تبیان، دستیار زندگی
حدادعادل در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: جناب آقای مرتضوی پیشنهاد استعفا از سوی اینجانب را که بر مبنای ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح کردم، پذیرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه نیمه شب حداد درباره مرتضوی!


 حدادعادل در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: جناب آقای مرتضوی پیشنهاد استعفا از سوی اینجانب را که بر مبنای ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح کردم، پذیرفت.

مرتضوی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، متن نامه غلامعلی حدادعادل به شرح زیر است:

با سلام و احترام، به اطلاع آن عده از همکاران محترم و نمایندگانی که تقاضای استیضاح وزیر محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی را امضا کرده‌اند می‌رساند که جناب آقای سعید مرتضوی به درخواست خود، حوالی ظهر روز شنبه 26.1.91 با این‌جانب ملاقات کردند و نظر مشورتی بنده را درباره این موضوع جویا شدند این‌جانب با توجه به ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی با مسئولین و مقام‌های کشور، به ایشان پیشنهاد کردم برای حل مشکل از سمت مدیریت عامل سازمان تأمین اجتماعی استعفا کند جناب آقای مرتضوی نیز با قبول این مصلحت‌اندیشی پیشنهاد این‌جانب را پذیرفتند و آمادگی کامل خود را برای استعفا هم در آن جلسه و هم در تماس‌های مکرر تلفنی بعدی اعلام نمودند. اکنون با عنایت به آنچه گفته شد این‌جانب ضمن تشکر از جناب آقای مرتضوی و توجه و اعتمادی که ابراز داشته‌اند از شما دوستان عزیز که تقاضای استیضاح را امضا کرده‌اید درخواست می‌کنم از مطرح کردن استیضاح در جلسه علنی مورخه 27/1/91 مجلس شورای اسلامی خودداری فرمایید تا انشاءالله با پی‌گیری بیشتر استعفای جناب آقای مرتضوی به صورت کامل محقق شود و موجبی برای استیضاح باقی نماند. بدیهی است حق استفاده از استیضاح در هر حال برای نمایندگان محترم محفوظ خواهد بود و در فرصت باقی‌مانده تا پایان دوره هشتم قانون‌گذاری هر زمان که ضروری بدانند به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

الحمدالله رب العالمین والعاقبت للمتقین

این در حالی است که تا یکی دو روز قبل مرتضوی بر عدم استعفایش تاکید داشت. مشاور فرهنگی و رسانه‌ای صندوق تامین اجتماعی کشور گفت: حکمیت توکلی را تکذیب می کنیم. مرتضوی به آقای توکلی و استیضاح کنندگان گفته است، چنانچه حکم محکومیتی ارائه کنند و یا اتهامی علیه وی ثابت شود از سمت خود کنار می‌رود.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای صندوق تامین اجتماعی در تماس با فارس ، این خبر را که با عنوان "مرتضوی: حکمیت توکلی هر چه باشد می‌پذیرم" را تکذیب کرد وگفت: با توجه به مواضع جناب آقای توکلی می‌توان گفت که ایشان چند هفته قبل از انتصاب آقای مرتضوی به مدیر عاملی صندوق تأمین اجتماعی حکمیت خود را اعلام کرده‌ بودند.

وی گفت: هر چند اینجانب در جریان مکاتبات فی‌مابین نیستم ولی آنچه موجب شد تا جلسه حل اختلاف تشکیل شود، این است که مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی به آقای توکلی و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس صراحتاً اعلام کرده بود که به‌ موجب اصل 37 قانون اساسی اصل بر برائت است و تا زمانی که اتهام کسی در محکمه‌ای صالحه ثابت نشود هیچ کس را نمی‌توان متخلف اعلام یا از حقوق اجتماعی محروم کرد.

حدادعادل

ضابطی تصریح کرد: مرتضوی به آقای توکلی و تعداد دیگری از استیضاح کنندگان گفته‌است، چنانچه حکم محکومیتی ارائه کنند و یا اتهامی علیه ایشان ثابت شود که به‌موجب آن صلاحیت تصدی تامین اجتماعی را نداشته باشند از سمت خود کنار می‌رود و تا این زمان در رابطه با وی کوچک‌ترین حکم محکومیتی صادر نشده و هیچ اتهامی که مستوجب سلب صلاحیت از تصدی سازمان باشد ارائه نشده است.

مشاور مرتضوی تاکید کرد: بنابراین خبرسازی و دامن زدن به مطالب کذب و عاری از حقیقت، جز مشوش کردن فضای رسانه‌ای کشور حاصلی ندارد و مغایر رسالت قانونی رسانه‌های کشور است.

حسن ضابطی خبر مذکور را در جهت فضاسازی و ایجاد تنش و جوسازی قبل از طرح استیضاح اعلام کرد و افزود: مطلبی که آن خبرگزاری به نقل از آقای مرتضوی درج کرده صحت ندارد چرا که اگر مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی می‌خواست به نظر و حکمیت آقای توکلی به معنای منویات ایشان عمل کند، آقای توکلی مخالفت خود را قبل از انتصاب ایشان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام کرده بود و پس از انتصاب نیز با امضای طرح استیضاح وزیر، شدیدترین موضع را در این رابطه اتخاذ کرد. بنابراین منویات آقای توکلی از قبل ظهور و بروز یافته بود.

در مقابل نمایندگان استیضاح کننده تهدید کرده بودند که در جریان استیضاح ناگفته ها را بیان می کنند. یکی از طراحان استیضاح وزیر کار با تاکید بر قاطعیت استیضاح کنندگان وزیر کار بر تصمیم خود، از آماده شدن نطق ها و تقسیم کار طراحان استیضاح خبر داد و اعلام کرد در جلسه استیضاح ناگفته هایی درباره مرتضوی بیان می شود که به نفع دولت، شیخ الاسلام و مرتضوی نیست.

محمد دهقان با بیان اینکه در صورتی که مرتضوی استعفا ندهد و یا برکنار نشود استیضاح در جلسه علنی فردا قطعا بر گزار می شود، اظهار داشت: در جلسه استیضاح مطالبی که ما مایل به بیان آن نیستیم و تا به حال در فضای کشور گفته نشده بیان خواهد شد که این امر به نفع دولت، شیخ الاسلام و مرتضوی نیست.

دکتر حداد: این‌جانب با توجه به ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی با مسئولین و مقام‌های کشور، به ایشان(مرتضوی) پیشنهاد کردم برای حل مشکل از سمت مدیریت عامل سازمان تأمین اجتماعی استعفا کند

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رایزنی های دولت و طراحان استیضاح ادامه دارد، افزود: طراحان استیضاح تلاش دارند عناصر تاثیر گذار دولت را قانع به برکناری یا استعفای مرتضوی کنند.

وی با تاکید بر اینکه طراحان استیضاح به هیچ وجه قصد انصراف از در خواست خود را ندارند، ادامه داد: تقسیم کار طراحان استیضاح برای جلسه فردا و نطق طراحان آماده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: مرتضوی به هیچ وجه برای تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مجموعه بزرگ مالی مناسب نیست.

پس از انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی همزمان با مذاکرات جدی نمایندگان برای لغو این انتصاب، طرح استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش مهر،نمایندگان معتقدند مرتضوی با توجه به سابقه کیفری اش نباید در پست ریاست سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مجموعه بزرگ مالی منصوب شود.

فرآوری : یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع:فارس، مهر،آفتاب