تبیان، دستیار زندگی
به گفته کارشناسان تغذیه، گرسنه ماندن بدون برنامه، برخلاف تصور غلط عمومی، نه تنها موجب لاغری نمی‏گردد، بلکه باعث افزایش وزن نیز می‏شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرسنه ماندن باعث افزایش وزن می‌شود!


به گفته کارشناسان تغذیه، گرسنه ماندن بدون برنامه، برخلاف تصور غلط عمومی، نه تنها موجب لاغری نمی‌گردد، بلکه باعث افزایش وزن نیز می‌شود.


کیک و چاقی

کاهش وزن باید از طریق یک برنامه مناسب و منظم ورزشی و غذایی صورت گیرد. برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث می‌شود ذخیره‌سازی چربی در بدن افزایش یابد و بدن به دلیل فقدان دریافت مواد غذایی دچار شفتگی شده و با دریافت اولین مواد غذایی، آن‌ها را به چربی تبدیل کند.

بهترین روش کاهش وزن، تمرینات مرتب ورزشی و رژیم غذایی مناسب است و محروم کردن بدن از مواد غذایی مورد نیاز، آن هم به مدت طولانی، روش درستی نیست.

سریع غذا خوردن یکی از عادات غلط رایج در میان مردم است که موجب افزایش وزن می‌شود. از زمان شروع غذا تقریباً بیست دقیقه طول می‌کشد که علائم سیر شدن به مغز برسد، بنابراین با خوردن غذا ظرف پنج دقیقه این فرصت از مغز سلب شده و باعث پرخوری و پرکردن معده بیش از مقدار مورد نیاز می‌شود.

همچنین آب نخوردن به اندازه کافی از دیگر عادت‌های غلط تغذیه‌ای است که موجب افزایش وزن می‌شود؛ زیرا آب یک ماده ضروری برای فعالیت‌های بدن از جمله سوزاندن کالری محسوب می‌شود. خوردن تنقلات نیز در زمان نامناسب، باعث ایجاد عادت غذایی ناسالم می‌شود.

بهترین روش کاهش وزن، تمرینات مرتب ورزشی و رژیم غذایی مناسب است و محروم کردن بدن از مواد غذایی مورد نیاز، آن هم به مدت طولانی، روش درستی نیست.

مصرف میان وعده در صورت فقدان تداخل با مصرف وعده‌های غذایی اصلی هیچ ضرری برای بدن ندارد. مناسب‌ترین زمان استفاده از میان وعده‌ها ساعت ده صبح و پنج عصر است و مصرف میان وعده‌ها نظیر تنقلات باعث تأمین انرژی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین مورد نیاز روزانه بدن می‌شود.

نخوردن صبحانه یک اشتباه بزرگ است. صبحانه سالم نه تنها باعث افزایش انرژی و باز ماندن فکر و ذهن می‌شود، بلکه موجب انتخاب و مصرف وعده‌های غذایی دیگر در طول روز خواهد شد.

مواد لبنی کم‌چرب، تخم‌مرغ، نان سبوس‌دار و کربوهیدرات‌ها مانند سیب‌زمینی که موجب مقاومت بیشتر ماهیچه‌ها می‌شوند، از جمله مواد غذایی مفید برای صبحانه می‌باشند.

منبع: کانون خانواده شماره 227


باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از: hasantaleb