تبیان، دستیار زندگی
شناخت خصوصیات و ویژگی های جنس مخالف یكی از مهمترین مهارت هایی است كه افراد باید قبل از ورود به زندگی مشترك یعنی در دوران تجرد یا دوران نامزدی بدان دست یابند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3نکته برای شناخت جنس مخالف


شناخت خصوصیات و ویژگی های جنس مخالف یكی از مهمترین مهارت هایی است كه افراد باید قبل از ورود به زندگی مشترك یعنی در دوران تجرد یا دوران نامزدی بدان دست یابند. كسب این شناخت نه تنها باعث كاهش مشکلات و معضلات افراد در زندگی مشترك می شود بلکه چون عاملی مهم رابطه ای صمیمی و قانونمند میان زن و مرد ایجاد می نماید.

3نکته برای شناخت جنس مخالف

وجود همین مزایا باعث شد تا بر آن شویم كه برخی از ویژگی های خاص مردان را جهت شناخت بیشتر و بهتر آنان ذكر نماییم.

- زبان بدن: به پیام هایی که از طریق حرکات صورت و اعضای بدن به دیگران منتقل می شود، «زبان بدن» ‌گفته می شود. مثلاً وقتی فردی در حین صحبت، گوش هایش را مدام می خاراند یعنی در حال دروغ گفتن است.

زن ها از همان ابتدا و به صورت مادرزادی زبان بدن را می دانند و متوجه می شوند ولی مردها چنین نیستند.

یعنی معمولاً مردها متوجه زبان اشاره، حرکات بدن، تغییر لحن صدا و ... نمی شوند. همین امر بسیاری از اوقات باعث ناراحتی خانم ها و در نتیجه ایجاد اختلاف در زندگی زناشویی می شود. در حالیكه شناخت این ویژگی مردان به خانم ها كمك می كند كه نه تنها از وقوع این مشكل ناراحت نشوند بلكه همیشه در زندگی مشترك سعی كنند پیام هایشان را به طور مستقیم و بدون استفاده از زبان بدن به همسرشان بیان نمایند.

خانم ها همیشه قادرند علاقه و محبتشان را به راحتی به فرد مقابل نشان دهند. به همین دلیل انتظار دارند كه فرد مقابل نیز چنین عمل كند در حالی كه مردها معمولاً احساسات و عواطف خود را به صورت غیر مستقیم به فرد مقابل نشان می دهند و از بیان مستقیم علاقه و محبتشان خودداری می كنند

-بیان احساسات: خانم ها به خاطر احساساتی بودنشان همیشه قادرند علاقه و محبتشان را به راحتی به فرد مقابل نشان دهند. به همین دلیل انتظار دارند كه فرد مقابل نیز چنین عمل كند در حالی كه مردها معمولاً احساسات و عواطف خود را به صورت غیر مستقیم به فرد مقابل نشان می دهند و از بیان مستقیم علاقه و محبتشان خودداری می كنند. مثلاً خانم ها توقع دارند كه همسرشان مدام به آنها بگویند كه دوستشان دارند یا برایشان هدیه بگیرند. اما مردها ترجیح می دهند با انجام اموری چون كمك كردن در كارهای خانه،‌ خرید خانه و... دوست داشتنشان را نشان دهند.

شناخت این ویژگی مردها نیز باعث می شود تا خانم ها به كارهای ریز و رشد همسرانشان بیشتر دقت كنند تا بیشتر متوجه علاقه و محبت آنها شوند.

مردها گمان می كنند كه هر وقت همسرشان با آنها صحبت كرد باید او را راهنمایی كنند و دستور كار به او بدهند. این تمایز نیز گاه باعث اختلافات زناشویی می شود

-نحوه صحبت كردن: صحبت كردن یكی از مهمترین راه های تخلیه روانی خانم ها محسوب می شود. خانم ها همیشه به خصوص اوقاتی كه دچار استرس و اضطراب هستند، سعی می كنند با صحبت كردن خود را آرام كنند. حتی گاه خانم ها در حین فكر كردن در مورد یك موضوع خاص شروع به صحبت كردن در مورد آن موضوع می كنند كه در اصطلاح به این فرآیند «بلند بلند فكر كردن» می گویند. مردها در این مورد دقیقاً نقطه مقابل خانم ها هستند. یعنی معمولاً دوست ندارند كه در مورد هر موضوع و مشكلی به خصوص مشكلات كاری با كسی حتی همسرشان صحبت كنند. البته این بدان معنا نیست كه مرها كلاً اهل صحبت كردن و مشورت گرفتن نیستند.

3نکته برای شناخت جنس مخالف

خانم ها گاه فقط برای خالی شدن صحبت می كنند و نیازی به مشورت و راهنمایی ندارند. به قولی تنها به دنبال گوشی برای شنیدن حرف هایشان می گردند و چه گوشی بهتر و مَحرم تر از گوش همسر. اما مردها گمان می كنند كه هر وقت همسرشان با آنها صحبت كرد باید او را راهنمایی كنند و دستور كار به او بدهند. این تمایز نیز گاه باعث اختلافات زناشویی می شود.

البته عكس این قضیه نیز صادق است. یعنی گاه خانم در مورد موضوعی خاص از آقا مشورت می خواهد ولی وقتی سخنانش تمام می شود همسرش حرفی نمی زند و سكوت اختیار می كند.

این حركت مردها حس عدم توجه و بی اعتنایی به همسر و مشكلات او را به خانم منتقل كرده و باعث عصبانیت وی می شود. در حالیكه خانم ها باید بدانند كه در این حالت مردها به دنبال یک پاسخ عالی و كامل می گردند. به همین دلیل باید به آن‌ها بیشتر فرصت داد تا بتوانند راه حلی مناسب برای حل مشكل بیابند.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.