تبیان، دستیار زندگی
داستان زندگی مثل یك فیلم پرفروش نیست كه با همه بالا و پایین‌های تخیلی و واقعی به سرانجامی خوش برسد. برای نوشتن سناریوی یک زندگی خوب، باید پرانرژی باشید و از ترس‌ها و سختی‌های گذشته درس بگیرید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت‌های ضروری در ازدواج


داستان زندگی مثل یك فیلم پرفروش نیست كه با همه بالا و پایین‌های تخیلی و واقعی به سرانجامی خوش برسد. برای نوشتن سناریوی یک زندگی خوب، باید پرانرژی باشید و از ترس‌ها و سختی‌های گذشته درس بگیرید. این توصیه ها به شما كمك می‌كند بهتر و دقیق‌تر، دوباره تصمیم بگیرید.

تفاوت‌های ضروری در ازدواج

توالی و تعالی، نتیجه انتخاب شماست

انتخاب همسری درست شبیه خودتان نه تنها باعث آرامش و آسایش شما می‌شود بلكه این آرامش به تمام ابعاد زندگی‌تان سایه می‌افكند.

زوج‌هایی كه سال‌ها در كنار هم زندگی می‌كنند بدون آن‌كه كسی حتی یك‌بار ناراحتی یا گلایه آن‌ها را دیده یا شنیده باشد و همیشه زبانزد همه هستند، نمونه بارز شیوه همسان گزینی هستند. 2 نفر با تمام علائق و دیدگاه‌های یكسان و شبیه به هم، آنچنان خوش و خرم هستند كه هر روزشان مثل روز اول آشنایی‌شان است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت زندگی‌شان توالی آرامش است.

برعكس این موضوع هم هست، زوج‌هایی كه از همان روزهای اول ازدواج با هم درگیرند و بر سر مسائل كوچك و بزرگ كارشان به بگو مگو و كشمكش می‌كشد و هر كدام به‌دنبال اثبات خود به دیگری است؛ این زندگی‌ها با عشق 2 طرف شروع شده و منطق نقش كمی در تشكیل آن داشته است ولی آنچه باعث بقا و تداوم زندگی مشترك می‌شود، همین است. این افراد برای رسیدن به‌مراتب بالاتر تلاش زیادی می‌كنند و همین باعث «تعالی» زندگی‌شان می‌شود. می‌توان گفت تفاوت‌شان به تعالی‌شان كمك كرده است.

همسان یا غیرهمسان، مسئله این است

تصمیم‌گیری در مورد ازدواج 2 راهبرد و الگوی مهم داشته كه هركدام ویژگی‌ها و امتیازاتی دارد و البته عواقب و نتایجی متفاوت. این 2 عبارتند از، همسان گزینی و غیرهمسان گزینی. روش همسان گزینی یعنی تشابه همه جانبه 2 طرف از هر نظر. مثلا از 20 فاكتور مهم برای ازدواج كه دختر و پسر آن را درنظر می‌گیرند مثل سن و سال، تحصیلات، موقعیت اجتماعی و... اگر هر 20 مورد مثل هم و كاملا مطابق هم باشند، می‌شود شیوه همسان گزینی.

اگر بین موارد مهم و تاثیر‌گذار در انتخاب، بین دختر و پسر كمترین تشابهی وجود داشته باشد ولی به‌دلیل عشق یا علاقه‌ای كه 2 طرف دارند به هیچ عنوان نتوانند از هم چشم‌پوشی كنند و ازدواج صورت گیرد، می‌شود گفت شیوه غیرهمسان گزینی را انتخاب كرده‌اند.

زمانی برنده و پیروز هستید كه در تعامل با فردی زندگی كنید كه كاملا یا تا حدی مخالف تان باشد چون در این حالت به‌شدت دنبال پیدا كردن عیب‌ها و ایرادات شماست و شما باید دائم دنبال آن باشید كه این نقص‌ها را برطرف كنید یا بپوشانید؛ همین باعث می‌شود تعالی پیدا كنید

مخالف تو بزرگ‌‌ترین معلم توست

زمانی در رابطه شاگرد و معلمی، به‌دلیل اختلاف سنی و اختلاف معلوماتی كه وجود دارد، همه چیز را می‌پذیرید و می‌آموزید ولی در تعامل با فردی كه هم سطح شماست و در واقع همسر یا دوست تان است، اگر كاملا یكسان یا هماهنگ باشید چیزی نمی‌آموزید یا تعامل سازنده‌ای ندارید. زمانی برنده و پیروز هستید كه در تعامل با فردی زندگی كنید كه كاملا یا تا حدی مخالف تان باشد چون در این حالت به‌شدت دنبال پیدا كردن عیب‌ها و ایرادات شماست و شما باید دائم دنبال آن باشید كه این نقص‌ها را برطرف كنید یا بپوشانید؛ همین باعث می‌شود تعالی پیدا كنید و در رابطه تان پیشرفت كنید. حالا اگر این ارتباط در واقع در قالب زندگی مشترك باشد به‌شدت شما را جلو برده و پرورش می‌دهد.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: برترین ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.