تبیان، دستیار زندگی
سه تیم مدعی سپاهان، استقلال و تراکتورسازی در شرایطی در چهار هفته پایانی لیگ برتر به میدان می‌روند که یک لغزش کوچک می‌تواند به قیمت از دست دادن جام تمام شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ یازدهم سر سه راهی


سه تیم مدعی سپاهان، استقلال و تراکتورسازی در شرایطی در چهار هفته پایانی لیگ برتر به میدان می‌روند که یک لغزش کوچک می‌تواند به قیمت از دست دادن جام تمام شود.


استقلال

پیروزی تیم های مدعی در هفته سی ام و نتایج رخ داده در انتهای جدول تنور مسابقات را داغ تر کرد.

در زیر نگاهی به وضعیت سه تیمی که برای قهرمانی کورس گذاشته اند و همچنین سه تیمی که باید با لیگ برتر خداحافظی کنند، می اندازیم.

ابتدا برنامه هفته سی و یکم تا سی و چهارم تیم های مدعی قهرمانی را بررسی می کنیم.

هفته سی‌‌‌ویکم:

فولاد خوزستان - سپاهان ورزشگاه تختی اهواز

شاهین بوشهر - استقلال ورزشگاه شهید بهشتی

راه آهن - تراکتورسازی ورزشگاه اکباتان

هفته سی‌‌ودوم:

سپاهان - شاهین بوشهر ورزشگاه فولاد شهر

تراکتورسازی - پرسپولیس ورزشگاه یادگار امام تبریز

استقلال - شهرداری تبریز ورزشگاه آزادی

هفته سی‌وسوم

ذوب آهن - سپاهان ورزشگاه فولادشهر

نفت آبادان - استقلال ورزشگاه تختی آبادان

مس سرچشمه - تراکتورسازی ورزشگاه شهید باهنر کرمان

هفته سی‌وچهارم

سپاهان - مس سرچشمه ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

استقلال - نفت تهران ورزشگاه آزادی

تراکتورسازی - ملوان ورزشگاه یادگار امام تبریز

پرسپولیس و سپاهان

سپاهان 59 امتیازی که اصلا در حاشیه امنیت نیست، از چهار هفته باقی مانده سه بازی در اصفهان دارد. سپاهان در خانه با شاهین که در آستانه سقوط است بازی دارد و یک مسابقه هم با مس سرچشمه ای دارد که سقوطش به دسته اول قطعی شده است. از سوی دیگر این تیم دربی اصفهان را هم در پیش دارد. تنها بازی خارج از خانه سپاهان با فولاد است.

استقلال که با 58 امتیاز سایه به سایه سپاهان حرکت می کند از چهار بازی دو مسابقه در تهران دارد و در دو دیدار خود باید به مصاف شاهین بوشهر و شهرداری تبریزی برود که در آستانه سقوط هستند و یک بازی دشوار هم در آبادان پیش رو دارد. آبی پوشان این شانس  را آورده اند که دیدار پایانی آنها با نفت تهران در ورزشگاه آزادی است.

تراکتورسازی که 56 امتیازی و منتظر لغزش دو تیم سپاهان و استقلال است، در چهار بازی آینده دو دیدار در تبریز پیش رو دارد. این تیم دو دیدار با تیم هایی دارد که خطر سقوط آنها را تهدید می کند و همچنین پرسپولیس که به هر حال رقابت دنیزلی و قلعه نویی هر قدر هم که در جدول برای سرخپوشان بی تاثیر باشد حائز اهمیت است. تراکتورسازی در هفته پایانی هم در تبریز میزبان ملوان است که هم اکنون در جدول وضعیت خطرناکی دارد.

درحالی که عده ای راه قهرمانی استقلال را هموارتر می دانند اما بررسی وضعیت سه تیم در چهار هفته پایانی بیانگر این است که هر سه تیم کار دشواری پیش روی خود دارند.

تراکتور سازی

سپاهان چون یک امتیاز بیشتر از رقبا دارد اختیار قهرمانی دست این تیم است اما استقلال و تراکتورسازی حریفانی نیستند که به خاطر یک امتیاز انگیزه خود را از دست بدهند. صدرنشینی سپاهان این استرس را به این تیم وارد می کند تا مبادا دو تیم پایینی گوی سبقت را بربایند و همین موضوع می تواند کار شارگردان کرانچار را دشوارتر کند.

استقلال و سپاهان درگیر بازی های لیگ قهرمانان هم هستند و در این بین تراکتورسازی همه تمرکزش به لیگ است.

با این شرایط نمی توان از اکنون پیش بینی کرد که چه تیمی قهرمان می شود و شاید کار به هفته پایانی که 22 اردیبهشت برگزار می شود کشیده شود.

در انتهای جدول هم رقابت ها نه به اندازه صدر اما به سهم خود جذاب است. مس سرچشمه روز گذشته به لیگ یک سقوط کرد و تیم های شهرداری تبریز با 29 امتیاز و شاهین بوشهر با 31 امتیاز در آستانه سقوط هستند. این دو تیم در شرایطی در لبه تیغ قرار دارند که ملوان با 34 امتیاز، مس کرمان و راه آهن با 35 امتیاز هم هنوز خطر را احساس می کنند. به جز مس سرچشمه دو تیم دیگر هم باید به لیگ یک سقوط کنند.

نکته این است که تیم های در آستانه سقوط باید با تیم های مدعی قهرمانی بازی کنند و این تنور لیگ را داغ تر می کند. شاید تلکیف سقوط کننده ها قبل از پایان لیگ مشخص شود.

بخش ورزشی تبیان

منبع : فارس