مسیح یهودی و فرجام جهان ترجمه کتاب المسیح الیهودی و نهایه العالم اثر رضا هلال شاید اولین اثر جامعی باشد که تاکنون درباره جریان مسیحیت صهیونیستی و نقش آن در تحولات سیاسی و اجتماعی آمریکا و نحوه حضور یکپارچه غرب در خاورمیانه ....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسیح یهودی و فرجام جهان

مسیح یهودی  و فرجام جهان(زنگ های پرورشی، معرفی کتاب)

در بسیاری از مدارس، مسابقات کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به دانش آموزان، از موضوعاتی است که می بایست با دقت توسط دبیر محترم پرورشی و امور تربیتی و دیگر مسئولان مدرسه بررسی شود.

 

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی کتاب هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

 

مسیح یهودی  و فرجام جهان(زنگ های پرورشی، معرفی کتاب)

نام کتاب : مسیح یهودی و فرجام جهان

( مسیحیت سیاسی و اصولگرا در آمریکا )

نویسنده: رضا هلال

مترجم: قیس زعفرانی

ناشر: هلال

سال و محل نشر: تهران ١٣٨٣

 این کتاب مناسب رده سنی جوان (شانزده سال  به بالا) می باشد.

ساختار این کتاب ماهیتی سیاسی، فلسفی، مذهبی و جامعه شناختی دارد.

 

معرفی :

جیمز ون آمریکای امروز هیچ کس نمی تواند آمریکا و آزادی هایش را بفهمد، مگر این که آگاه باشد و تاثیری را که دین به طور مستقیم بر روی ساخت و ایجاد این کشور گذاشته و می گذارد، درک کند.

 

مسیح یهودی و فرجام جهان  ترجمه کتاب المسیح الیهودی و نهایه العالم اثر رضا هلال، شاید اولین اثر جامعی باشد که تاکنون درباره جریان  مسیحیت  صهیونیستی و نقش آن در تحولات سیاسی و اجتماعی آمریکا و نحوه حضور یک پارچه غرب در خاورمیانه و جغرافیای سرزمین های اسلامی ( در سال های پایانی قرن بیستم و بیست و یکم میلادی ) نگاشته شده است.

اگر چه محققان عرب‏زبان سال ها پیش از این بررسی موضوع مسیحیت صهیونیستی را در دستور کار پژوهشی خود قرار داده اند لیکن خوانندگان ایرانی با تاخیری زیاد با این واقعه آشنا می شوند.

 

یسوع یهودی زاده شد و در راس دین مسیحیت قرار گرفت تا بیانگر انقلابی علیه یهودیت باشد. اما جنبش اصلاح طلب پروتستانیسم حیثیت و اعتبار یهودیت را بازگرداند، تا وقتی که مسیح به همراه مهاجران پروتستان وارد دنیای جدید یعنی آمریکا شد، دوباره یهودی گردید. بدین ترتیب مسیح آمریکایی ها مسیحی یهودی شد.

 

هنگامی که مهاجران اولیه پروتستانی به آبادی های ماساچوست در نیوانگلند رسیدند، آمریکا را اورشلیم جدید یا کنعان جدید تلقی و خود را به عبرانی های  قدیم تشبیه کردند که از ظلم و ستم فرعون  ( پادشاه انگلستان ،جیمز اول ) از مصر (انگلستان) فرار کرده و به دنبال سرزمین موعود جدید راه افتاده بودند....

 

به این ترتیب پروتستانیسم پیورتانی با ورود اولین مهاجران به آمریکا رنگ و بویی یهودی به خود گرفت، به عبارت دیگر، مسیحیتی که با مهاجران اولیه وارد آمریکا شد مسیحیت یهودی بود.

 

این مسیحیت یهودی، بر دو مقوله تکیه کرد: سرزمین موعود و ملت برگزیده و این دو مقوله همان هایی بودند که اساس  استعمار قاره امریکا و استعمار فلسطین را تشکیل دادند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: شکوفه باصری