تبیان، دستیار زندگی
خدایا ما را در اطاعت او تقویت کن ودر گام برداشتن پشت سر او ثابت قدم کن وبه پیروى از او بر ما منّت گذار وما را در حزب او قرار ده که با اوامرش پایدارند وبه همراه او صبر مى کنند ودلسوزانه رضایت او را طلب مى کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوش به فرمان توام...

ایمان

خدایا شکر که امامان ما را خود انتخاب کرده اى و اختیار امامت را به ما نسپرده اى. ما به اطاعت بى چون و چرا در برابر مقام عصمت مطلقى که تو نصب کرده اى افتخار مى کنیم. ما همچون سلمان و ابوذر ومقداد منتظر فرمان او هستیم تا اوامر او را فوراً جامه عمل بپوشانیم. خدایا ما را در این اعتقاد راسخ تر کن وبراى مراحل عملى آن آماده ساز.

اللَّهُمَّ أَعِنّاْ عَلَى الْإِجْتِهادِ فى طاعَتِهِ واجْتِنابِ مَعْصِیَتِهِ...

خدایا ما را در کوشش براى اطاعتش ودورى از معصیتش یارى فرما. ما را در خدمت او پایدار کن ودر اداى حقوق او یاریمان کن و ما را در راه او قرار ده.

خدایا ما را در اطاعت او تقویت کن ودر گام برداشتن پشت سر او ثابت قدم کن وبه پیروى از او بر ما منّت گذار وما را در حزب او قرار ده که با اوامرش پایدارند وبه همراه او صبر مى کنند ودلسوزانه رضایت او را طلب مى کنند. خدایا ما را از امتثال کنندگان اوامرش وحمایت کنندگان از او وسبقت جویان به اراده اش ومخلصین در اطاعت او قرار ده. خدایا مرا از کسانى که اوامر او را به جان مى خرند وبه کارهاى او راضى اند ودر برابر حکمهاى او تسلیم اند قرار ده.

خدایا مرا ثابت قدم بدار

خدایا، در فتنه هاى آخر الزمان، خطر از دست دادن عقاید شیرینى که عمرى را با آنها سر کرده ایم هر لحظه وجود دارد. این اظهار ارادت به ساحت قدس حضرت مهدى علیه السلام را تا آخرین لحظه براى ما حفظ کن.

اللَّهُمَّ ثَبِّتْنى عَلى طاعَةِ وَلِى أَمْرِکَ... ولا تَسْلُبْنا ذلِکَ...

خدایا مرا بر اطاعت ولى امرت ثابت قدم بدار، واینگونه ما را حفظ کن. خدایا این اعتقاد واین توفیق را در حیاتمان وهنگام وفاتمان از ما مگیر، بطورى که بدون شک وبى آنکه عهد شکن باشیم یا شبهه اى به دل آورده باشیم ویا تکذیب کرده باشیم، از دنیا برویم. خدایا بجاى ما دیگرى را قرار مده که این بر ما بسیار سنگین است.

خدایا ما را در اطاعت او تقویت کن ودر گام برداشتن پشت سر او ثابت قدم کن وبه پیروى از او بر ما منّت گذار وما را در حزب او قرار ده که با اوامرش پایدارند وبه همراه او صبر مى کنند ودلسوزانه رضایت او را طلب مى کنند

در راه تو شهید شوم

شهادت تحت فرمان امام زمان علیه السلام ودر میدان نبردى که او فرمانده باشد ودر راه نابودى دشمنانش بوقوع بپیوندند، بالاترین آرزوى هر شیعه اهل بیت علیه السلام است. این سخن دل را از هم اکنون بر زبان جارى مى کنیم:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ سِلاحى بِنُصْرَتِهِ مَشْهُوراً... وَاجْعَلْنى مِنَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ...

خدایا اسلحه مرا براى یارى او بر کشیده فرما، ومرا از آنانکه با خواست خود وبدون اجبار، در پیشگاه او به شهادت مى رسند قرار ده، در آن لشکرى که اهل آن را در کتابت توصیف کرده اى وفرموده اى: صفى هستند چون بنیادى منسجم در اطاعت تو وپیامبرت وآل او.

اى امام زمان، از خدا بخواه مرا از جمله اولیائت که در پیشگاه تو به شهادت مى رسند قرار دهد.

بخش مهدویت تبیان


منبع: کتاب صدایت مى زنم، سلامت مى دهم، دعایت مى كنم

نویسنده: محمد باقر انصارى زنجانى

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.