تبیان، دستیار زندگی

7 دلیل خوب برای مصرف بیشتر دارچین

اگر با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، اختلالات خواب و غیره مواجه هستید دارچین را دریابید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دارچین
این ادویه را که می‌توان در بیشتر غذاها و شیرینی‌حات استفاده کرد، برای سلامتی بی‌نظیر است.

در این مقاله 7 دلیل خوب ارائه می‌دهیم که هر کدامش برای تشویق به مصرف بیشتر این ادویه کافی است. با ما همراه باشید.

 

1- دارچین برای مقابله با سرماخوردگی و گریپ خوب است

دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب میخک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد.

سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگی‌تان درمان شود.

 

2- دارچین نفخ را از بین می‌برد

همان طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.

روش مصرف: 150 میلی لیتر آب را روی 1 قاشق چای‌خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز 3 مرتبه (بعد از غذا) از آن بنوشید. این کار را به مدت 7 تا 10 روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که زیاده‌روی نکنید.

 

3- دارچین انرژی‌زا است

 

دارچین روی جسم و روح ما تأثیر گذاشته و انرژی‌مان را بالا می‌برد. برای همین اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید به سراغ دارچین بروید.

روش مصرف: روی 150 میلی گرم آب یک قاشق چای‌خوری پُر پودر دارچین بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید از این محلول بنوشید.

می‌توانید به مدت 10 روز از این نوشیدنی دارچینی برای رفع احساس خستگی‌تان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که میزان دارچین را بیشتر نکنید.

نوشیدنی دارچین

4- دارچین میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را پایین می‌آورد

دارچین میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد و به همین دلیل میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی 1 تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز میزان تری گلیسیرید را 23 تا 30 درصد و میزان LDL را به میزان 7 تا 27 درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه یک قاشق چای‌خوری دارچین را به انواع غذاهای خود اضافه و میل کنید.

 

5- دارچین با پیری مقابله می‌کند

دارچین حاوی میزان قابل توجهی تانین است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند.

روش مصرف: روزانه 1 قاشق چای‌خوری به غذاهای خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشده و بیش از 1 قاشق در روز از این ادویه استفاده نکنید.

نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی 1 تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز میزان تری گلیسیرید را 23 تا 30 درصد و میزان LDL را به میزان 7 تا 27 درصد کاهش می‌دهد

 

6- دارچین میزان گلیسمی را پایین می‌آورد

 دارچین با افزایش گلیسمی بعد از صرف غذا مقابله می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود افراد دیابتی برای صرف غذا کمتر دچار مشکل شوند.

نتایج یک پژوهش پاکستانی که در سال 2003 انجام گرفته است نشان می‌دهد مصرف روزانه 1 تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به میزان 18 تا 29 درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه 1 قاشق چای‌خوری دارچین به غذاهای خود اضافه کنید.

دارچین و لیمو

 7- دارچین اشتها را افزایش می‌دهد

دارچین تحریک کننده‌ی غدد بزاق و غشای مخاطی معده محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر تشکیل شده از یک ترکیب قوی به نام آلدئید سینامیک است که به طور طبیعی اشتها را افزایش می‌دهد.

روش مصرف: 1 قاشق چای‌خوری دارچین را در 150 میلی لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز دو مرتبه نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

این نوشیدنی برای زمانی که احساس بی اشتهایی می‌کنید موثر است. توجه داشته باشید که مصرفتان بیش از میزانی که توصیه شده است نباشد.


مطالب مرتبط:

8 روش برای مصرف بیشتر دارچین

خواص دارچین

دارچین و عسل را با هم بخورید

خواص دارچین چیست؟

تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی

دارچین، موثر در درمان بیماری قارچی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.