمئن هستید، لطفا این سوال‌ها را پاسخ داده و سپس جواب‌ها را ببینید و هوش خود را بسنجید.


سوالات تست هوش

1 - فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید. در ایستگاه اول شش نفر وارد اتوبوس می‌شوند، در ایستگاه دوم سه نفر بیرون می‌روند و پنج نفر وارد می‌شوند. راننده چند سال دارد؟

2 - پنج کلاغ روی درختی نشسته‌اند، سه تا از آن‌ها در شرف پرواز هستند. حالا چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می‌ماند؟

3 - چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی حضرت موسی برده شد؟

4 - شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی، شصت درجه است و طرف دیگر سی درجه است. خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است. به نظر شما، تخم به کدام سمت پرت می‌شود؟

5 - این سوال، حقوقی است. هواپیمایی از كشور «الف» به سمت كشور «ب» در حرکت است و در مرز این دو كشور سقوط می‌کند، به نظر شما، بازمانده‌ها را کجا دفن می‌کنند؟

6 - ما دو سکه به شما می‌دهیم که مجموع آنها سی تومان می‌شود. اما یکی از آن‌ها نباید 25 تومانی باشد. این رابطه چطور برقرار می‌شود؟

و حالا جواب‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

پاسخ 1 - راننده اتوبوس، همسن شما باید باشد. چون جمله اول سوال می‌گوید: «تصور کنید که راننده اتوبوس هستید.»

پاسخ 2 - همه کلاغ‌ها، چون آن‌ها فقط «در شرف پرواز» هستند و هنوز از روی درخت بلند نشده‌اند.(اگر جواب شما 2=3-5 بود، بدانید كه محاسبات جلوی تفکرتان را گرفته است)

پاسخ 3 - هیچ. زیرا فقط حضرت نوح بود که حیوانات را به کشتی برد و نه حضرت موسی (این بار عبارت «چه تعداد»، جلوی فکر کردن شما را گرفته است)

پاسخ 4 - هیچ کدام. خروس‌ها که تخم نمی‌گذارند. اگر شما سعی کرده‌اید كه جواب را توسط محاسبات و مقایسه اعداد بدست آورید، دوباره به وسیله اعداد منحرف شدید.

پاسخ 5 - در هیچ كجای دنیا، بازمانده‌ها را كه دفن نمی‌کنند! چون آن‌ها جان سالم بدر برده‌اند. این بار شما به وسیله کلمات حقوقی و دفن کردن، منحرف شده‌اید.

پاسخ 6 - یک 25 تومانی و یک 5 تومانی. به یاد بیاورید (فقط یکی از آن‌ها) نباید 25 تومانی باشد و همین طور هم هست. یک سکه 5 تومانی داریم. شما با عبارت «یکی از آن‌ها نباید» فریب خوردید.


باشگاه كاربران تبیان – برگرفته از وبلاگ: شاید روزی بدردتان بخورد