تبیان، دستیار زندگی
مضمون كتاب از این قرار است كه شیخ، که نویسنده است، قرار است از روزهای دیدار مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای، از شهر یزد گزارشی تهیه کند. از او خواسته می‌شود با نگاه ویژه خودش این گزارش را بنویسد نه مانند خبرنگاران و گزارشگران عادی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باكی ازتوفان نیست

قایق راندن به اقیانوس


مضمون كتاب از این قرار است كه شیخ، که نویسنده است، قرار است از روزهای دیدار مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای، از شهر یزد گزارشی تهیه کند. از او خواسته می‌شود با نگاه ویژه خودش این گزارش را بنویسد نه مانند خبرنگاران و گزارشگران عادی.

قایق راندن به اقیانوس

کتاب «قایق راندن به اقیانوس»، درباره سفر مقام معظم رهبری به استان یزد را مظفرسالاری نوشته است و انتشارات سوره مهر آن را، در سال 1390 در 2500 نسخه، و با قیمت 4900 تومان چاپ کرده است. این کتاب شامل شش فصل است. پنج فصل به پنج روز اقامت رهبر در یزد اختصاص دارد و یک فصل شامل ضمائم است. مضمون كتاب از این قرار است كه شیخ، که نویسنده است، قرار است از روزهای دیدار مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای، از شهر یزد گزارشی تهیه کند. از او خواسته می‌شود با نگاه ویژه خودش این گزارش را بنویسد نه مانند خبرنگاران و گزارشگران عادی. او، همراه صفاییان، که عکاس است، راهی خانه معلم می‌شود و بعد از هماهنگی‌های لازم همراه خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران سوار بر وانتی می‌شوند و برای استقبال از رهبر به چهار راه دولت‌آباد می‌روند. مردم شهر با پختن آش نذری و تزئین کوچه‌ها و خیابان‌ها مشتاق دیدار رهبر هستند.

رهبر شهر یزد را مرکز دانش و هنر و کار و تلاش و مردم یزد را قناعت‌پیشه و سخت‌کوش می‌نامند و از مردم یزد به خاطر اجتماع عظیم‌شان در هوای سرد تشکر می‌کنند. روز دوم آیت‌الله خامنه‌ای برای بیش از پنج‌هزار دانشجو سخنرانی می‌کنند و به دیدار خانواده‌های شهدا در منزل آن‌ها می‌روند.

رهبر شهر یزد را مرکز دانش و هنر و کار و تلاش و مردم یزد را قناعت‌پیشه و سخت‌کوش می‌نامند و از مردم یزد به خاطر اجتماع عظیم‌شان در هوای سرد تشکر می‌کنند.

روز سوم در پادگان تیپ الغدیر مراسم مشترک نیروهای مسلح برگزار می‌شود و فرماندهان سخنرانی می‌کنند و همان شب در مسجد حظیره رهبر بر سر عده‏ای از طلبه‌های جوان با دست خود عمامه می‌گذارند.

روز چهارم آیت‌الله خامنه‌ای به ابرکوه می‌روند و در ورزشگاه شهید اکبر پور سخنرانی می‌کنند و بعد ورزشگاه را به مقصد گلزار شهدا ترک می‌کنند.

در روز پنجم رهبر به ورزشگاه شاهدیه و به دیدار از مسجد جامع یزد می‌پردازند. در جای جای این کتاب به معرفی خیابان‌ها و محله‌های شهر یزد و برخی از آداب و عادات یزدی‌ها پرداخته شده است.

در بخشی از كتاب چنین می‌خوانیم: «هرکس نشسته بود از جا برخاست تا همراه با دست تکان دادن رهبر احساسات صمیمانه خود را نشان دهد. دریای آرام دوباره به تلاطم درآمده بود. گروه حفاظت هر کجا که بودند به سمت معبر خروجی به راه افتادند و به نویسندگان و فیلمبردارها و عکاسان اشاره کردند که همراهی‌شان کنند...» (ص 102)

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: انتشارات سوره مهر