تبیان، دستیار زندگی
رییس دیوان عدالت اداری از درخواست انفصال از خدمت 171 مقام مسوول به دلیل استنكاف از اجرای حكم دیوان عدالت اداری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست انفصال از خدمت 171 مسئول


رییس دیوان عدالت اداری از درخواست انفصال از خدمت 171 مقام مسوول به دلیل استنكاف از اجرای حكم دیوان عدالت اداری خبر  داد.

حقوق

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در نشست هم‌اندیشی دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های اجرایی گفت: در حال حاضر 171 پرونده در دیوان عدالت اداری داریم كه در آن‌ها درخواست اعمال ماده 37 شده است یعنی ما اعلام كرده‌ایم كه آقای مسئول، وزیر، استاندار، فرماندار و ... به حكم دیوان عمل نمی‌كنند و درخواست انفصال آن‌ها از خدمت شده است.

وی افزود‌: من حتی آمار دستگاه‌ها را دارم كه كدام دستگاه‌ها این‌قدر تمرد می‌‌كنند البته اسم این دستگاه‌ها را نمی‌برم ولی تعداد این پرونده‌ها در پنج دستگاه اول به این شرح است؛ در سه دستگاه به ترتیب 46، 25 و 11 مورد اعمال ماده 37 شده است. در دو دستگاه هر كدام هفت مورد درخواست اعمال ماده 37 شده و در دستگاه پنجم هم شش مورد درخواست اعمال ماده 37 شده است.

حال حاضر 171 پرونده در دیوان عدالت اداری داریم كه در آن‌ها درخواست اعمال ماده 37 شده است یعنی ما اعلام كرده‌ایم كه آقای مسئول، وزیر، استاندار، فرماندار و ... به حكم دیوان عمل نمی‌كنند و درخواست انفصال آن‌ها از خدمت شده است

رییس دیوان عدالت اداری با طرح این سوال اینكه چرا ما باید 171 مورد استنكاف از حكم دیوان عدالت اداری داشته باشیم گفت: ما بنا نداریم كه از همه اختیارات قانونی خودمان استفاده كنیم البته اگر لازم باشد این كار را انجام می‌دهیم. البته در بسیاری موارد نهایتا مسئولین در برابر قانون تسلیم می‌شوند ولی ما می‌گوییم چرا می‌گذارید كار به اینجا برسد.

بخش حقوق تبیان

منبع : ایسنا