تبیان، دستیار زندگی
به همت بسیج موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، ماکت درب سوخته منزل بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در طبقه همکف موسسه نصب گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تبیان به خانه فاطمه (س) بروید

ماکت درب سوخته منزل حضرت فاطمه زهرا (س)

به همت بسیج موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، ماکت درب سوخته منزل بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در طبقه همکف موسسه نصب گردید.

به گزارش روابط عمومی، هیچ تردیدی در واقعه جانسوز آتش زدن درب خانه تنها یادگار پیامبر اکرم, حضرت صدیقه شهیده وجود ندارد و تمامی علمای شیعه و بسیاری از بزرگان اهل سنت هم به این موضوع اعتراف کرده اند.

اما پیش از پرداختن به این اقوال توجه به یک نکته ضروری است و آن اینکه: خانه ای که غاصبان خلافت آن را به آتش زدند متعلق به چه کسی بوده است؟ و آن شخص از چه درجه اعتباری نزد خدا و رسولش برخوردار بوده است؟ آیا این پیامبر نبود که به قول تمام مورخین و محدثین بیش از شش ماه هر روز بر در این خانه می ایستاد و بر اهل آن سلام ودرود و تحیت می فرستاد؟ آیا همین پیامبر نبود که بارها فرمود: فاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد من را آزرده است؟ مگر آن بانوی دو عالم چه جرمی مرتکب شده بود که با او چنین رفتاری کردند؟

ماکت درب سوخته منزل حضرت فاطمه زهرا (س)

خداوند در قرآن از قول پیامبرش نقل کرده: قل لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى‏: " من از شما پاداشى نمى‏طلبم جز دوستى خویشاوندانم" (شورى- 23). آیا مزد رسالت پیامبر را با به آتش کشیدن درب تنها یادگارش و شکستن پهلو و شهید کردن جنینش و سیلی زدن و... باید داد؟

حال اگر ما هم بی اعتنا به تمامی این وقایع جانسوز باشیم، در ردیف همان افرادی که این وقایع ننگین را به وجود آوردند، نخواهیم بود؟ چگونه می توانیم در روز قیامت جوابگوی رسول خدا باشیم وقتی از ما در این مورد سوال بفرماید؟

به هر حال آتش زدن درب خانه آن حضرت و نیز اذیتها و آزارهایی که در دوران کوتاه پس از پیامبر از سوی غاصبان خلافت دید، واقعیتی است که قابل انکار نمی باشد و مصیبتی است که تا روز قیامت رنج و محنت آن از دل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بیرون نخواهد رفت.

به همین مناسبت در آستانه ایام سوگواری دخت رسول خدا حضرت فاطمه (س)، بسیج موسسه تبیان اقدام به طراحی و ساخت ماکت درب منزل بانوی دوعالم کرده است که یادآور آلام و مصیبت های دوران کوتاه پس از پیامبر از سوی غاصبان خلافت بر تنها یادگار پیامبر می باشد.

تنظیم: هومن بهلولی