تبیان، دستیار زندگی
کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به 31 شرکت فعال در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای، آن‌ها را نسبت به نحوه غیرقانونی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران تلفن‌همراه، مورد مواخذه قرار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مواخذه فیس‌بوک و توئیتر از سوی کنگره آمریکا


کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به 31 شرکت فعال در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای، آن‌ها را نسبت به نحوه غیرقانونی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران تلفن‌همراه، مورد مواخذه قرار داد.

31 شرکت فعال در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای، از جمله فیس‌بوک و توییتر، نسبت به نحوه جمع‌آوری و نگهداری اطلاعات شخصی کاربرانی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند، از سوی کمیته تحقیق کنگره امریکا مورد سوال قرار گرفتند.

فیس بوک و تویتر

به گزارش «دیلی‌تلگراف»، مسئولین این کمیته تحقیق می‌گویند بعد از پی شایعاتی که از ذخیره غیرقانونی اطلاعات کاربران گوشی‌های شرکت «اپل» خبر می‌دادند آنها در تلاش هستند مطلع شوند که چه اطلاعاتی و به چه دلیل از کاربر در این سایت‌ها ذخیره می‌شود و سایت برای ذخیره این اطلاعات چطور از کاربر اجازه می‌گیرد.

دیلی‌تلگراف افزود: سیستم عامل ios که در گوشی‌های شرکت «اپل» استفاده می‌شود و نحوه عملکرد آن نیز موجب بروز نگرانی‌هایی شده است و به همین جهت، این شرکت هم مورد بازخواست در مورد جزئیات عملکرد این سیستم عامل، قرار گرفته است.

ماه گذشته مشخص شد که «توئیتر» بدون اطلاع کاربرانش، تمام اطلاعات شخصی آن‌ها شامل آدرس‌های موجود در گوشی تلفن‌همراه را کپی و ذخیره کرده است.

در پی این اتفاق و تحت بازرسی قرار گرفتن این شرکت، مسئولین توییتر وعده دادند تا با بروزرسانی قوانین حفظ حریم خصوصی کاربر، از تکرار چنین اتفاقی جلوگیری کند.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، این نشت امنیتی تنها به "توییتر" محدود نیست، چراکه یک هفته پیش از این مشخص شد که یک شبکه اجتماعی جدید در امریکا به نام «پث»، بدون کسب اجازه از کاربر تمام آدرس‌های موجود در تلفن همراه کاربرانش را کپی و در سرورهایش ذخیره کرده است.

ماه گذشته مشخص شد که «توئیتر» بدون اطلاع کاربرانش، تمام اطلاعات شخصی آن‌ها شامل آدرس‌های موجود در گوشی تلفن‌همراه را کپی و ذخیره کرده است

بر اساس این گزارش، «دیو مورین» مدیر اجرایی این سایت، بعد از این افشاگری مجبور به عذرخواهی شد و این شبکه هم تنظیمات امنیتی سایت خود را به نحوی تغییر داد که از این پس اطلاعات تنها با اطلاع کاربر قابل ذخیره‌سازی در سرورهای سایت باشد.

سخنگوی شرکت اپل مدعی شده است که ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات کاربر بدون کسب اجازه از او، خارج از خط‌مشی کاری این شرکت است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : فارس