تبیان، دستیار زندگی
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اوضاع سیاسی اجتماعی این کشور اروپایی توسط موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان بررسی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوضاع فرانسه زیر ذره بین تبیان

فرانسه

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اوضاع سیاسی اجتماعی این کشور اروپایی توسط موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای تحلیلی به بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخت.

هاتف پوررشیدی در این مقاله می نویسد : « در چند روز آینده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار می‌شود و این در حالی است که علی رغم حضور گروه‌های مختلف اقلیتی و قومیتی در این کشور هیچ کاندیدایی از آنها در انتخابات حضور ندارد؛ در انتخابات کشوری که خود را مهد دموکراسی می داند، چرا بحث نقض حقوق بشر و اقلیت مطرح نمی‌شود؟

انتخابات ماه جاری در فرانسه، اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از به قدرت رسیدن یک رنگین پوست در آمریکاست. راهیابی باراک اوباما به کاخ سفید در سال 2008، مساله غیبت اقلیت‌های بزرگ فرانسوی در ساختار قدرت این کشور را برجسته کرد. هم‌اکنون این سوال اذهان فرانسویان را به خود مشغول کرده ایست که آیا روزی خواهد رسید که احزاب سیاسی بزرگ فرانسه، یک رنگین پوست عرب یا آسیایی تبار را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کنند؟ چرا در جریان کارزارهای انتخاباتی 2012، شاهد چنین امری نبودیم؟ آیا رویای انتخاب یک ریئس جمهوری رنگین پوست، مانند باراک اوباما، در فرانسه تعبیر خواهد شد؟

با اینکه 80 درصد فرانسوی ها در سال 2008 موافق با به قدرت رسیدن آقای اوباما بودند، با این حال رخداد چنین امری، دستکم به این زودی‌ها، در فرانسه بعید به نظر می‌رسد. پاتریک لوزس، بنیانگذار سیاهپوست حزب میانه روی «فرانسه! به پیش» نتوانست امضای 500 منتخب مردم را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دست آورد. در سال 2002، کریستین توبیرا، نماینده منطقه گویان تنها کاندیدای رنگین پوست بود که توانست در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.»

متن کامل این مقاله در بخش سیاسی تبیان قابل مشاهده است.

تنظیم: هومن بهلولی