تبیان، دستیار زندگی
با نزدیک شدن به فصل اجاره، مراجعه مستاجران به بنگاههای املاک افزایش پیدا کرده است و مستاجران قصد دارند قبل از شروع فصل اجاره بها و احتمال افزایش قیمت، آپارتمان مناسب خود را پیدا کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داغ شدن بازار اجاره پیش از موعد


با نزدیک شدن به فصل اجاره، مراجعه مستاجران به بنگاههای املاک افزایش پیدا کرده است و مستاجران قصد دارند قبل از شروع فصل اجاره بها و احتمال افزایش قیمت، آپارتمان مناسب خود را پیدا کنند.


اجاره مسکن

با نزدیک شدن به فصل اجاره بها، رفت و آمدها به مشاوران املاک افزایش پیدا کرده و تعدادی از مستاجران به دنبال یافتن آپارتمان مناسب زودتر از موعد وارد بازار شده اند.

این دسته از مستاجران به دلیل اینکه با تراکم در بنگاههای املاک در خردادماه و افزایش قیمت مواجه نشوند، ترجیح می دهند که مسکن مورد نظر خود را زودتر پیدا کنند و قبل از پایان قرارداد قبلی به واحد جدید منتقل شوند؛ به همین جهت قراردادهای اجاره رونق بیشتری پیدا کرده است.

البته به گفته فعالان بازار مسکن، در تمامی فصول سال مراجعه برای رهن و اجاره وجود دارد و هیچ زمانی یک بنگاه املاک بدون متقاضی برای اجاره نیست اما در برخی از مواقع تعداد مراجعات بیشتر می شود که اغلب پس از تعطیلی مدارس و در تابستان است.

شرایط بازار اجاره هم در این روزها بدون نوسان و آرام است و فعلا موجران قیمتها را نسبت به سال قبل گران تر نکرده اند، ضمن آنکه اغلب مالکان در زمان بستن قراداد، بخشی از مبلغ را کاهش می دهند تا مستاجر بتواند سر موعد اجاره را بپردازد.

شرایط بازار اجاره هم در این روزها بدون نوسان و آرام است و فعلا موجران قیمتها را نسبت به سال قبل گران تر نکرده اند

اجاره بهای برخی از آپارتمان ها در شهر تهران

آپارتمانی در خیابان جیحون مرتضوی به مساحت 40 متر و یک خوابه با 10 میلیون تومان رهن و 200 هزار تومان به اجاره می رسد و آپارتمان دیگری در خیابان ولی عصر به مساحت 40 متر و یک خوابه با پارکینگ40 میلیون تومان رهن کامل داده می شود.

معملات مسکن-رهن و اجاره

برای واحدی 40 متری در خیابان نواب - قزوین با پارکینگ و تراس در طبقه دوم 15 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است و آپارتمانی در قصرالدشت بوستان سعدی به همین مساحت با 20 میلیون تومان رهن کامل به اجاره می رسد.

همچنین آپارتمانی در خیابان آزادی طرشت، 55 متری و یکخوابه، طبقه اول با 8 میلیون و 500 هزار تومان رهن و 250 هزار تومان ، اجاره داده می شود.

واحدی دیگری در خیابان نواب - اسکندری به مساحت 54 متر و دو خوابه، نوساز، طبقه دوم با آسانسور، انباری، 32 میلیون تومان رهن داده می شود و آپارتمانی  51 متری در خیابان پیروزی طبرسی طبقه سوم با انباری کاذب و عمر 3 ساله،  24 میلیون تومان رهن داده می شود.

برای آپارتمانی 55 متری در کارون دوخوابه و یکساله 23 میلیون تومان رهن تعیین شده است  و 53 متری بین هاشمی و کارون طبقه اول با امکانات با 10 میلیون تومان رهن و 400 هزار تومان، اجاره داده می شود.

با نزدیک شدن به فصل اجاره بها، رفت و آمدها به مشاوران املاک افزایش پیدا کرده و تعدادی از مستاجران به دنبال یافتن آپارتمان مناسب زودتر از موعد وارد بازار شده اند

برای واحد دیگری در شریعتی اول پلیس به مساحت 52 متر یکخوابه، طبقه اول با حیاط خلوت بدون مالک  35 میلیون تومان رهن تعیین شده است و آپارتمان 55 متری درخیابان گرگان، دو خوابه در طبقه دوم با آسانسور و انباری با 10 میلیون تومان رهن و 400 هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود.

بخش اقتصاد تبیان

منبع:خبرگزاری مهر