تبیان، دستیار زندگی
لیگ برتر فوتبال در حالی وارد هفته سی‌ام می شود كه دیدارهای این هفته تحت الشعاع مصاف تیم‌های سپاهان و پرسپولیس قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی آبی‌ها طرفدار پرسپولیس می‌شوند


لیگ برتر فوتبال در حالی وارد هفته سی‌ام می شود كه دیدارهای این هفته تحت الشعاع مصاف تیم‌های سپاهان و پرسپولیس قرار دارد.


هفته‌ سی ام لیگ برتر فوتبال در حالی در روزهای پنجشنبه و جمعه با انجام 9 دیدار برگزار می‌شود كه مهم‌ترین دیدار این هفته‌ را دو تیم سپاهان و پرسپولیس برابر یكدیگر انجام خواهند داد.

پرسپولیس و سپاهان

پنجشنبه 24 فروردین

* سپاهان ـ پرسپولیس، ساعت 17 ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

تیم‌های سپاهان و پرسپولیس كه با آغاز لیگ حرفه‌ای فوتبال تبدیل به رقبایی جدی برای یكدیگر شدند، این بار نیز دیدار حساسی را در فصل یازدهم لیگ برتر برگزار می‌كنند كه در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل بسیار تاثیرگذار است.

تیم فوتبال سپاهان تاكنون سه بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه كرده است و از این لحاظ پرافتخارترین تیم ایران در این لیگ به شمار می‌رود. از سوی دیگر تیم فوتبال پرسپولیس هم با دو قهرمانی در لیگ برتر به همراه استقلال دومین تیم پر افتخار لیگ برتر است. دیدارهای پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر معمولا در هفته‌‌های پایانی برگزار شده و همیشه از حساسیت‌های زیادی برخوردار بوده است كه شاید به یادماندنی‌ترین دیدار این دو تیم به فصل هفتم لیگ برتر باز می‌گردد كه در آخرین دیدار فصل پرسپولیس با گل دقیقه 6+90 سپهر حیدری توانست سپاهان را در تهران شكست دهد و قهرمان لیگ برتر شود.

همچنین دیدار پرسپولیس و سپاهان در شرایطی برگزار می‌شود كه سرخپوشان تهرانی در هفته‌ بیست و نهم لیگ برتر برابر داماش شكست تلخی را تجربه كردند كه با حواشی زیادی نیز همراه بود. پرسپولیس همچنین در دیدار برابر سپاهان مازیار زارع و محمد نصرتی را در اختیار نخواهد داشت كه این مساله كار این تیم را بسیار سخت می‌كند.

زردپوشان اصفهانی نیز كه امید زیادی دارند برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شوند، برای رسیدن به این هدف نیاز مبرمی به كسب سه امتیاز دیدار با پرسپولیس دارند.

سپاهان هم اكنون با 58 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس با احتساب دو امتیازی كه از این تیم كسر شده است، 36 امتیازی است و در رتبه دهم جدول جای گرفته است.

استقلال - صبا

جمعه 25 فروردین

* استقلال ـ صبای قم، ساعت 18:55 ، ورزشگاه آزادی تهران

تیم فوتبال استقلال كه لیگ برتر را بسیار خوب آغاز كرده بود و تا پایان نیم فصل صدرنشین جدول بود، این روزها با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم می‌كند كه مهم‌ترین آن‌ها مصدومیت بازیكنان تاثیرگذار تیم از جمله آندرانیك تیموریان، مجتبی جباری و اخیرا مهدی رحمتی است. در این میان تیموریان به تدریج آمادگی حضور در میادین را پیدا كرده و در بازی گذشته آبی پوشان برای این تیم به میدان رفته است، اما خبر مصدومیت دروازه‌بان اول استقلال هواداران این تیم را به شدت مضطرب كرده است.

در سوی دیگر شاگردان عبدالله ویسی در صبای قم كه امسال یكی از بالانشینان ثابت جدول رده‌بندی بودند، با قدرت تمام برابر آبی پوشان قرار می‌گیرند و شاید مهم‌ترین تقابل این دو تیم با یكدیگر حضور سهراب بختیاری زاده و رضا عنایتی بازیكنان سابق استقلال در تركیب صبا باشد. مهم‌تر از آن كه عنایتی هم اكنون با 18 گل به همراه فونیكه سی صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است و این مساله در كنار مصدومیت رحمتی می‌تواند، حساسیت این بازی را برای آبی پوشان تهرانی بیشتر كند.

استقلال هم اكنون با 55 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و برای كاهش اختلاف سه امتیازی اش از صدر جدول نیاز زیادی به پیروزی برابر صبا دارد و از سوی دیگر امیدوار است كه رقیب دیرینه‌اش پرسپولیس بتواند سپاهان را در اصفهان شكست دهد. صبا نیز هم اكنون با 46 امتیاز چهارم است.

دیدار فولاد - تراکتور

* تراكتورسازی ـ فولاد، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

ضلع سوم مدعیان قهرمانی فصل یازدهم لیگ برتر، جمعه برابر فولادی قرار می‌گیرد كه در فصل جاری نتایج پرفراز و نشیبی كسب كرده است. شاگردان امیر قلعه نویی كه هفته‌ گذشته و با توقف برابر فجرسپاسی رده دوم جدول را به استقلال واگذار كرده‌اند، این هفته‌ قصد دارند با كسب یك پیروزی خانگی برابر فولاد و با توقف احتمالی آبی پوشان برابر صبا بار دیگر خود را به رده دوم رسانده و شانس خود را برای كسب عنوان قهرمانی بیشتر كنند.

در سوی دیگر بازیكنان فولاد خوزستان كه با تركیبی از بازیكنان بسیار جوان در فصل جاری حضور دارند، بسیار امیدوارند كه مانند فجر سپاسی بتوانند تراكتورسازان را در تبریز متوقف كنند و شمار امتیازهای خود را بالا ببرند. فولاد البته شانس بسیار كمی برای كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد، اما انگیزه زیادی دارد كه در این فصل به عنوان شایسته‌ای دست پیدا كند.

تراكتورسازی با 53 امتیاز سوم است و فولاد با 39 امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

* داماش ـ مس سرچشمه، ساعت 17، ورزشگاه شهید عضدی رشت

دیدار تیم‌های داماش و مس سرچشمه یكی از دیدارهای مهم هفته‌ سی‌ام لیگ برتر است چرا كه در طی آن دو تیمی به مصاف یكدیگر می‌روند كه از شرایط خاصی برخوردارند. داماش در هفته‌ گذشته و در جریان یك دیدار جنجالی موفق شد به سه امتیاز شیرین برابر پرسپولیس دست پیدا كند و شرایط خود را در جدول رده‌بندی كمی بهبود بخشد. شاگردان مهدی تارتار این هفته‌ نیز بسیار امیدوارند كه با شكست قعرنشین خود را در جدول بالاتر بكشد.

در سوی دیگر میدان بازیكنان مس سرچشمه به خوبی می دانند كه با شكست برابر داماش رسما به لیگ دسته یك سقوط خواهند كرد تا شاید این مساله باعث شود كه در برابر حریف شمالی خود با انگیزه بیشتری حاضر شوند تا بلكه سقوط خود را كه به نظر حتمی می‌رسد، یك هفته‌ دیگر به تاخیر بیاندازد.

** برنامه كامل دیدارهای هفته‌ سی‌ام لیگ برتر فوتبال

پنجشنبه 24 فروردین

* سپاهان ـ پرسپولیس، ساعت 17، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

جمعه 25 فروردین

* نفت آبادان ـ ذوب آهن، ساعت 16، ورزشگاه تختی آبادان

* سایپا ـ راه‌آهن، ساعت 17 ، ورزشگاه انقلاب كرج

* تراكتورسازی ـ فولاد ، ساعت 17 ، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* نفت تهران ـ شهرداری تبریز، ساعت 17، ورزشگاه تختی تهران

* داماش گیلان ـ مس سرچشمه، ساعت 17 ، ورزشگاه شهید عضدی رشت

* فجرسپاسی ـ ملوان ، ساعت 17 ، ورزشگاه حافظیه شیراز

* مس ـ شاهین، ساعت 17، ورزشگاه شهید باهنر كرمان

* استقلال ـ صبا، ساعت 18:55، ورزشگاه آزادی تهران

بخش ورزرشی تبیان

منبع: ایسنا