تبیان، دستیار زندگی
س لیگا بهترین بازی مهدوی کیا در فصل جاری بوندس لیگا در هفته سی ام رقابتهای فصل جاری بوند سلیگا، در شبی که "بایرن مونیخ" به سبب پیروزی بر "ولفسبورگ" و در فاصله 4 هفته مانده به پایان رقابتها عنوان قهرمانی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تحلیلی از رقابتهای بوندس لیگا

بهترین بازی مهدوی کیا در فصل جاری بوندس لیگا

در هفته سی ام رقابتهای فصل جاری بوند سلیگا، در شبی که "بایرن مونیخ" به سبب پیروزی بر "ولفسبورگ" و در فاصله 4 هفته مانده به پایان رقابتها عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، مهدی مهدوی کیا بهترین بازی خود در بوند س لیگا 2003-2002 را به معرض نمایش گذاشت.

هافبک ایرانی هامبورگ در دیدار مقابل " نورنبرگ"، در دقایق 35 و 75 دو پاس گل برای" میلان فوکال" و" نائوهیرو تاکاهارا" فراهم نمود، ضمن این که خود در دقیقه 54 گل سوم تیمش را با یک ضربه سر تماشایی و چکشی به ثمر رساند تا بیشترین سهم را در پیروزی چهار بر صفر هامبورگی ها داشته باشد. هامبورگ حالا با 48 امتیاز در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار دارد. همچنین مهدی مهدوی کیا با به ثمر رساندن دومین گل خود در فصل جاری مسابقات، تا رده 92 گلزنان برتر بوندس لیگا بالا آمد. البته گفتنی است او در دقیقه 79 همین بازی، جای خود را به "لارس یاکوبسن" داد.

اما صعود هامبورگ به رتبه پنجم، از طرفی نیز مرهون نتیجه خوبی بود که "بوخوم" مقابل "شالکه" گرفت. این بازی در ورزشگاه خانگی "شالکه" انجام شد. وحید هاشمیان نیز از ابتدای مسابقه در زمین حاضر بود و اتفاقاً در دقیقه 48 یک کارت زرد هم از داور میدان دریافت کرد. حتی در دقیقه 75 که" پیتر نوی رو" قصد تعویض سوم تیمش را داشت، بر خلاف تصور همگان این توماس" کریستینسن" بود که جای خود را به" دلورن بوکلی" داد تا وحید به بازی موثر خود در زمین ادامه دهد. نکته دیگر اینکه پیروزی دو بر یک بوخوم مقابل شالکه، باعث گردید حداقل حکم بقای یاران هاشمیان در لیگ دسته اول آلمان امضاء شود.

در جدول گلزنان برتر، وحید هاشمیان با 9 گل زده در رده نوزدهم قرار دارد. تیم او با 37 امتیاز در رتبه دهم جدول رده بندی قرار گرفته است. بوخوم از نظر گل زده با 46 امتیاز در رتبه دهم جدول رده بندی قرار گرفته است. بوخوم از نظر گل زده با 46 گل بعد از" بایرن مونیخ" و " اشتوتگارت" ، صاحب سومین خط حمله برتر مسابقات تا این لحظه می باشد.

در هفته سی ویکم که از شنبه هفته آینده آغاز می گردد، بوخوم میزبان تیم پانزدهم جدول رده بندی یعنی "بروسیا مونشن گلادباخ" است. هامبورگ در زمین تیم انتهای جدول، "انرژی کوتبوس" مسابقه دارد. همچنین دیروز سایتهای اروپایی که بازیهای هفته اخیر بوندس لیگا را پوشش داده بودند در مورد هامبورگ نوشتند، اگر این تیم بتواند حداقل رتبه پنجم جدول رده بندی را برای خود حفظ کند، یکی از سهمیه های آلمان در فصل آینده جام یوفا را از آن خود خواهد کرد.