تبیان، دستیار زندگی
در هیات فوتبال استان تهران ؛ مهدی واعظی رسما سرخپوش شد مهدی واعظی دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال پیکان تهران با ثبت قراردادی دو ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. مهدی واعظی با عقد قراردادی دو ساله که صبح پنجشنبه د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با ثبت قرارداد دو ساله در هیات فوتبال استان تهران ؛

مهدی واعظی رسما سرخپوش شد


مهدی واعظی دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال پیکان تهران با ثبت قراردادی دو ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.

مهدی واعظی با عقد قراردادی دو ساله که صبح پنجشنبه در هیات فوتبال استان تهران به ثبت رسید به عضویت تیم فوتبال پرسپولیس در آمد.

وی که به خاطر ارتکاب عمل دوپینگ محرومیت شش ماهه را پشت سر می گذارد ، از روز شنبه هفته آتی (فردا) در تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس حضور می یابد و از روز دوم آبان ماه سالجاری با اتمام دوران محرومیتش می تواند در لیگ برتر حضور یابد.

در حال حاضر تیم فوتبال پرسپولیس سه دروازه بان به نامهای فرشید کریمی ، محمد محمدی و علیرضا حقیقی دارد که به احتمال زیاد از این جمع یک نفرجدا خواهد شد.در زیر مصاحبه ای از مهدی واعظی انجام داده ایم که از حضور گرامی شما می گذرد .

مهدی واعظی:به پای گناه نکرده‌ام ایستادم

برای رسیدن به تیم ملی، پرسپولیس را برگزیدم

دروازه‌بان بلند قامتی که مدت هفت سال از دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در تیم پیکان گذراند و با درخشش در رقابت‌های لیگ برتر ، برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی را مجاب کرد تا او را به جمع اردونشینان جام جهانی فرا خواند، در میانه راه شایعه استفاده‌اش از مواد نیروزا بر سر زبان‌ها و اهالی فوتبال افتاد.

ولی بعدها مشخص شد به دلیل مصرف مکمل‌های غذایی فاقد بروشور باید با محرومیتی 6 ماهه خانه‌نشین شود.

وی مذاکراتی را با استقلال اهواز، پرسپولیس تهران و ذوب‌آهن اصفهان آغاز کرد که تمام این تیمها با توجه به محرومیت ناگهانی‌اش حاضر نشدند ریسک کنند و دروازه‌بان فصل گذشته پیکان را به خدمت بگیرند. با توجه به اختلافاتی که بین محمد محمدی و مسؤولان باشگاه پرسپولیس به وجود آمد، یک بار دیگر این دروازه بان برای عقد قرارداد فرا خوانده شد و این بار طی یک تفاهم‌نامه دو ساله مالی به پرسپولیس پیوست.مهدی واعظی در گفت‌وگویی پاسخگوی سوالات خبر نگاران شد:

بالاخره پس از طی کردن مسیری طولانی در بین تیم‌های لیگ برتری با پرسپولیس به توافق رسیدی و به این تیم پیوستی .

بله، طی مذاکراتی که با انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس داشتم قرار شد برای مدت دو سال برای این تیم بازی کنم.

آیا خرید مهدی واعظی توسط انصاری‌فرد با نظر مصطفی دنیزلی انجام شده یا طبق سنوات گذشته مدیرعامل پرسپولیس شخصا این کار را انجام داده است؟

پیش از توافق با انصاری‌فرد جلسه‌ای با دنیزلی برگزار کردم که ایشان هم با جذب من موافق بودند.

به عنوان یک بازیکن آزاد می‌توانی برای پرسپولیس بازی کنی ولی مدت زمان باقیمانده محرومیتت را چه کار خواهی کرد؟

از مدت 6 ماه محرومیتی که برایم در نظر گرفته شده بود، تنها یک ماه باقی مانده است و تا آن زمان یعنی 8 آبان فقط با بازیکنان پرسپولیس تمرین خواهم کرد.

در مصاحبه قبلی‌ات که با ایپنا داشتی گفته بودی از طریق فدراسیون فوتبال فرجام‌خواهی کردی و امکان تعلیق مدت محرومیتت وجود دارد...

بله، در این رابطه تلاش‌های بسیاری از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت اما مجبور شدم به پای گناه نکرده‌ام بسوزم و بسازم.

یعنی با اصل اتهام که استفاده از مواد نیروزا بوده مخالف هستی؟

هر مکملی که کادر فنی پیکان برای سایر بازیکنان تجویز کرد من هم از آن استفاده می‌کردم اما چرا فقط واعظی باید اتهام دوپینگ را تحمل کند و دیگران خود را تافته جدابافته بدانند؟!

در همان ابتدای فصل نقل و انتقالات با مسؤولان استقلال اهواز به توافق رسیدی و قرارداد داخلی را هم امضا کردی اما بنا به دلایلی به این تیم ملحق نشدی...

مذاکراتی را طی چندین جلسه با مدیرعامل استقلال اهواز انجام دادم که با توجه به عدم پاینبدی طرف قراردادم به مسائل مالی ، صحبت‌های انجام شده را نیمه‌کاره رها کردم.

پس از انجام صحبت‌های مقدماتی گویا مبلغی را هم به عنوان مبلغ اولیه قرارداد دریافت کرده بودی؟

بله، حدود چهل میلیون تومان بابت پیش قراردادم از شفیع‌زاده گرفته بودم که در ادامه به دلیل بروز مشکلات فوق آن مبلغ را پس دادم.

با پرسپولیس و ذوب‌آهن هم تا مرز عقد قرارداد پیش رفتی اما آنها از به خدمت گرفتن تو پشیمان شدند؟

همان اتهامی که به مهدی واعظی وارد شده و مجبور به پذیرفتن آن شدم باعث شد تا پیش از رقابت‌های جام جهانی تیمهای تهرانی و اصفهانی خواهانم، مذاکرات را رها کنند و قید جذب کردن مرا بزنند.

برای تمام علاقمندان به فوتبال که اخبار این رشته حرفه‌ای در ایران را دنبال می‌کنند جای سؤال دارد که مهدی واعظی به رغم صعود پیکان به لیگ برتر چرا از این تیم جدا شد؟

به غیر از من ، چندین بازیکن تأثیرگذار پیکان هم به دلیل عدم توان مالی تیم در پرداخت پیش‌ پرداخت‌های فصل جدید راهی سایر تیم‌های لیگ برتری شدند ولی بعدها مشخص شد پیکانی‌ها به برخی از بازیکنان جدید خود مبلغی به مراتب بیشتر از درخواست بازیکنان خود پرداخت کرده‌اند و این یعنی تبعیض آشکار و قدرنشناسی باشگاه سابقم.

از چه زمانی تمرینات را با پرسپولیس آغاز می كنی؟

تا پایان مدت محرومیتم 8 آبان ماه فقط با پرسپولیس تمرین می‌کنم. پس از آن در صورت صلاحدید به میدان خواهم رفت.

فکر نمی‌کنی با وجود فرشید کریمی و محمد محمدی در صورت توافق با باشگاه، کار سختی را برای فیکس شدن در پیش رو خواهی داشت؟

چه در زمانی که عضو باشگاه پیکان بودم و چه حالا که به پرسپولیس آمده‌ام از رقابت سالم هیچ ترسی نداشته ام و تمام سعی‌ خودم را به کار خواهم گرفت تا نظر دنیزلی را جلب کنم.

ولی هواداران پرسپولیس از کوچک‌ترین اشتباه واعظی نخواهند گذشت و در صورت هرگونه لغزشی تا مدت‌ها مقصر اصلی شناخته خواهی شد؟

مهدی واعظی با 11 سال تجربه به پرسپولیس پای گذاشته و از تجربیات خود برای اعتلای وضعیت یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های کشور کمک خواهد گرفت.

پرسپولیس دنیزلی با زمان آری هان چه تغییراتی داشته است؟

صبر و حوصله‌ای که دنیزلی دارد می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید و شما این روند رو به رشد را از دیدار رفت فینال جام حذفی تا دیدار مقابل استقلال اهواز به خوبی مشاهده کردید اما آری هان در اکثر مواقع مشغول بررسی مذاکراتش با تیم‌های ملی مختلف آسیایی و ... بود و کمتر برای پرسپولیس وقت می‌گذاشت.

آیا علی نورالدین مربی جدید دروازه‌بان‌های پرسپولیس می‌تواند در رسیدن به مرز آمادگی کامل به تو کمک کند؟

برای کسب تجربه حاضرم با هر کسی کار کنم تا به پختگی کامل دست یابم.

از پرسپولیس به تیم ملی هم خواهی رسید؟

شک نکنید برای رسیدن به تیم ملی، پرسپولیس را برگزیدم .

علی حسین رحیمه در پرسپولیس؛

مدافع ملی‌پوش عراق به زودی قرمزپوش می‌شود

علی حسین رحیمه، مدافع ملی‌پوش عراق به زودی با ثبت قرارداد، قرمزپوش می‌شود.

علی حسین رحیمه، بازیكن 21 ساله‌ی عراقی كه از چندی پیش در تمرینات پرسپولیس حاضر شده است، به زودی و با حضور در هیات فوتبال تهران قرارداد رسمی خود را با پرسپولیس امضا می‌كند.

حسین رحیمه كه سابقه‌ی حضور در تیم ملی بزرگسالان و امید عراق را دارد در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در زمان مربیگری پروین با پیراهن الطلبه‌ی عراق مقابل پرسپولیس بازی كرده است.

علی حسین رحیمه كه در حال حاضر با مدیر برنامه‌هایش در تهران به سر می‌برد در گفت‌وگو با مسوولان باشگاه پرسپولیس تاكید كرده كه حضورش در تهران برای عقد فوری قرارداد بوده است و قصدی برای شركت در تست‌های آمادگی نداشته‌ اما، به خاطر پرسپولیس و دنیزلی حاضر به شركت در تست‌ها شده‌اند.

تاكنون دنیزلی در مورد قرارداد نهایی این مدافع عراقی، جواب مثبتی به مدیرعامل پرسپولیس نداده است.