تبیان، دستیار زندگی
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از ابلاغ مصوبه اصلاح آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط‌عمومی دستگاه های اجرایی از سوی معاون اول رئیس جمهور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادارات کل روابط عمومی دستگاه های اجرایی به مرکز ارتقا یافتند

روابط عمومی

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از ابلاغ مصوبه اصلاح آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط‌عمومی دستگاه های اجرایی از سوی معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

وی افزود: از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه عنوان ادارات روابط عمومی دستگاه های اجرایی به "مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی" تغییر می کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: در ساختار سازمانی مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت خانه ها و معاونت های رئیس جمهور، اولین سطح پایین تر از رئیس مرکز، مدیر است و هر مرکز هم حداکثر می تواند سه اداره داشته باشد.

نورالدینی با اشاره به اصلاح تبصره 3 ماده 2 آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط‌عمومی دستگاههای اجرایی تصریح کرد: بر اساس تصمیم جدید دولت، مصوبات شورای اطلاع رسانی دولت برای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی لازم الاجراء است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به بخش مهم دیگری از این مصوبه اظهار داشت: در ماده 4 این مصوبه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است که رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه ها و معاونت های رئیس جمهور پس از تایید رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، توسط وزیر یا معاون رئیس جمهور منصوب و مستقیما زیر نظر وی فعالیت خواهد کرد.

نورالدینی تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت، روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی مکلف به هماهنگی با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و ارائه گزارش عملکرد خود هستند.

وی با اشاره به تدبیر دولت برای افزایش ظرفیت های اطلاع رسانی هدفمند در مجموعه استانها، از ارتقا ادارات روابط عمومی استانداری ها به اداره کل بر اساس مصوبه جدید دولت خبر داد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در پایان گفت براساس مصوبه جدید دولت، روابط عمومی ها حداکثر تا اول دی ماه هر سال مکلفند برنامه های ارتباطی، اطلاعاتی و انتشاراتی سال بعد خود را بر اساس برنامه سالانه وزارتخانه یا سازمان متبوع و هماهنگی با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت تنظیم کنند.

وی در پایان از توجه ویژه رئیس جمهور و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت برای پیگیری ارتقا روابط عمومی ها قدردانی و ابراز امیدواری کرد روابط عمومی ها بتوانند با استفاده از فرصت بوجود آمده در پی اقدام و تصمیم قاطع و حمایتی دولت، تمهیدات مقتضی را برای پاسخگویی به نیازهای گسترده بخش اطلاع رسانی و تبلیغات در دستگاه های اجرایی فراهم نمایند.

تنظیم: هومن بهلولی