تبیان، دستیار زندگی
«همسرگزینی، چرا و چگونه» عنوان کتابی است که به گفته نویسنده آن، موارد مهم درباره انتخاب همسر را با ادبیاتی که مناسب جوانان دیپلم به بالاست، شرح می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسرگزینی، چرا و چگونه؟


«همسرگزینی، چرا و چگونه» عنوان کتابی است که به گفته نویسنده آن، موارد مهم درباره انتخاب همسر را با ادبیاتی که مناسب جوانان دیپلم به بالاست، شرح می‌دهد.

همسرگزینی، چرا و چگونه؟

علی احمدپناهی، نویسنده «همسرگزینی، چرا و چگونه» درباره این کتاب عنوان کرد: این اثر ویژه جوانانی است که قصد ازدواج دارند و ادبیات نگارش آن به نحوی است که جوانان تحصیل‌کرده بهتر قادر به درک آنند؛ به همین دلیل گمان می‌کنم با وجود روانی نثر کتاب، افراد دیپلم به بالا بهتر می‌توانند آن را درک کنند. وی درباره چگونگی و اولویت پرداختن به معیارهای ازدواج در کتابش گفت: آثار معنوی، اقتصادی و از همه مهم‌تر روانشناختی ازدواج از جمله امید، نشاط و آرامش، نخستین مواردی‌اند که آن‌ها را شرح دادم. بخش هایی از گفتگوی این نویسنده را در ادامه می خوانید:

- طبق آنچه در کتاب به آن اشاره کرده‌ام، سن خاصی را نمی‌توان برای ازدواج مشخص کرد، زیرا این موضوع به میزان رشد عاطفی، اقتصادی و اجتماعی افراد بستگی دارد. شرایط و نیازهای افراد با یکدیگر متفاوتند و شاید جوانی در هجده سالگی به ازدواج نیاز پیدا کند و شرایط اقتصادی مناسبی هم داشته باشد؛ بنابراین، مانعی برای ازدواج او نیست.

طبق آنچه در کتاب به آن اشاره کرده‌ام، سن خاصی را نمی‌توان برای ازدواج مشخص کرد، زیرا این موضوع به میزان رشد عاطفی، اقتصادی و اجتماعی افراد بستگی دارد.

- به اعتقاد من، دختران از 15 سال به بالا و پسران از 20 سال به بالا در صورت واجد شرایط بودن، آمادگی ازدواج را دارند.

- ویژگی‌های همسر در دو بخش ضروری و غیرضروری دسته‌بندی می شود؛ خصوصیاتی مانند دینداری، اخلاق نیک، سلامتی جسم و روح و اصالت خانوادگی برای هر یک از طرفین ضروری‌اند و اگر وجود نداشته باشند، پایه‌های زندگی متزلزل خواهند شد. هم‌شانی تحصیلی، فرهنگی و مالی و همچنین زیبایی، از جمله معیارهای درجه دومند.

- شش راهکار تحقیق را برای سنجیدن این ویژگی‌ها پیشنهاد داده‌ام؛ تست، مشاوره پرسیدن از معتمدان و خانواده، از جمله این راهکارهایند. مهریه، کیفیت برگزاری خواستگاری و جشن نامزدی، آسیب‌های دوران نامزدی که به خاطر ندانم‌کاری طرفین و خانواده‌ها بر سر مسایل بی‌اهمیت به وجود می‌آیند نیز از دیگر مواردی است که به آن‌ها پرداخته‌ام.

- موضوعات این کتاب تا مسایل شب زفاف را شامل می‌شود. در این بخش موضوعاتی مانند مسایل بهداشتی و بایسته‌های جنسی شب زفاف را که برخی از جوانان از آن‌ها بی‌اطلاعند، به نحوی شرح داده‌ام.

کتاب «همسرگزینی، چرا و چگونه» در 336 صفحه و با بهای 45000 ریال چند روزی است از سوی انتشارات موسسه امام خمینی(ره) منتشر شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرآنلاین