تبیان، دستیار زندگی
در این نوشتار می توانید با برنامه گالری های امروز ایران و جهان آشنا شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشم انداز ایرانی در لندن


در این نوشتار می توانید با برنامه گالری های امروز ایران و جهان آشنا شوید.

گالری گردی

نمایشگاه چشم انداز ایرانی در لندن

نمایشگاه "چشم‌انداز ایرانی" با آثاری از 8 عکاس ایرانی ازجمله مرحوم بهمن جلالی، شادی قدیریان و ... در گالری ریچارد یانگ در شهر لندن برپا شده است و تا 16 اردیبهشت ماه امسال نیز ادامه دارد.آثار 8 عکاس ایرانی در نمایشگاهی با عنوان «چشم‌انداز ایرانی» در گالری ریچارد یانگ در شهر لندن و کشور انگلستان برپاست.

در این نمایشگاه که از اواسط فروردین در گالری ریچارد یانگ شهر لندن برپاشده، 31 اثر از هنرمند فقید بهمن جلالی، شادی قدیریان، امید صالحی، پرستو فروهر، جلال سپهر، امیرعلی قاسمی، ملکه نائینی و تارا اینانلو درمعرض دید قرار گرفته است.

این نمایشگاه که با عنوان "چشم‎انداز ایرانی" برپا شده، نگاهی اجمالی به جنبه‌های مختلف زندگی در ایران امروز و ثبت تصویری از آن در ذهن مخاطب غیرایرانی دارد.

سوزان یانگ مسئولیت جمع‎آوری(کیوریتوری) این مجموعه آثار را برعهده داشته که به‌عنوان مدیر و موسس گالری ریچارد یانگ در انگلستان فعالیت هنری می‎کند. وی ایرانی‌الاصل است.

عكس‌های نمایشگاه این 8 هنرمند که تا 16 اردیبهشت‌ماه 1391 در گالری ریچارد یانگ برپاست، بنابرگفته سوزان یانگ، درک عمیق‎تری از سنت، فرهنگ، مذهب و تمدن در ایران به مخاطب می‎رساند. تمدنی که به عنوان باسابقه‎ترین تمدنهای بشری در جهان محسوب می‎شود.

در این نمایشگاه اثر بهمن جلالی که از نمونه عکسهای قاجار اوست و با استفاده از کلاژ روی عکس این آثار را آفریده، به نمایش گذاشته شده است. جلال سپهر نیز آثاری از مجموعه عکس های خود به نام "گره" را درمعرض نمایش گذاشته است. شادی قدیریان نیز از دیگر هنرمندان مطرح ایران در دنیای هنر عکاسی، در آثارش نقش زن در جامعه ایرانی را به تصویر کشیده است. امیرعلی قاسمی نیز با آثاری در مورد تهران، جنبه های مختلف زندگی اجتماعی جوان تهرانی را بازگو می‎کند.

احمد آریامنش با بیش از بیست سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه خوشنویسی و نقاشیخط؛ هم کنون مدرس دانشگاه‌های هنر تهران است.

یانگ درباره‌ ایده‌ برپایی چنین نمایشگاهی می‌گوید: برای چندین سال قصد برپایی نمایشگاه چشم‌انداز‌های ایرانی را داشتم. اکنون افتخار می‌کنم که بالاخره توانستم با برگزاری این نمایشگاه در گالری خود بستری برای عکاسان ایجاد کنم تا درک خلاق خود از ایران امروز را با بیان حقایق با کمال صداقت به نمایش بگذارند و به بیان وضعیت اجتماعی، فرهنگی و مذهبی کشورشان بپردازند.

گالری ریچارد یانگ در سال 2008 توسط سوزان و ریچارد یانگ تاسیس شد و به برگزاری نمایشگاه‌های عکاسی نوآورانه‌ از عکاسان معاصر در ژانر فاین آرت اختصاص دارد. این گالری در قلب محله‌ی کنزینگتون در غرب لندن قرار گرفته و پس از تاسیس خود به سرعت به یکی از مشهورترین گالری‌ها در زمینه‌ نمایش عکاسی معاصر در این منطقه تبدیل شده است. این گالری سالانه میزبان 6 تا 8 نمایشگاه است که بیشتر تمرکز آن بر عکاسی معاصر است.

گالری گردی

گالری ساربان و احمد آریا منش

مجموعه‌ای از آثار احمد آریا منش - مبدع خطوط کرشمه و سفیر - در گالری ساربان به نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از 30 اثر نقاشیخط به نمایش در خواهد آمد. در این آثار، از خطوط نستعلیق؛ کرشمه و سفیر در قالبی مفهومی بهره گرفته شده است.

احمد آریامنش با بیش از بیست سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه خوشنویسی و نقاشیخط؛ هم کنون مدرس دانشگاه‌های هنر تهران است.

این نمایشگاه دهمین نمایشگاه انفرادی او در داخل و خارج از کشور محسوب می‌شود. آخرین نمایشگاه انفرادی او پیش از این در امارات متحده عربی و در محل سالن ایرانیان بوده است. علاقه مندان می‌توانند از 8 تا 18 اردی بهشت ماه، همه روزه غیر از سه شنبه‌ها، ازساعت 16 تا20 برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 8- 88504226 تماس بگیرند.

نگارستان آن و ستاره سنجری

نگارستان «آن» فعالیت‌های سال 91 خود را با نمایش انفرادی عکس‌های ستاره سنجری آغاز می کند. نمایشگاه «پایان استمراری» ،عصر جمعه 25 فروردین آغاز به کار می کند و تا سوم اردیبهشت در نگارستان آن واقع در ونک، خیابان سئول، شماره چهل میزبان علاقمندان است.

فراوری:س. رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منبع:

تندیس

ایلنا

گالری آن