تبیان، دستیار زندگی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به كاهش 13/5 درصدی تصادفات در نوروز امسال از حذف نمره منفی رانندگانی كه در نوروز تخلف نكردند خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مژده برای رانندگان بی‌تخلف


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به كاهش 13/5 درصدی تصادفات در نوروز امسال از حذف نمره منفی رانندگانی كه در نوروز تخلف نكردند خبر داد.


رانندگی

سردار اسكندر مومنی با اشاره به اینكه در نوروز امسال تصادفات به میزان زیادی پایین آمده بود، عنوان كرد : در نوروزامسال 13/5 درصد تصادفات كاهش یافت و 11 درصد كشته‌های سر صحنه كمتر شد.

وی گفت : امسال تجلی و نماد یك كار بین بخشی بود چرا كه همه دستگاه‌ها اعم از پلیس، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، شهرداری‌ها، آتش نشانی، در كنار رسانه‌ها بسیار خوب عمل كردند و در رآس همه اینها مردم بودند كه با رانندگی بهتر، مشاركت مناسبی داشتند.

رییس پلیس راهور با بیان اینكه امسال در آغاز سال ، آرامش در رانندگی مردم به وجود آمد، تصریح كرد : با مشاركت خوب مردم و كاهش سرعت و احترام به قوانین تعداد تلفات در تعطیلات نوروزی به نسبت سال های قبل كاهش چشمگیری داشت.

مؤمنی اضافه كرد : آمار دقیق تعداد كشته شدگان در ابتدای سال جاری بزودی توسط پزشكی قانونی اعلام می شود.

وی با بیان اینكه رانندگانی كه از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 20 فروردین سال جاری تخلف نكرده باشند ، نمره منفی آنها پاك می شود، افزود : ما اعلام كردیم كسانی كه در طول این مدت تخلف نكنند همه نمرات منفی آنها پاك می شود و به این وعده ای كه دادیم حتماً عمل می كنیم.

مؤمنی با اشاره به اینكه مردم در نوروز امسال كمتر جریمه شدند، عنوان كرد : جریمه ها بیش از 20 درصد كاهش پیدا كرده است.

رانندگانی كه از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 20 فروردین سال جاری تخلف نكرده باشند ، نمره منفی آنها پاك می شود

وی به كاهش 14 درصدی آمار تصادفات در سال 90 نسبت به سال پیش از آن اشاره كرد و گفت : این كاهش در حالی اتفاق افتاد كه یك میلیون و 900 هزار راننده جدید، 800 هزار موتورسیكلت جدید و یك میلیون و 700 هزار وسیله نقلیه به چرخه حمل و نقل اضافه شد.

مؤمنی خاطر نشان كرد : سال گذشته شمار قربانیان تصادفات از 23 هزار تن به كمتر از 20 هزار نفر رسید كه این كاهش 3200 نفری آمار بسیار خوبی است هرچند آمار سوانح و حوادث در كشورمان هنوز بسیار بالاست.

سردار اسکندر مومنی

رییس پلیس راهور در ادامه یادآور شد : پدیده ترافیك یك موضوع تك عاملی نیست بلكه یك پدیده چند متغیره است و در این راستا سال 91 را سال نهادینه كردن قانون جدید راهنمایی و رانندگی برگزیدیم.

مؤمنی با بیان اینكه شعار «جریمه هدف نیست» محقق شد، افزود : با سختگیری هایی كه در قبال تخلفات حادثه ساز انجام شد و با برخوردهای جدی تر، بیش از 20 درصد حوادث كاهش پیدا كرد و ما كمتر اعمال قانون كردیم و تا حدود زیادی به آن هدفی كه می خواستیم رسیدیم.

وی تصریح كرد : بدون شك ما از اینكه یك نفر تخلف نكند و ریالی جریمه نشود بسیار خوشحال می شدیم و با كاهشی كه در نمرات منفی اتفاق افتاده، نشان می دهد تعداد جریمه ها كمتر شده است.

رییس پلیس راهور با اشاره به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی اظهار داشت : این قانون نسبت به گذشته كارآمد و روزآمد شده و با توجه به اینكه شرایط و زمان همیشه در حال تغییر است قوانین هم با شرایط موجود تغییراتی می كند.

وی در عین حال اضافه كرد : فعلاً برنامه خاصی برای اصلاح قانون جدید در سال جاری نداریم مگر اینكه مجلس بخواهد تصمیماتی بگیرد یا نیاز به تبصره خاصی باشد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:ایسنا