تبیان، دستیار زندگی
عدم تمرکز در حین غذا خوردن باعث می‌شود افراد سیگنال‌های سیری را درست دریافت نکنند و به این ترتیب کمتر احساس سیری می‌کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غذا خوردن حین کار با رایانه باعث چاقی می‌شود


عدم تمرکز در حین غذا خوردن باعث می‌شود افراد سیگنال‌های سیری را درست دریافت نکنند و به این ترتیب کمتر احساس سیری می‌کنند.

رایانه

آیا شما هم افرادی را دیده‌اید که چشم به صفحه‌ی رایانه دوخته‌اند و در عین حال بشقاب به دست در حال خوردن غذا هستند؟

آیا خودتان جزو افرادی هستید که حین کار یا انجام بازی‌های رایانه ای ناهار می‌خورید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بدانید که این عادت باعث چاقیتان خواهد شد.

البته شاید تعداد افرادی که پشت کامپیوترهایشان ناهار می‌خورند زیاد نباشد. با این حال محققان انگلیسی به همه توصیه می‌کنند این عادت را کنار بگذارند.

افرادی که هنگام کار یا انجام بازی‌های کامپیوتری غذا می‌خوردند در طول روز نیز بیشتر به سمت «خوردن» مواد غذایی متعدد کشیده می‌شوند. یعنی این که در طول روز دهان این افراد مدام در حال جنبیدن است؛ و همین عادت باعث چاقی آن‌ها می‌شود.

مغز نقش موثری در مخابره‌ی دستور سیری ایفا می‌کند و زمانی که روی غذا خوردن تمرکز نداشته باشید این سیگنال‌های سیری ارسال نمی‌شوند و شما مدام احساس گرسنگی خواهید کرد. به همین دلیل احتمال پرخوری و چاقیتان بالا خواهد رفت

محققان برای اثبات این مسئله 44 داوطلب را به دو گروه تقسیم کرده و تحت نظر گرفتند.

آن‌ها غذای یکسانی برای ناهار در اختیار این افراد قرار دادند.

22 نفر ناهار خود را در حین انجام بازی‌های کامپیوتری خوردند در حالی که 22 نفر دیگر پشت میز غذا خوری و با تمرکز غذای خود را صرف کردند.

محققان نیم ساعت بعد به این افراد بیسکوییت دادند.

در نهایت مشخص شد شرکت کننده‌هایی که در حین کار با رایانه ناهار خورده بودند همچنان احساس گرسنگی می‌کردند و دو برابر افراد گروه دوم بیسکوییت خوردند.

به عقیده‌ی محققان عدم تمرکز در حین غذا خوردن باعث می‌شود افراد سیگنال‌های سیری را درست دریافت نکنند و به این ترتیب کمتر احساس سیری می‌کنند.

در واقع مغز نقش موثری در مخابره‌ی دستور سیری ایفا می‌کند و زمانی که روی غذا خوردن تمرکز نداشته باشید این سیگنال‌های سیری ارسال نمی‌شوند و شما مدام احساس گرسنگی خواهید کرد. به همین دلیل احتمال پرخوری و چاقیتان بالا خواهد رفت.

برای حفظ سلامت و وزن مناسب خود پشت میز نشینی را تا حد امکان کاهش دهید و تحرک بیشتری داشته باشید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: menshealth.fr

مطالب مرتبط:

مطالبی جامع و کامل درباره‌ی رژیم‌های لاغری

تأثیر رسانه‌ها بر روی وزن ما!

تغذیه را فدای کار نکنید!

فست‌فودها و بی‌تحرکی؛ قاتلان مرموز و پنهان کارمندان

بهترین غذاها برای محل کار!

میز کار یا میز ناهار؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.