تبیان، دستیار زندگی
دنیایی که در آن زندگی می کنیم، قوانینی دارد که این قوانین می توانند بر لحظه لحظه زندگی ما، اثرگذار باشند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از طبیعت یاد بگیریم!


انسانها باید باور داشته باشند که اندیشه های هر یک از آنها، نیروهای واقعی هستند و همه ما با انرژی هایی روبرو هستیم که نتیجه افکار ما هستند و از آنها نشات می گیرند.


از طبیعت یاد بگیریم!

دنیایی که در آن زندگی می کنیم، قوانینی دارد که این قوانین می توانند بر لحظه لحظه زندگی ما، اثرگذار باشند. مثلا قانون جاذبه زمین که همه با آن آشنا هستیم. قانون جاذبه بر همه چیز اثر دارد و حتی خانه های قدیمی و افراد سالخورده را هم دچار خمیدگی می کند و بر گردش سیارات و جزر ومد دریا هم، موثر است. از طرفی قوانین طبیعی دیگری هم وجود دارند که دیده نمی شوند اما همه انها در کنار یکدیگر، زندگی ما را تشکیل می دهند. نکته جالب این است که اغلب مردم به این قوانین هستی آگاه هستند اما در مواقعی آنرا فراموش می کنند. مثلا در مواقعی که به موفقیتی دست می یابند یا زندگی خوب و لذت بخشی را تجربه می کنند، انرا به سرنوشت نسبت می دهند. توجه داشته باشید که همانطور که ما درباره طبیعت و قوانین ان سخن می گوئیم، قوانینی هم وجود دارند که درباره ما سخن می گویند. کافیست بدانیم که این خود ما هستیم که تمام حوادث زندگی خود را شکل می دهیم.

به اعتقاد دانشمندان، همه جهان، آن چیزی نیست که ما می بینیم. جهان ماده از انرژی ساخته شده اما شاید کوچکترین واحد انرژی یا همان اتم ها، هیچگاه دیده نشوند. بنابراین جهان متشکل از انرژی است و سرعت ذرات انرژی موجب می شوند که یک ماده به پاره ای سنگ تبدیل شود و یا به یک مسواک و یا عروسکی در دست کودک ما...

به بیانی دیگر می توان گفت که این دنیای مادی که آنرا تصور می کنیم و نسبت به آن شناخت داریم، چیزی نیست جز توده ای بزرگ از انرژی که با انواع سرعت ها در ارتعاش است.

اکنون به این موضوع بیندیشید که مغز شما در زمانی که چیز خاصی را در ذهن و فکر خود دارید، چه چیزی را تولید می کند؟ انرژی!ارتعاش. از طرف دیگر علم به ما می گوید که در برابر هر عملی، عکس العملی مساوی و در جهت مخالف آن، وجود دارد. بنابراین هر بار که ما اندیشه ای را با ارتعاش خاص خود در ذهن مان می سازیم، یک عکس العمل یا پیامد در ذهن به وجود می آید. 1

به این ترتیب هر انسانی می تواند در طول روز چندین هزار اندیشه در درون خود ایجاد کند. این بدان معناست که هر یک از ما، در طول هر روز از زندگی مان، از جانب اندیشه و طرز تفکرمان، ارتعاشات زیادی را ساطع می کنیم که با پیامدهای متعددی پاسخ داده می شوند.

هیچ چیزی را تنها به این خاطر که در یک نوشتار یا کتاب آمده است نپذیرید. بلکه در قدم اول خودتان به ارزیابی بپردازید و سپس آنرا بپذیرید

منظور از این عبارات این است که افراد باور داشته باشند که اندیشه های هر یک از آنها، نیروهای واقعی هستند و همه ما با انرژی هایی روبرو هستیم که نتیجه افکار ما هستند و از آنها نشات می گیرند. افلاطون اینطور گفته است که" ذهن خالق واقعیت است و ما قادریم واقعیت را با تغییر ذهن مان عوض کنیم." به نظر می رسد افلاطون هم از همین نیروها سخن گفته بود.

گویا در طول تاریخ همه افراد بزرگی که توانستند با اقدامات خاص خود، تاثیر گذار باشند از چنین طرز تفکری برخوردار بودند. این افراد در اغلب موارد برای ما آموخته هایی بسیار مفید دارند که می توان از انها بهره زیادی برد

برای همه ما این حق انتخاب وجود دارد که به سخن و تجربیات افراد موفق گوش دهیم و یا پای صحبت  افراد مایوس و شکست خورده بنشینیم.  به نظر می رسد شنیدن سخنان افراد موفق موجب می شود تا انرژی های مثبتی به انسان منتقل شود و از طرفی به نظر می رسد که نگرش و قوه ی درک این افراد، نقش مهمی در موفقیت انها داشته است.

این موارد را می توان به عنوان اصولی جهانی نامید. به نظرمی رسد  که زمین با همه پیچیدگیها و عجایبی که دارد از نظم خاصی هم برخوردار است. نظمی که داشتن آگاهی و اطلاعات لازم درباره آن، در دستیابی به یک زندگی شاد و رضایت بخش، موثر است.

از طبیعت یاد بگیریم!

همیشه افرادی وجود دارند که اینطور می گویند:" هیچ چیز مهم نیست، چیز مفیدی وجود ندارد و تنوعی دیده نمی شود. همه چیزخسته کننده و ناامید کننده است. از زندگی متنفرم."

بهتر است پیش از اینکه بخواهیم در برابر چنین افکاری تسلیم شویم به ارزیابی زندگی خویش بپردازیم و این اقدام را منصفانه انجام دهیم. احتمالا متوجه خواهیم شد که مسائل بسیار زیادی در این جهان وجود دارند که خوب و مفید هستند و تاکنون به هیچ یک از انها فکر نکرده اید. همانطور که وقتی کودک بودیم و در بازیها به دور خود می چرخیدیم تصور می کردیم دنیا با همه چیزهای آن در اطراف سر ما تکان می خورد در حالیکه وقتی بزرگ شدیم فهمیدیم که سرگیجه و چرخش خود ما موجب چنین چیزی بوده است و یا اینکه در کودکی فکر می کردیم زمین صاف است اما کمی که بزرگتر شدیم با کره جغرافیایی زمین آشنا شدیم، دریافتیم که زمین گرد است.

همه این نکات به این خاطر بیان شدند که این نکته را بازگو کنند:

" هیچ چیزی را تنها به این خاطر که در یک نوشتار یا کتاب آمده است نپذیرید. بلکه در قدم اول خودتان به ارزیابی بپردازید و سپس آنرا بپذیرید."

پی نوشت:

کتاب "راز شاد زیستن" نوشته اندرو متیوس.

فاطمه ناظم زاده

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط :

خلق زندگی که آرزویش دارید!

خودتان را ارزیابی کنید

انتظاراتت را واقعی کن

لطفا قربانی نباشید!

رازداری ،کلید ارتباط موفق

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.