تبیان، دستیار زندگی
پس از یك ماه خبرها و حاشیه‌های بسیار فردا (دوشنبه) تكلیف تیم مدیریتی آینده فدراسیون فوتبال مشخص می‌شود تا یكی از كفاشیان، عزیزمحمدی و قریب برای 4 سال سكان فوتبال ایران را در دست بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ قدرت در فوتبال


پس از یك ماه خبرها و حاشیه‌های بسیار فردا (دوشنبه) تكلیف تیم مدیریتی آینده فدراسیون فوتبال مشخص می‌شود تا یكی از كفاشیان، عزیزمحمدی و قریب برای 4 سال سكان فوتبال ایران را در دست بگیرد.

انتخابات فدراسیون فوتبال

پس از آن كه نام نویسی از نامزدهای ریاست در فدراسیون فوتبال به پایان رسید، كمیته‌ی‌ صلاحیت این انتخابات علی كفاشیان، عزیز الله محمدی و حسین علی قریب را حائز صلاحیت حضور در انتخابات اعلام كرد. این سه كه هر كدام با گرایش‌های مخصوص به خود پا به كارزار انتخابات فدراسیون فوتبال گذاشته اند در این مدت تلاش كردند پیدا و پنهان نظرات اعضای مجمع را به خود جلب كنند. علی كفاشیان كه به مدد حضور چهار ساله‌اش در راس هرم مدیریتی فدراسیون فوتبال شناخته شده‌ترین گزینه در میان نامزدهاست، بارها اعلام كرده كه قصد ندارد در انتخابات به نفع كسی كنار بكشد و این برخلاف شیوه مدیریتی او در تمامی این سال‌ها در ورزش ایران بوده است.

كفاشیان كه روحیه صلح جویانه‌اش، هم موافق و هم منتقد دارد، روز گذشته بار دیگر تاكید كرد كه در انتخابات به نفع كسی كنار نمی‌كشد. او به خاطر حضور چهارساله‌اش در فوتبال برنامه‌ای واقع گرایانه نسبت به تحولات پیش روی فوتبال ارائه كرد. در كنار او عزیز الله محمدی یكی دیگر از گزینه‌های انتخابات در بخش ریاست است.

رییس فعلی سازمان لیگ كه از او به عنوان یكی از نقاط قوت فدراسیون كفاشیان نام برده می‌شود ، در این مدت خیلی بی سر و صدا كارهایش را پیش برد و شانسش برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال كمتر از دو گزینه دیگر نیست.

محمدی به واسطه عضویتش در كمیته‌ مسابقات حرفه‌ایی لیگ قهرمانان آسیا و شناختش با ابعاد مختلف این رشته ورزشی برنامه‌ای مفصل ارائه كرد و حالا باید دید كه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال چقدر به برنامه‌های او اعتماد می‌كنند. دیگر گزینه انتخابات فدراسیون فوتبال حسین علی قریب است. كسی كه از اواخر هفته‌ قبل و بعد از پنج سال دوری از فوتبال به صورت رسمی و با ارائه برنامه و انجام گفت و گو با رسانه‌ها به فوتبال بازگشت. هر چند كه او می‌گوید گزینه وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات فدراسیون فوتبال نیست، اما شایعات به گونه‌ای دیگر است و بسیاری او را گزینه ویژه برای انتخابات می دانند.

رییس فعلی سازمان لیگ كه از او به عنوان یكی از نقاط قوت فدراسیون كفاشیان نام برده می‌شود ، در این مدت خیلی بی سر و صدا كارهایش را پیش برد و شانسش برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال كمتر از دو گزینه دیگر نیست

با این حال اگر قرار باشد به صحبت‌های رسمی استناد كنیم، باید بگویم كه او گزینه مستقل بوده است.قریب خودش هم در گفت و گویی‌هایی كه در این چند روز انجام داده، تاكید كرده كه گزینه وزارت ورزش و جوانان نیست و خودش به خاطر شرایطی كه در فوتبال دیده، ترجیح داده دوباره وارد گردونه‌ی مدیریت فوتبال شود. او كه اخلاق مداری را شعار حضورش در فوتبال كرده، در گفت و گو‌هایش و برنامه اعلامی‌اش بارها نسبت به وضعیت فوتبال و نحوه مدیریت فدراسیون فعلی فوتبال انتقاد كرده است.

مجمع فدراسیون فوتبال فردا ساعت 9:30 در آكادمی ملی المپیك برگزار می‌شود و باید منتظر ماند و دید كه آیا اجرای اساسنامه تازه فدراسیون فوتبال كه تنها چهار سال از عمرش می‌گذرد، اعضای مجمع را به آزاد بودن و مستقل بودن، عادت داده است یا خیر.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا