تبیان، دستیار زندگی
زهره خالقی، ورزشکاری است که به دلیل غیرت ایرانی‌اش، از حضور در لیگ بسکتبال کشور امارات متحده عربی موسوم به خلیج ع.ر.ب.ی، خودداری کرد. بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان با این تصمیم شجاعانه به خاطر احترام به نام خلیج فارس، بیش از پیش ارزش خود را نمایان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ منفی دختر ایرانی به عربها


زهره خالقی، ورزشکاری است که به دلیل غیرت ایرانی‌اش، از حضور در لیگ بسکتبال کشور امارات متحده عربی موسوم به خلیج ع.ر.ب.ی، خودداری کرد. بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان با این تصمیم شجاعانه به خاطر احترام به نام خلیج فارس، بیش از پیش ارزش خود را نمایان کرد؛ بنابراین، لازم است از چنین ورزشکاران باغیرت ایرانی تقدیر شود و افزون بر این پیشنهاد می‌شود، فوتبالیست‌های ایرانی در برابر گستاخی اماراتی‌ها به عنوان اعتراض، لیگ امارات را تحریم کنند.

زهرا خالقی

زهره خالقی، بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان به این علت که لیگ باشگاهی کشور امارات، نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی را بر خود دارد، از حضور در آن لیگ و بازی در یکی از تیم‌های آن کشور خودداری کرد.

به گزارش «تابناک»، خالقی، بسکتبالیست ملی‌پوش کشورمان در گفت‌وگویی اظهار داشت: سال گذشته از تیم میلان ایتالیا پیشنهاد داشتم، ولی به دلیل رعایت حجاب اسلامی پاسخ منفی دادم. در ضمن دعوت یکی از باشگاه‌های اماراتی را به دلیل نام مسابقات (خلیج ع.ر.ب.ی) و حمایت از نام خلیج فارس رد کردم.

زهره خالقی با 188 سانتی‌متر، یکی از بلندقدترین بازیکنان تیم ملی است. البته این در حالی است که او می‌گوید، در میان دختران نوجوانی که برای طرح استعدادیابی آمده‌اند، بازیکنان زیادی با قد بالای 190 سانتی‌متر هم هستند.

زهره که یازده سال است، بسکتبازی می‌کند، بر این باور است که پرورش بلندقدترین‌ها می‌تواند کمک بسیاری به تیم ملی کند.

البته گرایش زهره به سمت بسکتبال هیچ ارتباطی به قد بلند و علاقه او به این رشته ورزشی نداشته، بلکه بهترین بازیکن تیم ملی بسکتبال به توصیه معلم ورزش دوران دبیرستانش به این رشته ورزشی گرایش پیدا کرده است.

خالقی از نخستین بسکتبالیست‌های نسل جدید بوده که شانس حضور در مسابقات جهانی را هم پیدا کرده است.

وی با اطمینان از موفقیت زنان بسکتبالیست ایران صحبت می‌کند و در گفت‌وگو با «نسیم» خاطرنشان کرده است: این طوری که پیش می‌رود، من مطمئنم ما به جایگاه خوبی در آسیا می‌رسیم و پیشرفت خوبی در بسکتبال خواهیم داشت.

زهره خالقی، بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان به این علت که لیگ باشگاهی کشور امارات، نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی را بر خود دارد، از حضور در آن لیگ و بازی در یکی از تیم‌های آن کشور خودداری کرد

به هر حال، بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان با این تصمیم شجاعانه به دلیل احترام به نام خلیج‌فارس، بیش از پیش ارزش خود را نمایان کرد؛ بنابراین، لازم است از چنین ورزشکاران باغیرت ایرانی تقدیر شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود، فوتبالیست‌های ایرانی نیز در برابر گستاخی اماراتی‌ها، به عنوان اعتراض، لیگ امارات را تحریم کنند.

گفتنی است، هم‌اکنون پژمان نوری و محمدرضا خلعتبری به ترتیب در تیم‌های الامارات و النصر امارات بازی می‌کنند.

بخش ورزشی تبیان


منبع:تابناک