تبیان، دستیار زندگی
بهتر بشناسیم خبردار سرخابی ها برای  ستوان مصطفی سیزدهم بهمن ماه با برگزاری دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس لیگ برتر یک بار دیگر به نقطه جوش خود خواهد رسید. قضاوت این دیدار بر عهده " مصطفی گوچلو" از کشور ترکیه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داور دربی پایتخت را بهتر بشناسیم

اعتراف داور دیدار ایتالیا با كره‌جنوبی

خبردار سرخابی ها برای  ستوان مصطفی

سیزدهم بهمن ماه با برگزاری دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس لیگ برتر یک بار دیگر به نقطه جوش خود خواهد رسید.

قضاوت این دیدار بر عهده " مصطفی گوچلو" از کشور ترکیه می باشد.

"گوچلو" را بهتر بشناسیم:

مصطفی گوچلو در سال 1960 میلادی در شهر گوئن از توابع استان اسپارتا در جنوبی غربی ترکیه متولد شد و از سال 1997 دارای مجوز داوری فوتبال از فیفا شد. وی قبلاً افسر ارتش ترکیه بود و در پی دستور ستاد ارتش برای کناره گیری داورها از ارتش، از سمت نظامی خود استعفا کرد و به شغل داوری حرفه ای روی آورد. " گوچلو" جزو 9 داور بین المللی کشور ترکیه است. او در نیم فصل اول لیگ دسته اول باشگاههای ترکیه در سال جاری مجموعاً هفت بازی را داوری کرد و 9 کارت زرد و سه کارت قرمز به بازیکنان خاطی داد.

علی خسروی:

هیچ شناختی از داوران ترک ندارم

شرایط انجام قضاوت ایده آل را فراهم می کنم

داور چهارم تیمهای استقلال و پیروزی گفت: هیچ شناختی از نوع قضاوت داوران ترک بازی حساس داربی پایتخت ندارم ولی سعی خواهم کرد وظایفم را به نحو احسن انجام دهم.

علی خسروی افزود: معمولا داورانی که در لیگ حساس و پرتنش ترکیه سوت زده باشند نمی توانند دارای توانمندی های معمولی باشند و در این راستا اصل را بر قاطعیت و ایده آل بودن این داوران می گذاریم.

وی تصریح کرد: روز بازی به طور کامل خودم را در اختیار داوران ترکیه قرار خواهم داد و سعی خواهم کرد شرایط را برای انجام یک قضاوت ایده آل در خارج از زمین فراهم کنم.

خسروی خاطر نشان کرد: داوران در هر قالب و با هر گفتاری معمولا حرف های مشترک یکدیگر را به راحتی می فهمند ولی فقط در اختلاف نظرها است که یکدیگر را قبول ندارند و از هر وسیله ای برای اثبات ادعایشان استفاده می کنند. این امر نیز به مرور زمان و با مراودات روزمره به مساله ای عادی تبدیل می شود.

وی با اشاره به قضاوت داوران پرتغالی و سایر داوران در بازی های گذشته استقلال و پیروزی اظهار داشت:

شاید داورانی در طول زمان بر اثر بدشانسی قضاوت خوبی را در داربی ارائه نداده باشند ولی با توجه به تبعات سنگین قضاوت بد در این دیدار همیشه باید بدنبال داوران نمونه برای این بازی بود.

خسروی افزود: شاید در گذشته بنوعی موافق قضاوت داوران ایران برای این بازی بودم ولی با توجه به اعتراضات گسترده به قضاوت دیدارهای عادی، ثابت شده است که باید برای دوری از تشنج از داوران خارجی بهره جست.

داور چهارم بازی استقلال و پیروزی در پایان به مسوولان فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد که با تدوین برنامه ای در خلال این بازی از زلزله زدگان بم یاد کنند . او در ادامه افزود: تعطیلات یک ماهه مسابقات لیگ فرصتی است که می توان در آن با برداشتن دیوار بی اعتمادی بین جامعه داوری و فوتبال راه را برای عاری سازی شرایط در ادامه رقابت ها و با هدف رشد و پیشرفت داوری فراهم ساخت.

بر این اساس همگان باید با مدنظر قراردادن این مهم تلاش کنند داوران با آمادگی کامل روحی وفارغ از هر دغدغه ای در ادامه رقابت ها، قضاوت های بی نقص ارائه دهند.