تبیان، دستیار زندگی
اگر برای حضور در جلسات کاری به ابزاری چشمگیر و سبک فکر می کنید، اگر مایلید تا موفقیت تجاری و کاری بیشتری را برای خود و شرکتتان رقم بزنید، اگر دوست دارید که در فاصله جلسات نفسی کشیده نامه های الکترونیکی تان را چک کرده و یا لبی به بازی تر کنید، انتخاب یک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای خرید تبلت مناسب برای کارمندان، مدیران و بازرگانان(1)


اگر برای حضور در جلسات کاری به ابزاری چشمگیر و سبک فکر می کنید، اگر مایلید تا موفقیت تجاری و کاری بیشتری را برای خود و شرکتتان رقم بزنید، اگر دوست دارید که در فاصله جلسات نفسی کشیده نامه های الکترونیکی تان را چک کرده و یا لبی به بازی تر کنید، انتخاب یک تبلت مناسب برای ‌Business دشواری نیست، کافی است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!

راهنمای خرید تبلت مناسب برای کارمندان، مدیران و بازرگانان(1)

ایده ی استفاده از تبلت ها در محل کار، به خصوص جلسات کاری یکی از جذاب ترین راهکارها برای مدیران، بازرگانان و بازاریاب هایی است که مایلند در کوتاه ترین زمان ممکن، مشتری را به چنگ آورند.از چک کردن ایمیل ها، یادداشت برداری و ارائه فایل های پاورپوینت گرفته تا وب گردی و سایر فعالیت های تجاری و کاری می توانید به این تبلت های تکیه کنید.

استفاده از تبلت هایی با صفحه نمایش بزرگ، نسبت به استفاده از گوشی های هوشمند، راحت تر است . از سوی دیگر بخاطر وزن سبکتری که تبلت ها نسبت به لپ تاپ ها دارند، حمل و نقل شان ساده تر بوده و کمتر به ستون فقرات تان فشار خواهند آورد.

حال اگر واقعاً مشتاق شده اید یکی از این تبلتها را خریداری نمایید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا جنبه های گوناگون این ابزارهای دوست داشتنی تازه به دوران رسیده را با هم بررسی کنیم. اگر تا انتها ما را همراهی کنید به بررسی سیستم عامل، برنامه های کاربردی، امکانات اتصال، سخت افزار و سایر موارد مربوطه خواهیم پرداخت.

سیستم عامل

راهنمای خرید تبلت مناسب برای کارمندان، مدیران و بازرگانان(1)

نخستین موردی که در زمان خرید تبلت ها باید در نظر بگیرید، سیستم عامل آن است. در حال حاضر، جنگ نرم افزاری نفس گیری بین iosشرکت اپل و سیستم عامل آندروید گوگل در جریان است. همانطور که می دانید سیستم عامل iOS بر روی کلیه تبلت های آیپد نصب شده و اندروید رقیب سرسخت این سیستم عامل است.

از سوی دیگر رقیب ضعیف و سیه روز دیگر قصه ما، تبلت های ویندوز 7 هستند که بنا به دلایل گوناگون هنوز نتوانسته اند موفقیت چشمگیری را در بازار کسب نمایند و چشم امیدشان به ویندوز8است تا شاید سال آینده میلادی درهای بسته زیادی را به روی طرفداران مایکروسافت بگشاید.از این گذشته، با وجودی که ویندوز 7 مخصوص تبلت طراحی نشده بود، باز هم توانست کارایی قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد و کارشناسان خوش بینانه منتظر ورود ویندوز بعدی یعنی Windows 8 هستند.

اگر استفاده از برنامه های ویندوزی به خصوص بسته نرم افزاری آفیس مد نظر شماست، برای انجام هر چه ساده تر شدن امور تجاری خود می توانید از تبلت های ویندوز 7 استفاد ه کنید. البته درحال حاضر برنامه های متعددی برای آیپد و تبلت های اندرویدی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید کلیه فایل هایی که نیازمند آفیس هستند را اجرا کنید. ولی نه به سادگی تبلت های مجهز به Windows 7 !

نخستین موردی که در زمان خرید تبلت ها باید در نظر بگیرید، سیستم عامل آن است

اگر به دنبال تبلتی برای انجام امور کلی زندگی از انجام بازی های ویدئویی گرفته تا تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی و وب گردی و حتی تمیز کردن اتاق به هم ریخته تان هستید، تبلت های مجهز به سیستم عامل اندروید یا iosمناسب تر از ویندوز 7 می باشند. چراکه برنامه های جذاب و متعدد زیادی برای آنها تولید شده است.

اگر استفاده راحت از Android Marketو بهره از سیل نرم افزارهای کاربردی مد نظرتان است، آندروید انتخاب بهتری به نظر می رسد. چراکه نصب نرم افزار و استفاده از تبلت های اپل، مستلزم استفاده از آیتیونز و نرم افزار هایی است که ممکن است یادگیری آنها برای همه ساده نباشد.

برنامه های کاربردی

راهنمای خرید تبلت مناسب برای کارمندان، مدیران و بازرگانان(1)

اگر از تبلت های ویندوز 7 استفاده کنید، قادر خواهید بود تقریباً تمامی برنامه های این سیستم عامل را بر روی دستگاه خودتان نصب و اجرا کنید. متاسفانه آندروید و iOS در برنامه های تجاری هنوز با محدودیت هایی همراه بوده و خیلی کامل نیستند. البته برنامه های جایگزینی برای این منظور ارائه شده اند.

برخی از تولید کنندگان همچون لنوودر تبلت Thinkpadخودشان قابلیت تغییر IP و همچنین Remote Desktop ویندوز را به صورت پیشفرض نصب کرده اند تا کاربرانی که تبلت را برای انجام امور کاری خود تهیه کرده اند، دغدغه نصب و استفاده از این دو ویژگی کاربردی را نداشته باشند.

در زمینه برنامه های کاربردی، سیستم عامل iOS از برنامه iWork برای تبلت های ipadخود بهره می برد که قادر به کار با فایل های گوناگون متنی، صفحه گسترده و فایل های PowerPoint است و از اینها گذشته با فایل برنامه های آفیس سازگاری دارد. برنامه های Docs و Quickoffice نیز با کارایی مشابه برای سیستم عامل iOS و آندروید طراحی شده اند. هردوی این برنامه ها اجازه باز کردن، ایجاد و ذخیره فایل برنامه های Word، Excel و PowerPoint را به کاربر می دهند؛ البته محدودیت هایی نیز در کار با فایل های پیچیده و صفحه گسترده های دارای ماکرو دارند.

متاسفانه، برنامه های آنلاین این چنینی مانند Google Docs و Docs.com برنامه های مناسبی برای تبلت ها نیستند و در حد یک واژه پرداز ساده باقی مانده اند. در حقیقت این برنامه ها آنچنان به صفحه کلید و موشواره وابسته اند که به هیچ وجه مناسب حال تبلت ها نمی باشند.

صفحه کلید، موشواره و قلم نوری یا دیجیتال

راهنمای خرید تبلت مناسب برای کارمندان، مدیران و بازرگانان(1)

البته حمل صفحه کلید و موشواره در کنار تبلت این پرسش را مطرح می نماید که اصلاً چرا یک لپ تاپ تهیه نکرده ایم! بهتر است بدانید در صورتی که زیاد تایپ می نمایید و اطلاعات ورودی از صفحه کلیدتان بالا است بالطبع نیاز به یک صفحه کلید احساس می شود. استفاده از ابزارهای اضافی اینچنینی آنقدرها که فکر می کنید بد نیست. شما می توانید در زمان نیاز از آنها بهره برده و در باقی اوقات تبلت دوست داشتنی و سبک خود را بدون این ابزار حمل کنید.

تبلت های مجهز به ویندوز 7 دارای پورت USB و اغلب دارای قابلیت اتصال بلوتوث می باشند، پس می توانید از تمامی صفحه کلید و موشواره های موجود در بازار استفاده نمایید. برخی از تبلت های آندوریدی نیز دارای پورت USB هستند اما iPad 2 و بسیاری دیگر از تبلت های موجود فاقد چنین امکانی می باشند و برای اتصال ابزارهای جانبی تنها به بلوتوث بسنده می کنند. البته آیپد، نمی تواند بلوتوث همه دستگاه ها را شناسایی نمی کند و باید توجه کنید حتما ماوس یا کیبوردی تهیه کنید که توسط آیپد قابل شناسایی باشد. اگر از تبلت های اپل استفاده می کنید و نیاز به صفحه کلید جانبی دارید می توانید صفحه کلید مخصوص اپل یا صفحه کلید شرکت لاجیتک را تهیه فرمایید که هر دو در یک حد قیمتی هستند (حدود 70 دلار). البته لاجیتک یک صفحه کلید تاشو هم دارد که مختصر و مفیدتر بوده و جابجایی آن ساده تر است ولی قیمتی بالاتر دارد (130 دلار).

تبلت های مجهز به ویندوز 7 دارای پورت USB و اغلب دارای قابلیت اتصال بلوتوث می باشند، پس می توانید از تمامی صفحه کلید و موشواره های موجود در بازار استفاده نمایید

یادآور می شوم که صفحه کلیدهای لاجیتک برای هر دو تبلت های اپل و آندروید قابل استفاده هستند. لاجیتک یک صفحه کلید مخصوص نیز برای Samsung Galaxy Tab دارد که انتخاب خوبی برای کاربران این تبلت 10 اینچی به حساب می آید.

اگر وجود صفحه کلید برای تبلت را ضروری می دانید می توانید یکی از مدل های ThinkPad شرکت لنوو و یا Eee pad Transformer TFT101و Eee pad TransformerPrime شرکت اسوس که دارای صفحه کلید مخصوص به خود هستند را تهیه کنید.

اگر تبلت شما مجهز به ویندوز 7 است، خریداری یک ماوس امری حیاتی است. در حقیقت استفاده از این سیستم عامل که هنوز برای کار با سر انگشتان کاربران بهینه سازی نشده، بدون وجود موس یا stylus تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد! خوشبختانه به دلیل وجود پورت USB در این تبلت ها، می توانید هر موشواره یا صفحه کلیدی که در بازار است را برای تبلت های ویندوز خریداری نمایید.

   ادامه دارد...

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: zoomit