تبیان، دستیار زندگی
میوه خوردن یعنی با یک تیر دو نشان زدن. اول این که سلامت بدنتان را تأمین می‌کنید و هم این که به پوست زیبا و دلخواهتان می‌رسید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلامت پوست خود را به دست میوه‌های فصل بسپارید


میوه خوردن یعنی با یک تیر دو نشان زدن. اول این که سلامت بدنتان را تأمین می‌کنید و هم این که به پوست زیبا و دلخواهتان می‌رسید.

احتمالاً افرادی را دیده‌اید که پوست زیبایی دارند که بدون استفاده از انواع کرم‌ها شفاف است. اگر از این افراد راز زیبایی پوستشان را بپرسید بدون شک از میوه‌ها خواهند گفت. در این مقاله شما را با چند میوه‌ی زیبایی بخش آشنا کرده و انتخاب را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم. می‌توانید با خوردن این میوه‌ها به سلامتی و زیبایی پوست خود کمک کنید. اگر اهل ماسک‌های طبیعی هستید برای شما نیز طرز تهیه‌ی چند ماسک ساده را ارائه می‌دهیم.

دنیای میوه ها

توت فرنگی

این میوه‌ی کوچک و خوشمزه قدرت ضدچروکی کاملاً طبیعی دارد. توت‌فرنگی

باعث تقویت، شادابی و تسکین پوست می‌شود و پوست‌های تیره و کدر را خوش آب و رنگ می‌کند. در واقع «آنتوسیانین‌های» موجود در توت فرنگی به احیای سلول‌ها و ترمیم برخی آسیب‌های پوستی کمک می‌کنند.

علاوه بر این بتاکاروتن این میوه از پوست حفاظت کرده و باعث می‌شوند پوست بهتر نفس بکشد. الآن که فصل، فصل توت فرنگی است از خواص بی‌شمار این میوه خوش طعم خوش‌رنگ غافل نشوید.

ماسک توت فرنگی: پنج عدد توت فرنگی را له کنید و یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش و یک قاشق سوپ‌خوری شیر به آن اضافه کنید. مواد را کاملاً مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید. خواهید دید که این ماسک پوستتان را روشن و شفاف خواهد کرد.

موز

موز

اگر احساس می‌کنید پوستتان شادابی خود را از دست داده یا دست روزگار خط‌هایی روی آن انداخته به سراغ موز بروید. مصرف موز نرمی خاصی به پوست می‌بخشد و در عین حال پوست‌های خسته را شاداب می‌کند.

اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، پوستتان دچار خارش، خشکی یا سوختگی شده است می‌توانید به پوست موز نیز اعتماد کنید. در این صورت لایه‌ی درونی پوست موز را مستقیماً روی پوست خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود التهاب و درد پوست تسکین پیدا کند.

طالبی

طالبی

وقتی طالبی را می‌چشید احساس خنکی خاصی می‌کنید. بنابراین می‌توانید تأثیر مثبت آن را روی پوست خود تصور کنید.

مصرف طالبی پوست‌های خشک را تغذیه و نرم کرده و تسکین می‌دهد. وقتی پوستتان دچار آفتاب سوختگی می‌شود یک تکه طالبی را روی آن قرار دهید.

ماسک طالبی: گوشت یک چهارم طالبی را له کنید و به آن نصف خیار رنده شده و یک قاشق سوپ‌خوری شیر اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. ماسک به دست آمده را به مدت پانزده دقیقه روی پوست خود قرار دهید. تأثیر نرم کنندگی این ماسک حتی روی پوست‌های خیلی خشک نیز قابل رویت است.

گیلاس

گیلاس

بدون شک شما هم عاشق این میوه خوش‌رنگِ خوشمزه هستید. گیلاس خواص ضدپیری دارد. به این ترتیب که سلول‌های پوست را احیا می‌کند و علاوه بر این زمانی که پوست دچار خارش شده باشد باعث تسکین آن می‌شود.

تا می‌توانید گیلاس میل کنید و از خواص زیبایی آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید ماسک درست کنید از دستور زیر استفاده کنید.

ماسک گیلاسی: مقداری گیلاس بدون هسته را با چنگال له و با یک قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملاً یک دست شود و به مدت ده دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس شستشو دهید.

لیمو ترش

لیموترش

لیموترش همان‌گونه که از اسمش پیداست ترش مزه، سرشار از ویتامین و نیروبخش است. این میوه ترش سرشار از ویتامین C است که برای سلامت و زیبایی پوست لازم و ضروری است.

لیموترش در عین حال که پوست را روشن و شفاف می‌سازد برای سلامت و درخشندگی موها نیز بسیار مفید است.

لوسیون قبل از شامپوی لیموترش: لیموترش را نصف کنید. به دو فنجان آب یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سیب اضافه کنید. سپس لیموترش را در این آب انداخته و به مدت بیست دقیقه بجوشانید. اجازه بدهید محلول خنک شود و سپس از فیلتر رد کرده و روی موهایتان بریزید و پوست سر خود را ماساژ دهید.

خیار

خیار

شاید خیلی نیاز به توضیح نداشته باشد که خیار خواص مرطوب کنندگی و پاکسازی دارد.

خیار حاوی 95 درصد آب است که رطوبت پوست را تأمین می‌کند و حتی زمانی که به عنوان ماسک استفاده می‌شود به راحتی لایه سطحی پوست را مرطوب می‌کند. خیار توکسین های پوست را دفع کرده و پوست را صاف و شاداب می‌کند.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مطالب مرتبط:

پوستی اتوکشیده با این 8 ماده‌ی غذایی

4 خوردنی مضر برای پوست

شفاف سازی پوست در 10 روز!

چگونه پیری پوست را به تأخیر بیندازیم؟

بهترین خوراکی‌ها برای زیبایی

تاثیر تغذیه بر زیبایی

پوستی بدون چروک می‌خواهید؟ بخوانید

تاثیر کاهش وزن بر پوست و مو

دنیا دنیا زیبایی، با مواد غذایی

7 میوه و سبزی برای زیبایی پوست

غذاهایی که پوست را برنزه می‌کند

وقتی مواد غذایی بلای پوست می‌شود

این ها را بخورید تا جوش نزنید

پوستی بدون چروک با تغذیه مناسب

پوستی جوان با تغذیه ای مناسب

11 دوست پوست

به خاطر پوستتان آب بنوشید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.