تبیان، دستیار زندگی
چهارهمین هفته از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا درحالی فردا سه شنبه آغاز می‌شود که تیم پرسپولیس در دیداری خانگی مقابل الغرافه قطر به دنبال کسب یک پیروزی دیگر و قطعی کردن صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌هاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرخ پوشان در یک قدمی صعود


چهارهمین هفته از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا درحالی فردا سه شنبه آغاز می‌شود که تیم پرسپولیس در دیداری خانگی مقابل الغرافه قطر به دنبال کسب یک پیروزی دیگر و قطعی کردن صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌هاست.
پرسپولیس و الغرافه

یک تساوی خارج از خانه مقابل الهلال و برتری مقابل الشباب امارات و الغرافه قطر، پرسپولیس را با هفت امتیاز صدرنشین مطلق جدول رده بندی گروه D مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا کرده است؛ به گونه‌ای که حتی اگر پرسپولیس در دیدار این هفته مغلوب الغرافه شود نیز تغییری در جایگاه این به وجود نخواهد آمد.

پرسپولیس که برخلاف لیگ قهرمانان آسیا در پیکارهای داخلی فراز و نشیب زیادی داشته و طی یک هفته گذشته مغلوب داماش گیلان شده و در مصاف با سپاهان اصفهان به نتیجه تساوی رسیده است، در حالی عصر سه شنبه به مصاف الغرافه قطر می‌رود که اگر در این بازی به پیروزی برسد صعودش به جمع تیم‌های برتر لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده و از هفته چهارم به بعد برای استحکام جایگاه خود در صدر جدول گروه D خواهد جنگید.

شاگردان مصطفی دنیزلی فردا تیمی را ملاقات خواهند کرد که در ورزشگاه خانگی خود متحمل شکست 3 بر صفر مقابل آنها شده و در بازی مرگ و زندگی به مصاف سرخپوشان خواهند آمد. الغرافه اگر نتیجه این بازی را واگذار کند، شانس صعودش به مرحله دوم مسابقات کمتر از قبل خواهد شد. با این شرایط بعید نیست زردپوشان قطری رو به بازی انتحاری آورده و بهترین بازی خود را در ورزشگاه آزادی انجام دهند.

حضور فرهاد مجیدی در ترکیب تیم الغرافه قطر یکی از نکات جالب توجه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس است. مجیدی که در زمان حضور در ترکیب استقلال بارها دروازه سرخپوشان را گشوده و از ستاره‌های تیمش بوده است، در بازی رفت دو تیم نتوانست توفیقی داشته باشد و همچون دیگر مهاجمان الغرافه در سد دفاعی پرسپولیس گرفتار آمد. در بازی برگشت بازهم امید قطری‌ها به مجیدی است تا شاید با مهارت خود خط دفاع پرسپولیس را تسلیم کند.

حضور فرهاد مجیدی در ترکیب تیم الغرافه قطر یکی از نکات جالب توجه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس است. مجیدی که در زمان حضور در ترکیب استقلال بارها دروازه سرخپوشان را گشوده و از ستاره‌های تیمش بوده است، در بازی رفت دو تیم نتوانست توفیقی داشته باشد و همچون دیگر مهاجمان الغرافه در سد دفاعی پرسپولیس گرفتار آمد

پرسپولیس در فصل جاری مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا فقط یک بازی خانگی برگزار کرده و آن هم دیدار هفته دوم مقابل الشباب امارات است. در آن روز برای تماشای بازی پرسپولیس بیش از 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده و از سرخپوشان حمایت کردند که در نوع خود کم نظیر بود. فردا هم چشم امید سرخپوشان به تماشاگران است تا سکوهای ورزشگاه را پر کرده و رکوردی دیگر از خود برجای بگذارند.

پرسپولیس

در دیگر دیدار گروه D مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از ساعت 21:20 روز سه شنبه تیم‌های الهلال عربستان و الشباب امارات به مصاف هم خواهند رفت. الهلال که در بازی رفت مقابل سبزپوشان اماراتی به نتیجه تساوی رضایت داده به دنبال آن است که در بازی برگشت به سه امتیاز دست یافته و اوضاع خود را در جدول رده بندی گروه D سروسامان بخشد.

- برنامه دیدارهای روز نخست از هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه - 29/1/1391

گروه B:

* بنی یاس امارات - الاتحاد عربستان، ساعت 19:35، ورزشگاه اختصاصی بنی یاس ابوظبی

* العربی قطر- پاختاکور ازبکستان، ساعت 20:30، گراند حمد دوحه

جدول رده بندی:

1- الاتحاد عربستان 9 امتیاز، 2- بنی یاس امارات 4 امتیاز - تفاضل گل 1+، 3- پاختاکور ازبکستان 4 امتیاز - تفاضل گل 2-، 4- العربی قطر بدون امتیاز

گروه D:

* پرسپولیس ایران - الغرافه قطر، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران

* الهلال عربستان - الشباب امارات، ساعت 21:20، ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض

جدول رده بندی:

1- پرسپولیس ایران 7 امتیاز، 2- الهلال عربستان 3 امتیاز، 3- الغرافه قطر 2 امتیاز - تفاضل گل 3-، 4- الشباب امارات 2 امتیاز - تفاضل گل 5-

گروه F:

* بریزبین روور استرالیا - اولسان هیوندای کره جنوبی، ساعت 14، ورزشگاه سانکورپ بریزبین

* اف سی توکیوی ژاپن - بیجینگ گوان چین، ساعت 15، ورزشگاه آجینوموتو توکیو

جدول رده بندی:

1- اف سی توکیوی ژاپن 5 امتیاز - تفاضل گل 2+، 2- اولسان هیوندای کره جنوبی 5 امتیاز - تفاضل گل 1+، 3- بیجینگ گوان چین 2 امتیاز - تفاضل گل 1-، 4- بریزبین روور استرالیا 2 امتیاز - تفاضل گل 2-

گروه H:

* جئونبوک موتورز کره جنوبی - بوریرام تایلند، ساعت 14:30، ورزشگاه جام جهانی جئونجو

* گوانگجو اورگرانده چین - کاشیواریسول ژاپن، ساعت 16، ورزشگاه گوانگجو

جدول رده بندی:

1- بوریرام تایلند 6 امتیاز، 2- کاشیواریسول ژاپن 4 امتیاز - تفاضل گل 3+، 7 گل‌زده، 3- گوانگجو اورگرانده چین 4 امتیاز - تفاضل گل 3+، 6 گل‌زده، 4- جئونبوک موتورز کره جنوبی 3 امتیاز

بخش ورزشی تبیان

منبع:مهر