تبیان، دستیار زندگی
گوشی شما در آب افتاده؟ این اتفاق می تواند به یک فاجعه تبدیل شود. علاوه بر از دست دادن تمام اطلاعات، گوشی موبایل همه کاره خود را از دست می دهید. ولی نگران نباشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکارهایی برای خشک کردن گوشی‎


گوشی شما در آب افتاده؟ این اتفاق می تواند به یک فاجعه تبدیل شود. علاوه بر از دست دادن تمام اطلاعات، گوشی موبایل همه کاره خود را از دست می دهید. ولی نگران نباشید. در اغلب موارد اگر زود به داد گوشی در آب افتاده برسید می توانید گوشی را از خطر نابود شدن نجات دهید!

گوشی‌های تلفن همراه این روزها از پس هر کاری برمی‌آیند. حتما برای خیلی از شما پیش آمده که گوشی خود را گم کنید، از شما بدزدند، از دستتان به زمین بیفتد یا هر اتفاق ناگوار دیگری پیش آید. برای همه این مشکلات راه چاره‌ای هست که خودتان خوب می‌دانید. شاید از دوستان شنیده باشید یا برای خود شما اتفاق افتاده باشد که گوشی داخل دستشویی، لیوان آب یا چای افتاده است.اگر گوشی شما به طور اتفاقی به یکی از هزاران شیوه ممکن خیس شد، تنها باید 5 راهکار ساده را انجام دهید تا آن را خراب شدن نجات دهید.

1. آن را به سرعت از آب خارج کنید! ممکن است کاملا امری کاملا بدیهی باشد، اما هر چقدر سریع‌تر بتوانید گوشی خود را از منبع رطوبت دور کنید احتمال خراب شدن آن کمتر می‌شود.

راهکارهایی برای خشک کردن گوشی

2.وقتی گوشی شما از خطر دور شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سیم‌کارت و هر تجهیزات دیگری که قابل برداشتن است، از گوشی جدا کنید. اگر باتری گوشی شما جدا می‌شود، آن را هم درآورید. با این کار از شوک الکتریکی جلوگیری می‌کنید.

راهکارهایی برای خشک کردن گوشی

3. گوشی و همه قطعات آن را با پارچه یا حوله تمیز خشک کنید. تا جایی که ممکن است از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا ممکن است در شکاف‌های گوشی گیر کند و جلوی کار کردن آن را بگیرد. از سشوار استفاده نکنید، چون ممکن است آب را بیشتر به داخل گوشی فرو ببرد.

راهکارهایی برای خشک کردن گوشی

4.گوشی را یک شبانه روز در جایی گرم و خشک قرار دهید (مثلا نزدیک رادیاتور یا بخاری) یا آن را در یک کیسه برنج بگذارید یا دور آن حوله‌ای بپیچید تا رطوبت اضافی آن جذب شود.

راهکارهایی برای خشک کردن گوشی

5. وقتی همه این کارها را انجام دادید و گوشی شما خشک شد، اجزای گوشی را داخل آن قرار داده و امتحان کنید. اگر روشن شد، می‌توانید با آن کار کنید! یادتان باشد اگر گوشی شما دوباره کار کرد، اطمینان حاصل کنید که از تمام اطلاعاتی که نیاز دارید و می‌خواهید نگه دارید نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کنید.

راهکارهایی برای خشک کردن گوشی
بخش دانش و زندگی تبیان

برگرفته از گویا آی تی

نویسنده: حمیدرضا نیکدل (مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران)