تبیان، دستیار زندگی
رحیما! خودت را به من بشناسان؛ که چون تو را نشناسم، پیامبر رحمت ومهرت را نخواهم شناخت. مهربانا! رسولت را به من بشناسان؛ که چون او را نشناسم، حجت تو را نخواهم شناخت. لطیفا! حجتت را به من بشناسان؛ که چون مولایم رانشناسم، از دین گمراه خواهم شد.عزیزا! مرا به م
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نسیم سپاس

امام زمان

اى خداى مهربان! اگر بخواهم تو را براى بودنم سپاس گویم، باید شکر حضور امام را به جا آورم؛ که او دلیل همه ى هستى است و هستى به بقاى او باقى است.(1)

اگر تو را براى حیاتم، این شگفتى آفرینش، سپاس گویم، باید شکر حضور امام را به جا آورم؛ که او تازه ترین روح حیات است در کالبد همه ى آفرینش.

اگر تو را به نعمت آب - که مایه ى حیات وزندگى است - سپاس گویم، باید شکر حضور امام را به جا آورم؛ که حقیقى ترین مایه ى حیات وزلال گواراى زندگى است.(2)

آرى، حضور امام زنده ترین آیه ى هستى، روشن ترین نشانه ى آفرینش وبزرگ ترین شگفتى آیات الهى است. امام آبشار عظیم لطف ومهربانى خداست بر کالبد آفرینش مى ریزد. امام واسطه ى فیض خدا ودلیل بودن ماست. خدا را بر این نعمت بى کران وسراسر لطفش سپاس مى گویم.

خداوندا! تو را سپاس مى گویم در حکمت لایتناهى ازلى ات که اماممان را سال ها و سال ها در میان ما زنده داشتى و به حلاوت انتظارش روحمان را شفا بخشیدى. حضور نورانى اش را چونان چراغى فرا راهمان قرار دادى و به نور حضورش ما را از ذلت و خوارى بر کشیدى(3) و بار اندوه شدیدمان را برطرف کردى(4) واز مهلکه ى گرفتارى ها و هلاکت ها رهانیدى.(5)

اى مهربان ترین! تو را سپاس مى گویم؛ که ریسمان سعادت ابدى، یعنى ولایت او را در دستان سرگردان من نهادى واین سپاسمندى من از تو، لحظه به لحظه در عمق عشق من به مولایم جارى است.

اى خداى مهربان! اگر بخواهم تو را براى بودنم سپاس گویم، باید شکر حضور امام را به جا آورم؛ که او دلیل همه ى هستى است وهستى به بقاى او باقى است

رحیما! خودت را به من بشناسان؛ که چون تو را نشناسم، پیامبر رحمت ومهرت را نخواهم شناخت.(6) مهربانا! رسولت را به من بشناسان؛ که چون او را نشناسم، حجت تو را نخواهم شناخت.(7) لطیفا! حجتت را به من بشناسان؛ که چون مولایم رانشناسم، از دین گمراه خواهم شد.(8) عزیزا! مرا به مرگ جاهلیت نمیران و هدایتى که از زلال ولایت در من جارى کردى، باز مگیر(9) و چشمان تارم را به دیدار جمالش روشن کن، اى مهربان ترین مهربانان!

آمین یا رب العالمین!

پی نوشت:

(1) همان، ص 891: (عجل فرجه وسهل مخرجه)

(2) ر.ک: ص 32، پاورقى 1.

(3) ملک (67) آیه ى 30: (فمن یاتیکم بماء معین)

(4) مفاتیح الجنان، ص 906: (بکم أخرجنا الله من الذل وفرج عنا غمرات الکروب وانقذنا من شفا جرف الهلکات)

(5) مفاتیح الجنان، ص 906: (بکم اخرجنا الله من الذل وفرج عنا غمرات الکروب وانقذنا من شفا جرف الهلکات)

(6) مفاتیح الجنان، ص 906: (بکم اخرجنا الله من الذل وفرج عنا غمرات الکروب وانقذنا من شفا جرف الهلکات)

(7) همان، ص 974: (اللهم عرفنى نفسک فانک ان لم تعرفنى نفسک لم اعرف رسولک)

(8) همان: (اللهم عرفنى رسولک فانک ان لم تعرفنى رسولک لم اعرف حجتک)

(9) همان: (اللهم عرفنى حجتک فانک ان لم تعرفنى حجتک ضللت عن دینى)

بخش مهدویت تبیان


منبع: کتاب روح بهار

نویسنده: منیره زارعان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.