تبیان، دستیار زندگی
ماسونیسم حزبی است مخفی كه برای ریشه كن ساختن ادیان، اخلاق و دولتها تأسیس شده است. فراماسون ها معتقدند كه حزب ماسونی نباید به یك دولت، یا دو دولت اكتفا نماید بلكه باید تمام دولتهای جهان را تحت سیطره خود قرار دهد. اینها در راه رسیدن به هدفشان دین را یگانه د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسنادی از فعالیت فراماسون‌ها در ایران


ماسونیسم حزبی است مخفی كه برای ریشه كن ساختن ادیان، اخلاق و دولتها تأسیس شده است. فراماسون ها معتقدند كه حزب ماسونی نباید به یك دولت، یا دو دولت اكتفا نماید بلكه باید تمام دولتهای جهان را تحت سیطره خود قرار دهد. اینها در راه رسیدن به هدفشان دین را یگانه دشمن خود به حساب می آورند، لذا به دنبال از بین بردن آن هستند.
به طور كلی باید گفت كه ماسونیسم در ضدیت كامل با دین قرار دارد و نمادهای شیطانی زیادی را در میان آنان میتوان یافت. در دوران طاغوت، بسیاری از مسئولان كشور عضو لژهای فراماسونی بودند و منویات شیطانی خود را در كشوری كه اكثریت قریب به اتفاق مردم آن مسلمان بودند به منصه ظهور میرساندند...

اسناد ماسون ها

از روز یكشنبه مورخ 25/ 3 / 48 تخلیه منزل شماره 66 واقع در خیابان شاهرضا بن بست انوشیروان دادگر كوچه مرعشی كه متعلق به ماسون ها می باشد شروع شده و اثاثیه وسایل منزل مذكور به خانه 410 واقع در خیابان ابن سینا برده می شود و مسئول نقل و انتقال وسایل مذكور سرهنگ بازنشسته فضل الله مقدم می باشد.

اسناد ماسون ها

هفته گذشته انتخاب لژ فراماسیون های ایران انجام شد و آقای مهندس شریف امامی سمت استاد اعظم و ریاست لژ فراماسیون های ایران منصوب گردید.

اسناد ماسون ها

حسین چاه كوتاهی كه از خوانین چاه كوتاه فارس می باشد در مورد كتاب رائین گفت من اسامی افراد را شب عید دیدم. عموی من صالح چاه كوتاهی هم از جمله این افراد است. وی افزود پدرم پس از آنكه این اسامی را دیده دارد دیوانه می شود زیرا دو عمویم به دست انگلیسی ها كشته شدند حالا پدرم سخت ناراحت است كه چطور عمویم با انگلیسی ها همكاری داشته است. نامبرده ادامه داده لیست این افراد بنا به توصیه آمریكایی ها منتشر شده و بعید نیست رقیب هم لیست باند سیا را منتشر كند. چاه كوتاهی گفت پدر اسماعیل رائین منشی كنسولگری انگلیس در بوشهر بوده است و من در بوشهر با رائین دوستی داشتم. عجب این است كه چطور پسر نوكر كنسولگری انگلیس این كتاب را منتشر كرده است.

اسناد ماسون ها

پس از انتشار سه جلد كتاب تاریخچه فراموشخانه در ایران نظریات مختلفی از طرف مردم ابراز می شود. به خصوص انتشار جلد سوم آن كار را در كلیه وزارتخانه ها تحت الشعاع قرار داده و همه از اینكه سالیان درازی بازیچه دست این عده بوده اند ناراحت و غضبناك میباشند. دانشجویان دانشگاه اسامی استادانی را كه عضو فراموشخانه هستند یادداشت كرده و به یكدیگر می دهند و از آنها به عنوان جاسوس انگلیس یاد می كنند. دانشجویان معتقدند كه تحصیل برای كسب مقامات عالیه لازم نیست زیرا انتشار این كتاب ثابت كرد كه نوكر انگلیس بودن وسیله ای است برای كسب مقام و مال.

اسناد ماسون ها

در جلسات لژهای ماسونی كه در ساختمان 410 خیابان بهارستان (انجمن رازی) تشكیل می گردد اكثرا مقامات سطح بالای مملكت از قبیل وزرا- سناتورها - اساتید دانشگاه ها- نمایندگان مجلس شورای ملی- روسای مجلسین- امام جمعه تهران- معاونان وزارتخانه ها- قضات عالیرتبه- اطبا عالیقدر شركت می نمایند و ترتیب رفت و آمد به این ساختمان طوری است كه از ساعت 16 الی 22 درب ورودی بدون هیچ كنترلی باز است.

نظریه شنبه: چون تردد كنندگان به این ساختمان اغلب مقامات مملكتی هستند این چنین بی احتیاطی رفت و آمد كردن به آنجا صحیح نمی باشد و با توجه به اقدامات خرابكارانه ای كه تاكنون در مملكت انجام شده امكان دارد خرابكاران پی به وجود انجمن فوق برده و یا در آینده آگاهی حاصل نمایند كه مقامات به این ساختمان رفت و آمد دارند و با اقدامات خرابكارانه در یك فرصت تعدادی از افراد سرشناس و سطح بالای مملكت را از بین ببرند كه صرف نظر از لطمه جانی ضرر و زیان حیثیتی نیز برای مملكت در بر خواهد داشت و ای بسا ممكن است در صورت بروز چنین پیش آمدی دفعتا قسمتی از چرخ های مملكتی باز ماند و تزلزلی در آن ایجاد گردد. لازم است یادآوری گردد كه دكتر علی آبادی بزرگ دبیر لژ بزرگ ایران در جریان این امر بوده و موضوع را با استاد اعظم آقای مهندس شریف امامی در جریان گذاشته است ولی تاكنون اقدامی به عمل نیامده است.

اسناد ماسون ها

طبق دستور عمومی كه از طرف رهبران جمعیت فراماسونری ایران به كلیه لژهای تابعه صادر گردیده در نظر دارند برای آشنایی و ایجاد دوستی بیشتر بین اعضای جمعیت هر یك از لژها هفته ای یكبار در محل لژ یكدیگر را ملاقات نمایند و از جمله قرار است لژ خیام به پیروی از این دستور روزهای یكشنبه هر هفته به غیر از ایام تعطیل رسمی ناهار را در سالن شمالی پارك هتل كه محل روتاری یكی از جمعیت های جنبی فراماسیونری است صرف نمایند. توضیح اینكه سالن مذكور اكثرا مورد استفاده فراماسیونرهای تهران قرار می گیرد و آقای دیبا صاحب پارك هتل نیز از اعضای فراماسیونری محسوب می شود.

اسناد ماسون ها

یكی از فراماسون های قدیمی انگلیس به نام بروك كه عضو كمپانی یوكرس می باشد اظهار داشته است در جلسه اخیر كمیته مركزی گراندلژ اینگلند در مورد لژ بزرگ ایران بحث مفصل شد و لرد گارپزویا (گاردین) گفته است كتابی اخیرا درباره ماسون ها به دستور اعلیحضرت و با موافقت سازمان امنیت ایران منتشر و این كار به خاطر ترضیه خاطر آمریكایی ها و شوروی ها انجام گردیده است و فراماسون های ایران هم این موضوع را می دانند.

اسناد ماسون ها

احتراما اخبار رسیده حاكیست كه اكثر مكاتبات مربوط به فعالیت های فراماسونری (لژ بزرگ اسكاتلند) به نشانی یوسف مازندی فرزند علی شغل رییس خبرگزاری یونایتدپرس انترنشنال كه از اعضای موثر این تشكیلات می باشد انجام می گیرد. از آنجا كه آگاهی از مفاد مكاتبات مورد بحث و چگونگی فعالیت های فراماسونری مورد توجه این بخش می باشد لذا نامه ( فرم سانسور مكاتبات) پیوست را تهیه و از عرض می گذرد تا در صورت تصویب به قسمت مربوطه ارسال گردد.

بخش تاریخ ایران و جهان تبیان


منبع :مرکز اسناد  انقلاب اسلامی